جاباما
۷۸۹۱۶۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

سخت‌گیری و جنگ، کلید صعود پرسپولیس

سرخ‌پوشان پایتخت در شرایطی السد را حذف کردند که در هر دو بازی رفت و برگشت، مسئولیت‌پذیری شاخصه اصلی بازی‌شان بود.

ورزش سه: سرخ‌پوشان پایتخت در شرایطی السد را حذف کردند که در هر دو بازی رفت و برگشت‌، مسئولیت‌پذیری شاخصه اصلی بازی‌شان بود. در دیدار رفت، علی‌رغم محرومیت، مصدومیت و غیبت چند بازیکن، پرسپولیسی‌ها در دفاع، مستحکم و منظم ظاهر شدند، از کمترین موقعیت، بیشترین بهره را بردند و السد را از پیش رو برداشتند.

همان پیروزی که نتیجه نمایش منضبط قرمزها بود، باعث شد که آنها برای صعود در تهران، تنها به یک تساوی نیاز داشته باشند؛ نتیجه‌ای که رسیدن به آن، حتی با حمایت ۸۰ هزار نفر نیز آسان نبود.

اما برانکوی سخت‌گیر، این ویژگی‌اش را به بازیکنان هم منتقل کرد و از آنها خواست که با حفظ نظم تیمی، بار دیگر برابر بغداد بونجاح و دیگر عناصر تهاجمی السد، مقاومت کنند. آنچه که در پایان، روی اسکوربورد نقش بست، حکم به صعود پرسپولیس می‌داد و آن چه که آمار نشان داد، شایستگی سرخ‌ها برای فینالیست شدن را به همه ثابت کرد.

السدی‌ها علی‌رغم این که درصد مالکیت توپ بالایی داشتند؛ اما تعداد شوت و موقعیت‌هایشان کمتر از پرسپولیسی‌ها بود. به عبارتی پرسپولیس باتوجه به حضور ستاره‌هایی چون ژاوی و البته سبک بازی تیم السد، توپ را به این تیم داد؛ اما با تراکم مقابل محوطه جریمه و همچنین مسئولیت‌پذیری بالا در دفاع، مانع از موقعیت‌سازی متعدد زردپوشان شد.

سخت‌گیری و جنگ، کلید صعود پرسپولیس

بدون شک برانکو برای تمام ۹۰ دقیقه برنامه داشت. او به خوبی می‌دانست امکان گل خوردن وجود دارد؛ بنابراین تیمش را با فرم دفاعی به زمین نفرستاد و همچنین با آگاهی از سبک بازی تیم فریرا، تمام منافذ را بست و اجازه نداد السدی‌ها یک بار دیگر در آزادی جولان بدهند.

دفاع پرسپولیس حالا قطعا بیشترین کلین شیت را در لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت و می‌تواند با ۲ کلین شیت در فینال، قهرمانی را به ارمغان بیاورد و همچنین رکوردی جاودانه را به ثبت برساند؛ رکوردی که هرچند با کیفیت فنی بازیکنانی چون بیرانوند، سیدجلال، شجاع و... ارتباط مستقیم دارد؛ اما قطعاً بدون پیشرفت در دفاع، تیمی به دست نمی‌آمد و سرخ‌ها این رکورد را مدیون برانکو ایوانکوویچ و دیگر اعضای کادر فنی هستند.

سخت‌گیری و جنگ، کلید صعود پرسپولیس

سخت‌گیری و جنگ، کلید صعود پرسپولیس

عکس از امیرحسین خیرخواه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارتش سرخ

      ورزش سه چته، زورت میاد بگی صد بیست هزار نفر؛؛ الحق که استقلالی هستین،،، هشتاد هزار،، ایقدر دروغ نگین بابا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج