جاباما
۷۸۹۱۶۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

دادستانی فرانسه: سارکوزی باید محاکمه شود

دادستانی فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که اعتراض نیکلا سارکوزی مبنی بر حضور نیافتن در دادگاه عالی رد شده و وی باید حتما در دادگاه حاضر شود و به اتهامات وارده پاسخ دهد.

خبرگزاری ایرنا: دادستانی فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که اعتراض نیکلا سارکوزی مبنی بر حضور نیافتن در دادگاه عالی رد شده و وی باید حتما در دادگاه حاضر شود و به اتهامات وارده پاسخ دهد.

نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری پیشین فرانسه باید به اتهام 'تامین مالی غیرقانونی کارزار انتخاباتی' در دادگاه حاضر شود.

سارکوزی سال ۲۰۱۷ بعد از تفهیم اتهام در رابطه با کمک مالی معمر قذافی رهبر سابق لیبی در کارزار انتخاباتی ۲۰۰۷ فرانسه، اتهامات وارده را بی اساس دانست و بطور کامل آنها را تکذیب کرد و گفت که حاضر نیست در مقابل دادگاه به این اتهام ها پاسخ دهد. اما اکنون با رد شدن اعتراض رییس جمهوری پیشین فرانسه، او باید در دادگاه حاضر شود.

رئیس جمهوری پیشین فرانسه متهم است با هماهنگی با یک شرکت تبلیغاتی به نام 'بیگمالیون'، صورت حساب هزینه کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۲ را به جای کارزار خود، به نام حزبش 'او.ام.پ' (UMP) ثبت کرده و بدین ترتیب توانسته است بیش از دو برابر از سقف قانونی برای کارزار انتخاباتی‌ هزینه کند.

تلاش های سارکوزی برای شانه خالی کردن از اتهامات وارده در حالیست که ماه گذشته سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی دیکتاتور لیبی تایید کرد که وی پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، دو میلیون و پانصد هزار یورو از پدرش دریافت کرده است.

قذافی گفت: سارکوزی این پول را برای هزینه انتخابات ریاست جمهوری از پدرم گرفت و این موضوع بارها ادامه یافت.این مبلغ پول را 'بشیر صالح'، رئیس دفتر معمر قذافی به 'کلود گئان' که در آن زمان مدیر مبارزات انتخاباتی سارکوزی بود، تحویل داده است.

پس از ژاک شیراک که در سال ۲۰۱۱ به اتهام پرداخت حقوق شغل های غیر واقعی در شهرداری پاریس به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، سارکوزی دومین رئیس جمهور فرانسوی است که در دادگاه حاضر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضافضلعلی

      الان سلبریتی های عزیز ما بفرمایند برای ظلم به جناب سارکوزی و شادی روح قذافی جلوی سفارت فرانسه شمع روشن کنند و آقای رحیم مشایی هم حکم دادگاه سارکوزی رو پاره کنه ... سلبریتی ها هشتگ مظلوم سارکوزی یادشون نره

      پاسخ ها

      • اسدی

        ساقیت رو عوض کن جنسش خیلی بده

      • محمدرضافضلعلی

        جنس فرانسوی و اروپایی و آمریکایی دوست داری آقای مثلا اسدی؟؟؟؟ وطن فروشی و سیاه نمایی بهت میچسبه؟؟؟ ایران هیچی نیست و همه دنیا خوبه؟؟؟؟
        به کوری چشم وطن فروش ها ، ایران هر روز بهتر از دیروز میشه. این حقیقت هست و نمیشه حقیقت رو پنهان کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج