جاباما
۷۸۹۰۷۰
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پسر خاشقچی عربستان را ترک کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که پسر جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا که در استانبول کشته شد، عربستان سعودی را ترک کرد.

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه گزارش کرد که «صلاح خاشقچی» فرزند جمال که دوم اکتبر در کنسولگری سعودی در استانبول کشته شد، عربستان سعودی را ترک کرده است.

رویترز به زمان و چگونگی خروج او از عربستان اشاره نکرد اما برخی منابع می‌گویند، احتمالا او با پادرمیانی «جینا هاسپل» رئیس سازمان «سیا» که به عربستان رفت، از این کشور خارج شده است.

دو روز پیش، بر خلاف عرف معمول برای عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، صلاح به نزد شاه و ولی‌عهد سعودی خوانده شد تا سلمان و پسرش محمد که به دخالت در قتل جمال خاشقچی متهم است، به او تسلیت بگویند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، صلاح خاشقچی بعد از این دیدار در صفحه توییتری که گفته می‌شود منتسب به اوست، با زدن هشتگ أین_جثة_جمال_خاشقجی (جسد جمال خاشقچی کجاست) درخواست کرده که در پیدا شدن جسد پدرش به او کمک کنند.

او همچنین گفته که در دیدار با شاه سعودی از آنان سوال کرده که مکان جسد پدرش کجاست اما پاسخی دریافت نکرده است و با زدن هشتگ مذکور قصد داشته تا فشار بر مقامات سعودی را برای کشف مکان جسد پدرش افزایش بدهد. او در توییت خود نوشته بود که «از شما خواستار همبستگی جدی هستم تا جسد پدرم پیدا شود».

«مجتهد» حساب کاربری معروف به افشاگر اخبار پشت پرده آل سعود، دیروز به نقل از خانواده خاشقچی مدعی شد که آندسته از اعضای خانواده که در داخل عربستان هستند، به نوعی در بازداشت خانگی و نظارت شدید هستند و تحرکات و تماس‌های تلفنی آنان کنترل می‌شود و آن دسته از اعضای خانواده که در خارج از عربستان هستند، تحت فشار این هستند که اگر اقدامی کنند، خانواده‌شان در داخل، اذیت خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبکاری کرد که عربستان رو ترک کرد چون چن روز دیگه به سرنوشت پدرش گرفتار میشد. سعودیها بیرحم و وحشی هستند دقیق دوروز بعد کشتن خاشقچی حمله کردن وبرادر و زن برادر خاشقچی رو خم با خنجر کشتن. داعشیها ...

      پاسخ ها

      • میلاد

        نه گلم‌ اشتباه نکن ! برادر و زن‌ برادر خاشقچی خیلی وقت پیش ! قبل از جمال خاشقچی کشته شدن فقط بچه هاشون توانستند جان سالم بدر ببرند

    • شیرین

      اخی بدبختا. بابا خو چقدر سختش میکنن که یک اعتراف از همونا که گشتنش بگیرن ازهمان کسانی که تو کنسوگری بودن اعتراف گشتن گرفتن خواز جسدش هم اعتراف بگیرن این که کاری نداره اینقدر کشششش میدن.

    • بدون نام

      رویترز چشماشو باز نکرده و صبحونه نخورده میپره سر نوشتن خبر روز نهایت برای ادعاش مینویسه یه چیزی تو دست رئیس سیا هست ...
      جمال جمال جمال جمال جمال جمال جمال جمال جمال ........... حالا م پسرش ... .شاید رفته سراغ دوست دختر باباش ببینه یادگاری داشته .....

    • بدون نام

      این همه که به فکر خاشقچی و خانواده او هستید به فکر مردم ایران که تو بحران روحی هستند نسستید

    • بدون نام

      عربستان سعودی به غیر از #خاشقچی هزاران کودک و زن و مرد یمنی را کشته است، چرا کسی به آنها اهمیت نمی دهد؟ آیا مطبوعات و رسانه ها کر و کور و لال هستند؟ چرا؟!!!

      لقد قتلت المملكة العربية السعودية آلاف الأطفال و النساء و الرجال اليمنيين ، غیر #خاشقجی ، لماذا لا يهتم بهم أحد؟ هل الصحافة والإعلام أصم و أعمی و أخرس؟ لماذا!

      Saudi Arabia except #Khashoggi killed thousands of Yemeni child and woman and man, why does not anyone care? Are the press and the media deaf & blind & mute؟ why؟!!!

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        فازت چیه مثلا میخوای عین ظریف باسواد بازی دربیاری؟ مردم دوزار طرز فکرتو قبول ندارن پسر جان

    • مجید

      این مجتهد هم معلوم نیست کیه .الکی واسه خودش تحلیل میکنه

    • بدون نام

      کجان سینه چاکان اصلاحات بن سلمان؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      چرا بمیرن ؟؟؟؟

    • بدون نام

      خاشقچی و درد

    • دونالد ترامپ

      این همه دروغ گفتین ممنوع الخروجه دماغتون سوخت؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج