جاباما
۷۸۹۲۳۲
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

گودرزی: مگر بهتر از خادم هم در کشتی داریم؟

نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک با بیان اینکه نتایج کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی مجارستان مورد قبول مردم نبود گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و به تیم ملی کمک کنیم.

خبرگزاری ایسنا: نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک با بیان اینکه نتایج کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی مجارستان مورد قبول مردم نبود گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و به تیم ملی کمک کنیم.

صادق گودرزی درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان که با کسب ۳ مدال برنز حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویزهادی و کسب جایگاه ششمی تیمی همراه بود، اظهار کرد: درست است نتیجه بدست آمده مورد قبول مردم و کارشناسان نیست اما باید همه مسائل اثرگذار در این نتیجه و اینکه چرا تیم ملی اینگونه بود را مورد بررسی قرار دهیم.

به هر حال یکسری از این کشتی‌گیران از دل انتخابی تیم ملی بیرون آمدند و یکسری دیگر نیز با صلاحدید کادر و شورای فنی عازم این رقابت‌ها شدند چرا که پتانسیل کشتی ما در حال حاضر همین است و نفراتی بهتر از این‌ها نداشتیم که اعزام کنیم. یکسری از نفرات می‌توانستند بهتر از این‌ها ظاهر شوند و یکسری دیگر نیز خیلی ضعیف بودند.

دارنده مدال‌های نقره جهان و المپیک با تاکید بر اینکه عدم اعزام کشتی‌گیران تیم ملی به تورنمنت خارجی پیش از اعزام به رقابت‌های جهانی در کسب این نتیجه تاثیر داشت گفت: هیچ کدام از نفرات تیم ملی بخاطر مشکلات مالی فدراسیون به تورنمنت خارجی قبل از رفتن به مسابقات جهانی اعزام نشدند. اینکه کشتی‌گیران ما در ثانیه‌های آخر مبارزه نتیجه را واگذار می‌کنند ایراد بزرگی است که باید در تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی رفع می‌شد تا کار به مسابقات جهانی نکشد.

وی با بیان اینکه نباید از این فضا سواستفاده و صحبت‌های مغرضانه علیه سرمربی تیم ملی انجام داد، گفت: اینکه بخواهیم همه اشتباهات را گردن سرمربی و کادر فنی تیم ملی بیاندازیم اشتباه اشت. خود کشتی‌گیر هم باید انقدر ثبات روحی و روانی داشته باشد که خود را آماده گرفتن مدال جهانی کند و این فرصت را به راحتی از دست ندهد. واقعا ما در چند مبارزه بدشانسی آوردیم و شکست خوردیم. مثلا اطری اگر آن حرکت اضافه را نمی‌کرد بازنده نمی‌شد.

گودرزی با تاکید بر اینکه همه اهالی کشتی باید به کمک کشتی بیایند خاطرنشان کرد: ببینید کشتی آمریکا و روسیه چطور منیت‌ها را کنار گذاشته و به هم کمک می‌کنند تا این نتایج خوب را بدست بیاورند. امیدوارم خادم جلسه‌ای بگذارد و همه کسانی که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند بیایند و وارد گود شوند. ما در کشتی آزاد قهرمانان خوبی مثل مهدی تقوی و احسان لشگری را داریم که آماده‌اند به تجربیاتشان را در اختیار تیم ملی بگذارند و به عنوان مربی به تیم ملی کمک کنند. خود من هم هیچوقت به مربیگری در تیم ملی یا پست و مقام در کشتی چشم نداشتم و الان هم ۴ سال است باشگاه کشتی دارم و به کشتی مملکتم اینگونه کمک می‌کنم اما اگر خادم بخواهد حاضرم با جان و دل مثل لشگری،تقوی و .. به تیم ملی کمک کنم. در کشتی فرنگی هم امثال سوریان و نوروزی باید وارد گود شوند و به کشتی مملکتشان کمک کنند.

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران افزود: دل همه ما با کشتی است. اگر کشتی بیازد مردم در خیابان یقه ما را می‌گیرند و از ما توضیح می‌خواهند اگر هم کشتی موفق شود ما با افتخار سرمان را بالا می‌گیریم و خوشحالیم.به اعتقاد من یکسری ایرادات فنی در کنار بدشانسی و عدم اعزام تیم به تورنمنت خارجی و برخی مسائل حشیه‌ای دور و بر فدراسیون باعث کسب این نتیجه شد.

گودرزی در ادامه گفت و گو با ایسنا، با بیان توضیحاتی در خصوص کشتی‌گیران اعزامی تیم ملی، در ابتدا درباره رضا اطری نماینده سبک وزن ایران گفت: اطری هنوز یکسری مشکلات دارد که نتوانسته آن را برطرف کند. او باید باور کند که می‌تواند به مدال جهانی هم برسد. اطری باید تکلیف خودش را روشن کند چرا که اگر قرار باشد با این وضعیت جلو برود هیچوقت به مدال نمی‌رسد. او عملکرد پر فراز و نشیبی دارد و در این رقابت ها نیز بخاطر یک اشتباه بچه‌گانه شکست خورد.

وی ادامه داد: یخکشی نیز در وزن ۶۱ کیلوگرم علی‌رغم اینکه تجربه رویداد بین‌المللی نداشت به نظر من خوب کار کرد و نشان آینده روشنی دارد.وقتی کشتی او مقابل حریف آمریکایی را دیدم واقعا گریه‌ام گرفت چرا که تمام نابرابری ها از جمله مسائل مالی میان کشتی ایران و آمریکا را با همه وجود لمس کردم. او اگر ۲ تورنمنت خارجی رفته بود و کمی تجربه بیشتری داشت قطعا می‌توانست به مدال جهانی برسد. ما برای اینکه امثال یخکشی مدال‌آور کشتی ایران شوند به زمان احتیاج داریم نه اینکه بخواهیم یک کشتی گیر را پس از باخت فورا از دور خارج کنیم و دیگر اهمیتی به او ندهیم.

دارنده مدال‌ نقره المپیک با اشاره به عملکرد مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم گفت: او سن کمی دارد اما مطمئن باشید بعدها خیلی بیشتر از او خواهید شنید.من در تیم ملی نوجوانان با او کار کردم و می‌دانم کشتی‌گیر با استعداد و آینده داری است.

گودرزی درباره نمایش ضعیف یونس امامی در این رقابت‌ها نیز خاطرنشان کرد: امامی خیلی بد کشتی گرفت و توقع بیشتری از او می‌رفت. او حداقل باید مدال برنز میگرفت اما با اشتباهاتی کهداشت حذف شد.امامی واقعا نصف توانایی‌هایش را هم ارائه نداد. او هم به تجربه بین المللی نیاز دارد.اینکه کشتی‌گیر فقط شبانه‌روز در اردو تمرین کند فایده‌ای ندارد و کشتی‌گیرانی مثل امامی باید در سال عازم ۵ یا ۶ تورنمنت خارجی شوند و تنشان به رقبای خوب خارجی بخورد تا ایراداتشان نشان داده شود و به یک کشتی‌گیر شش دانگ تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: البته کشتی ما مشکلات فنی زیادی دارد که باید با جدیت مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد.متاسفانه کشتی ایرانی به کل فراموش شده اس.تمام مدال‌های تاریخ کشتی ما با زیرگیری بدست امده اما الان زیرگیری در کشتی ایران فراموش شده است. اینکه مدام دنبال زیر کتف زدن و هل دادن حریفان به بیرون باشیم تا به امتیاز برسیم فایده‌ای ندارد،این حربه هم خوب است و برای یکی دوبار جواب می‌دهد اما حریفان دست ما را خیلی زود می‌خوانند و دیگر به در بسته می‌خوریم.

عنوان‌دار کشتی ایران در ادامه به نمایش ضعیف حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم اشاره کرد و گفت: فقط خود او می‌تواند بگوید که چه بر سر کشتی‌اش آمده که با این همه تجربه چنین نمایشی دارد.او به پایان دوران قهرمانی اش نزدیک شده و معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که انقدر ضعیف کار می‌کند.حسین خانی عملکرد ضعیفی داشت و باید در این وزن به جوانان میدان بدهیم.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه یزدانی برنامه مناسبی برای پیروزی بر تیلور امریکایی را نداشت خاطرنشان کرد: دراینکه یزدانی در کشتی دنیا یک استثناست و کشتی‌گیری سالم و بدور از حاشیه است هیچ حرفی نیست و او می‌تواند رکورددار تاریح کشتی آزاد ایران شود. اما کشتی او مقابل تیلور در این رقابت‌ها درست مانند کشتی او مقابل تیلور در جام جهانی کرمانشاه بود و دقیقا همان شیوه را پیاده کرد و در نهایت باز هم شکست خورد. یزدانی هم مانند برخی دیگر از کشتی‌گیران تیم ملی مدام در فکر حمله به حریف و نمایش هجومی است و فقط می‌خواهد حریفان را در هر سطحی خیلی زود ۱۰ بر صفر کند و دستش بالا برود، در حالیکه یک کشتی‌گیر شش دانگ باید اندیشه تدافعی نیز داشته باشد و به موقع هم از حمله و هم دفاع استفاده کند. او براحتی می‌توانست با برنامه‌ بهتر مقابل تیلور برنده شود و مدال طلای جهان را بگیرد اما متاسفانه کشتی را بد تقسیم کرد و خودش هم باید این برنامه‌ریزی را در مبارزه انجام می‌داد. یزدانی امده بود تیلور را هم ۱۰ بر صفر کند در حالیکه وقتی چند امتیاز جلو بود باید شیوه تدافعی را نیز در دستور کارش قرار می‌داد و نمی‌گذاشت حریف به امتیاز برسد.

وی تصریح کرد: این قول را می‌دهم اگر یزدانی مرتبه بعد با این تفکر که باید تیلور را ۱۰ بر صفر کند به روی تشک نیاید قطعا با اختلاف ۷ یا ۸ امتیاز پیروز می‌شود.این حس که او دوست دارد همه را ۱۰ بر صفر کند برایش خیلی گرانتمام شد و به حقش که برد مقابل تیلور و در نهایت طلای جهان بود نرسید.

دارنده مدال های نقره المپیک و جهان با بیان اینکه بازگشت خوب یزدانی پس از شکست مقابل تیلور نشان دهنده حرفه‌ای گری این کشتی‌گیر است گفت:خیلی سخت است قهرمان جهان و المپیک را پس از شکست اماده کنی تا برای مدال برنز کشتی بگیرد اما این هنری بود که فقط از عهده رسول خادم برمی‌آمد و توانست در ۳ یا ۴ ساعت یزدانی را مهیای ادامه حضور در رقابت‌ها کند.در المپیک دیدیم که عنوان‌دارانی مثل جردن باروز و حمید سوریان پس از شکستی که داشتند دیگر نتوانستند به مدال برسند اما خادم توانست روحیه از دست رفته یزدانی را به او برگرداند که قابل تمجید است.

گودرزی درباره عملکرد علیرضا کریمی و کسب مدال برنز جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز خاطرنشان کرد: انتخاب کریمی برای حضور در این رقابت‌ها با برخی حواشی همراه بود که روی کشتی گیر نیز تاثیرگذار است اما نظر کادر و شورای فنی این بود که کریمی انتخاب شود. به نظر من کریمی نسبت به چند سال گذشته خیلی پخته تر شده و پیشرفت کرده و حرکت رو به جلویی داشته است.مقابل کاکس آمریکایی هم به لحاظ روحی مشکلاتی را داشت چرا که در المپیک هم به این کشتی‌گیر باخته بود.زور کاکس بیشتر از کریمی بود اما اگر کریمی یکسری موارد فنی مثل نزدیک شدن به حریف و دنبال کردن فن را اجرا کند قطعا می‌تواند او را در آینده شکست دهد.کرمی قبلا خام کشتی می‌گرفت اما الان پخته شده و خیلی زیبا مبارزه می‌کند و باز هم می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری برسد.

مربی سازنده رده‌های پایه در کشتی استان تهران درباره عملکرد پرویز هادی در سنگین وزن نیز گفت:هادی پس از سال‌ها پشت کمیل قاسمی ماندن توانست تا حدی حقش را از کشتی بگیرد. به شخصه از مدال او خیلی خوشحال شدم و پیروزی بزرگ او برابر طاها آکگل ترک همه را خوشحال کرد و به همه روحیه داد اما پتریاشویلی با هوش بالایی که دارد سر او کلاه گذاشت و توانست هادی را شکست دهد.برنزی که هادی گرفت خیلی با ارزش بود و قطعا می‌تواند باز هم برای کشتی ایران افتخار آفرینی کند.

گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است کادر فنی تیم ملی با حضور نفرات جوان،عنوان‌دار و با انگیزه تقویت شود، گفت: البته خادم و شورای فنی دراینباره تصمیم‌گیرنده هستند. خادم،طلایی و دودانگه مربیانی با تجربه و کاربلد هستند و من نمی‌گویم همه چیز را خراب کنیم و باز از نو بسازیم اما می‌توان نفرات جوان و باانگیزه را به کادر فنی تیم ملی اضافه کرد چرا که این نفرات به تازگی با دنیای قهرمانی خداحافظی کرده‌اند و بخوبی با قوانین روز آشنا هستند و می‌توانند ارتباط نزدیک و سازنده‌ای با کشتی‌گیران برقرار کنند و تجربیاتشان را در اختیار آن‌ها بگذارند.این کار باعث می‌شود مربیان جوانی را نیز به کشتی کشور معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه انتقادها نباید مخرب و از سر کینه توزی باشد، گفت: انتقادهای مغرضانه فایده‌ای ندارد و کمی به کشتی نمی‌کند.کسی که بخواهد کمک کند می‌تواند در یک باشگاه کشتی هم به کشتی ایران خدمت کند.کشتی‌گیران ما نه تورنمنت رفتند و نه نفراتی بهتر از این‌ها داشتیم.

پتانسیل کشتی ما الان همین است و باید چهره‌های جوان وارد تیم شوند.خدارا شکر در رده‌های پایه فدراسیون و مربیانی مثل محمدی و اکبرنژاد خوب کار کرده‌اند و کشتی‌گیران بسیار خوبی مخصوصا در رده نوجوانان داریم که می‌توانند آینده کشتی ایران را تامین کنند.باید همه دست به دست هم بدهیم و کشتی ایران را به روزهای اوجش برسانیم.

عنوان‌دار جهان و المپیک با اشاره به زحمات دلسوزانه رسول خادم برای کشتی‌ ایران گفت: مگر بهتر از رسول خادم داریم که بر سر تیم ملی بگذاریم؟ خادم اصلا برای خودش زندگی نمی‌کند و دائم به فکر دیگران است.باید با او زندگی کرده باشی تا بدانی او چه کسی است. مدام به فکر این و ان است و دلش برای موفقیت کشتی می‌تپد.خیلی اوقات او تا صبح نخوابیده و در فکر کشتی‌گیرانش است. البته نه اینکه انتقادی به عملکرد او نباشد اما اگر واقعا دلمان برای کشتی می‌سوزد باید به خادم کمک کنیم. او زندگی‌اش را وقف کشتی کرده و شبانه‌روز برای موفقیت کشتی زحمت می‌کشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اکبر فلاح و محسن کاوه مربی های سازنده تری از خادم هستند.

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      چرا نداریم ،؟مگه قحط الرجال است؟ ایشون ممکنه مدیر خوبی باشن ولی در مربیگری کار شاقی نکرده اند. مربیان شایسته ی شهرستانی که همین کشتی گیران را پرورش داده اند چرا باید گمنام بمانند ودر به ثمر نشستن نهالی که کاشته اند نقشی نداشته باشند .اگر جسته و گریخته فرنگی کاران خوزستانی در جهان موفقیتی بدست می آورند بواسطه ی حضور اسفندیاری مربی سازنده و کاربلد خوزستانی ست.

    • اشکان

      رسول عالی است عیب از بی لیاقتی کشتی گیران است .

    • بدون نام

      سرمربی فقط اکبر فلاح.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج