جاباما
۷۸۹۲۲۷
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

چگونگی رای دادن فراکسیون امید به وزرای جدید

یک عضو فراکسیون امید از برگزاری جلسه فراکسیون متبوعش با وزرای پیشنهادی قبل از جلسه رأی اعتماد خبر داد و ساز و کار رای اعضای این فراکسیون را تشریح کرد.

خبرگزاری ایلنا: یک عضو فراکسیون امید از برگزاری جلسه فراکسیون متبوعش با وزرای پیشنهادی قبل از جلسه رأی اعتماد خبر داد و ساز و کار رای اعضای این فراکسیون را تشریح کرد.

ناهید تاج‌الدین درباره بررسی سوابق وزرای پیشنهادی از سوی دولت برای وزارت‌خانه‌های کار،‌ اقتصاد،‌ صنعت و راه از سوی دولت در فراکسیون امید گفت: برای هر وزیر پیشنهادی از سوی دولت در فراکسیون امید یک کمیته در نظر گرفته شد و سوابق هر وزیر هم در آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچین قرار شد صبح روز شنبه با وزرای پیشنهادی در فراکسیون امید جلساتی را قبل از شروع صحن برای رأی اعتماد داشته باشیم، بعد از این جلسه روسای کمیته‌ها نتایج را در فراکسیون ارائه می‌دهند و ما بر اساس این نتایج رأی‌گیری خواهیم کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره گله برخی از اعضای فراکسیون امید مبنی بر اینکه برای انتخاب وزرا مشورتی با آن‌ها نشده است، گفت: نمایندگان گله‌مند هستند که چرا با آن‌ها برای انتخاب وزرا مشورتی صورتی نگرفته است؛ باید عنوان کرد اگر بنا بود رئیس‌جمهور این کار را از طریق تک تک نمایندگان انجام دهد باتوجه به اینکه تعداد نمایندگان زیاد است، کار بسیار سخت می‌شد.

وی ادامه داد: این گلایه شاید از سوی نمایندگان فراکسیون مستقلین هم باشد؛‌ به هر حال رئیس‌جمهور برای انتخاب افراد با تعدادی از نمایندگان مشورت می‌کند و رایزنی‌ها هم شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: آقای واعظی توضیح داد که گزینه‌های زیادی مطرح بوده و افرادی هم که جدی‌تر از بقیه می‌شدند را نام‌شان را رسانه‌ای می‌کردند تا بازخورد مجلس را نسبت به این افراد ببینند و وقتی مشاهده کردند که بازخورد خوبی ندارند آن افراد را تغییر می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: نظر درصدی از نمایندگان این است که دولت باید گزینه‌های بهتر و توامندتری را باتوجه به شرایطی که کشور دارد معرفی کند؛ به هرحال امروز ایران در موقعیت ایده‌آلی نیست فردی که در این روزها بر مسند امور قرار می‌گیرد باید توانایی مدیریت شرایط سخت را داشته باشد .

تاج‌الدین ادامه داد: بر اساس همین موقعیت و شرایط موجود کشور، برخی نمایندگان معتقدند وزرای پیشنهادی این آیتم‌ها را آنطور که باید ندارند و گزینه‌های مناسب‌تری هم در این میان وجود داشته است.

وی در پاسخ به این سوال وزرای پیشنهادی در چه صورتی از اعضای فراکسیون امید رأی اعتماد خواهند گرفت، اظهار داشت: در فراکسیون امید همه پایبند به رأی فراکسیونی هستند و بر اساس تصمیمی که گرفته می‌شود، رأی می‌دهند.

این عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: فراکسیون امید تنها فراکسیون مجلس نیست دو فراکسیون دیگر هم وجود دارد و باید دید جمع مجلس چه نتیجه‌ای می‌گیرند.

وی با اشاره به برنامه وزرای پیشنهادی هم گفت: وزرای پیشنهادی باید در برنامه‌های خود به اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه توجه داشته باشند و البته باید در نظر داشته باشیم که برنامه یک درصدی تاثیرگذار است و نکته مهم آن است که این افراد چه توانایی برای اجرایی کردن همین برنامه‌ها دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت پکیده ومستآصل شده کلیدش دیگه بهیچ قفلی نمیخوره فکرفرارباشید

    • بدون نام

      فراکسیون ناامیدبرای بیکاری فقرنجومی وبی ابی کم بودجگی چیکارکردن حرفی زدن

    • بدون نام

      کمیسیون کشک اسمشه، با واژه امید بازی نکنید

    • بدون نام

      مملکت و این توپ فوتبال بین جناح ها دست به دست می کنید ، حالشو ببرید .

    • بدون نام

      فراکسیون امید مجلس با حمایت از روحانی د انتخابات گذشته ، همه را ناامید کرده ،.

    • بدون نام

      این اسمهای امید و اصولگرا و اصلاح طلب و کارگزاران و .... را خدائیش کی روی این ها میگذاره؟

    • سهیل

      عروس خانم تحلیل هایت درست نیست نتیجه رای مجلس این را ثابت خواهد کرد این خط این هم نشان حداقل دوتن از وزرای پیشنهادی رای نمی آورند ودر خوش بینانه ترین حالت شریعتمداری از دور خارج می شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج