۷۸۸۹۳۵
۲۷ نظر
۵۱۰۲
۲۷ نظر
۵۱۰۲
پ

عجیب‌ترین وزارتخانه‌های جهان!

همه دولت ها، وزارتخانه‌ها و وزاری مرسوم و شناخته شده‌ای دارند، اما برخی از حکومت‌ها و دولت‌های جهان وزارتخانه‌های جدید و ابتکاری تأسیس کرده اند تا با این روش به مردم خود، خدمت کنند و مطالبات و نیاز‌های آنان را پاسخ گویند.

وبسایت تابناک باتو: همه دولت ها، وزارتخانه‌ها و وزاری مرسوم و شناخته شده‌ای دارند، اما برخی از حکومت‌ها و دولت‌های جهان وزارتخانه‌های جدید و ابتکاری تأسیس کرده اند تا با این روش به مردم خود، خدمت کنند و مطالبات و نیاز‌های آنان را پاسخ گویند.

در این گزارش با عجیب‌ترین وزارتخانه‌ها و منحصر به فردترین وزرا آشنا خواهید شد. هدف از تأسیس این وزارتخانه‌ها، چیزی نیست جز خدمت به ملّت در تأثیرگذارترین شکل ممکن.

۱. وزیر خودکشی و بیماری‌های روحی و روانی، انگلستان

انگلستان به تازگی تصمیم گرفته تا آمار خودکشی را کاهش دهد. از این روی خانم «ترزا می» نخست وزیر انگلستان ـ برای نخستین بار در جهان ـ خانم «مای جکی دوئل» را به سِمت وزیر پیشگیری از خودکشی و بیماری‌های روحی و روانی منصوب کرده است.

ترزا می در مراسمی به مناسبت روز جهانی بهداشت روان گفت: زمانی که من نخست وزیر انگلیس شدم، روی پلکان ساختمان داونینگ استریت ایستادم و متعهد شدم که با بی عدالتی‌ها گزنده در جامعه‌مان مبارزه کنم.

عجیب‌ترین وزارتخانه‌های جهان! او تصریح کرد: کمتر بی عدالتی است که شدیدتر از بی عدالتی نسبت به کسانی باشد که مبتلا به مشکلات مربوط به بهداشت روان هستند، اما ما با یکدیگر می‌توانیم این وضعیت را تغییر دهیم و به این ذهنیت بیجا که خیلی‌ها را مجبور به رنج بردن در سکوت می‌کند، پایان دهیم. ما می‌توانیم از تراژدی از بین رفتن جان بسیاری از افراد بر اثر خودکشی پیشگیری کنیم. ما می‌توانیم به خوب بودن وضعیت روحی و روانی فرزندانمان اولویتی که شایسته آن است، بدهیم.

۲. وزیر امور تنهایی، انگلستان

ایده‌ی تعیین وزیر خودکشی، تنها ایده‌ی عجیب و جدید انگلستان نیست. ترزا می ‌در ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی خانم «تریسی کروچ» را به عنوان وزیر تنهایی منصوب کرد تا به معضل تنهایی و انزوای اجتماعی بپردازد. ترزا می، نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: تنهایی، حقیقت اندوهبار عصر معاصر است.

عجیب‌ترین وزارتخانه‌های جهان! وی افزود: من می‌خواهم با این چالش که در جامعه ما وجود دارد مقابله کرده و در راستای توجه به تنهایی قشر های مختلف از جمله افراد مسن و افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و کسی را برای صحبت کردن و تبادل افکار ندارند، اقدام کنم.

۳. وزارت یوگا، هندوستان

در سال ۲۰۱۴ میلادی، دولت «نارندرا مودی» وزارت جدیدی را در جهت ترویج یوگا و فعالیت‌های طب سنّتی در هند تأسیس کرد.

عجیب‌ترین وزارتخانه‌های جهان! تأسیس این وزارتخانه با اختلافات بسیاری همراه شد، با این حال دستاورد‌های درخشانی داشت. این وزارتخانه در سال ۲۰۱۵ میلادی برای نخستین بار روز جهانی یوگا را برگزار کرد؛ یوگای دسته جمعی با حضور شخصِ نخست وزیر و مشارکت ۳۵ هزار شهروند هندی.

۴. وزارت خوشبختی و مثبت بودن، امارات متحده عربی

امارات متحده عربی موضوع «احساس خوشبختی» و «شادی» در میان شهروندانش را از اولویت سال‌های اخیر قرار داده است. به همین دلیل، در فوریه سال ۲۰۱۶، وزارت خوشبختی را پایه گذاری کرد. خانم «عهود رومی» وزیر خوشبختی امارات می‌گوید، هدفم این نیست کاری کنم تا مردم بخندند، می‌خواهم مسئولیتی را که دولت امارات بر دوشم گذاشته به بهترین شکل ممکن انجام دهم و کاری کنم تا کشورم امارات تا آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی در بین پنج کشور اول شاد جهان قرار بگیرد.

عجیب‌ترین وزارتخانه‌های جهان! شایان ذکر است که امارات متحده از بین ۱۵۷ کشور جهان، در رتبه ۲۸ شادترین مردم جهان قرار دارد.

۵. وزارت دستشویی، ژاپن

اگر قرار باشد یکی از امور مهم در ژاپن را نام ببرید، دستشویی و توالت یادتان نرود. این مسأله آنقدر برای ژاپنی‌ها مهم است که موزه‌ای به نام دستشویی دارند که ۶۰ میلیون دلار قیمت دارد. به علاوه خانم «هاروکو آریمورا» وزیر توانمندسازی زنان در ژاپن، یک لقب غیر رسمی دیگر هم دارد؛ وزیر دستشویی.

عجیب‌ترین وزارتخانه‌های جهان! این سِمت در سال ۲۰۱۴ میلادی به او اعطا شده است. خانم آریمورا بر این باور است که بهبود وضعیت دستشویی‌های عمومی، امری محوری در پیشرفت زنان است. او می‌گوید: زنان نمی‌توانند خود را مجبور کنند که به دستشویی‌های کثیف و آلوده مکان‌های عمومی بروند. اگر می‌خواهیم زنانی که در بیرون از خانه شاغل هستند، به رشد و شکوفایی برسند، بر ماست که توالت‌های موجود در بیرون از خانه را بهبود ببخشیم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      عجیب نیستن. با شرایط جامعه شون پیش میرن و خیلی خوبه

    • راننده تاکسی

      به نظرتون اگه قرار باشه یه وزارت خونه جدید تو کشورمون تاسیس بشه اون چی باید باشه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزارت خانه دزدی

      • بدون نام

        وزارت خانه چگونه ياد بگيريم ک اختلاس کنيم

      • ح

        وزارت اختلاس گران با ژن های خوب

      • غزل

        وزارت خونه خودکشی های سال کنکور

      • بدون نام

        وزارت دزدی و اختلاس

      • آرش

        وزارت بدبخت کردن مردم وزارت تورم وزارت ضدرفاه

      • سمیرا

        وزارت پول مردم خوری

    • بدون نام

      اسم تمام وزارتخانه های ایران رو باید گزینه ۵ بزارن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای کلی خندیدم :)))

    • بدون نام

      ایرانم بایدیه وزارت بیکارها بزنه چون بیکارهاش ازکاکناش بیشتر ویه وزارت افغانستان بزن بودجه ومنابع شغل کشورمون بریزن توحسابشون پول نفت گازمعدن ۲۰ملیونن تعدادشون ازپرایدبیشترشده مفت خورای اویزون و۴۰کشورراروپایی پیشرفته جهان اول مرفح بدون بیکار سرسبز راضی نشدن۱ملیون اوارسوریه ای قبول کنن گفتن بودجه ومنابع اب وبرق گاز تحصیل وبهداشت حمل ونقل ....شغل اصافی نداریم به ضررملت ودولت ومملکت ولی ایران برعکس بااین بیکاری وفقرنجومی وبی ابی کشورخشک وکم بودجه به گفته نمایندگان وفقط بالا۳ملیون افاغنه فقط توکارساختمانی اشغال کردن وبیکاروچندبرابران ان توشغلهای دیگه واین یعنی بودجه بالا۲۰۰سال کشور ومردم وقتی ۱پرس غذا بالا ۲۰۰۰لیترمصرف ابش و۱کیلومرغ گندم شیربرنج همچنین ومصرف روزانه خانگی هرفردبالا۱۵۰لیتراستانداردجهانی حالا جمع کنیدبه تعدادافاغنه وهمون شغلهای که مشغولن چندمیلیاردلیتراب مصرف میکنن معلوم کم اب بودجه بیکاروفقیرمیشیم ذخیرابی توجهان۴۰مترفاجعس ولی ایران ۱۲۰ردکردونشست زمین وفروچاله ففط فقط یک راه دپرین ازاین وصع بداخراج همه افاغنه...ازماست برماست عقل نباشدجان درغذاب‌

      پاسخ ها

      • من

        افغانى ها كه بندگان خدا توى كشور ما همه به زحمت كشى هستند؛ عمده كارى كه دست افاغنه هست، اگر انجام ندهند، هموطن هاى خودمون زير بار سختى و دردسرش نمى رن
        به عبارتى كلاً كار براشون عار نيست

      • بدون نام

        چرت و پرت نگو

      • علی حسینی

        یه وزارت هم‌بزنن مشغول جمع آوری جماعت نژاد پرست بشن
        بدبخت نژاد پرست

      • بدون نام

        باید افاغنه عزیز برگردن به کشورشان.چکن هم برای ما خوبه هم برای خودشون. به اندازه کافی مهمانداری کردیم.

    • مسیحا:)

      چه .................. :) واقعا نمیدونم چی بگم:(

    • بدون نام

      این اقای همیشه این متن تکراری درباره افغانها می ذار خودش به روان پزشک معرفی کنه حالا کافی بگی مورچه یا پری دریای یا حضرت ادم سریع ربطش به افغانیها هرچیزی اندازی دار ه دیگه فقط مونده انقراض دایناسورها را به افغانیها ربط بد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشگل داره راست میگه دیگه.

    • بدون نام

      ما باید یه وزیر حرف مفت داشته باشیم

    • بدون نام

      کشور ما‌هم چندتا وزارت خونه میخاد .وزارتخونه‌ی کم کاری ارگانهای دولتی .وعده‌های دروغ.اختلاص.وامهای میلیاردی به میلیاردرها ..ندادن پونصدتومن وام‌ به کارگرا و...........

    • بدون نام

      در ایران هم وزیر،پیشگیری از تحریم لازم است،تا مردم گرفتار هزار نوع بیماری و سوء تغذیه نگردند.

    • بدون نام

      وزارت بیکاران،وزارت نامیدان،اختلاس گران...وزارت قضاوت بیجا نکنیم ... وزارت آشغال نریز خیابون ... وزارت درست و باندازه مصرف کنیم .،،، وزارت فرهنگگگگ فرهنگا فرهنگ نه این درپیتیا ... وزارت ... و... و... و.... و... و....آها ...ی وزارت مهم وزارت دخالت نکردن

    • بدون نام

      وزارت خانه عجیب در ایران
      وزارت رفاه

    • بدون نام

      ما هم 15 تا وزیر دسشویی داریم.

    • بی نام

      عرض کنم خدمتتون که ما هم هنوز اندر خم تائید FATF هستیم!!

    • بدون نام

      اقا این انگلیسیام واقعا خلن خو لامصب کشور به این خوبی تمیزی جوش متشنج نیس شرایط واس پیشرفت هس دیگ این ادا اطوارا چیه البته هرکس مشکلاتی داره ولی خب ایرانیا درجه ی مشکلاتشون بالاتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج