جاباما
۷۸۹۲۴۹
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف

سخنگوی صنعت برق کشور ضمن تشریح جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف، گفت‌: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شده برای مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شود و برای مشترکانی که بالاتر از الگو مصرف برق دارند، میزان تعرفه دو برابر و برای مشترکانی که بیش از این میزان افزایش میزان دارند ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی صنعت برق کشور ضمن تشریح جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف، گفت‌: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شده برای مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شود و برای مشترکانی که بالاتر از الگو مصرف برق دارند، میزان تعرفه دو برابر و برای مشترکانی که بیش از این میزان افزایش میزان دارند ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

محمودرضا حقی فام با اشاره به کلیات انجام این کار، اظهار کرد: افزایش تعرفه بسته به مناطق مختلف در رده‌بندی‌های مختلف تعیین شده است و برای این مساله نیز مصوبه‌هایی را نیز در نظر گرفته‌ایم. به گونه‌ای که اگر مشترکان دو برابر الگو مصرف داشته باشند میزان تعرفه ۵۰ درصد برای آنها افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این مساله که مشترکانی که زیر الگو مصرف می‌کنند نه تنها تعرفه را افزایش نمی‌دهیم، ‌ بلکه پیشنهاد طرح‌های تشویقی را نیز برای آنها در نظر داریم، گفت‌: قصد ما این نیست که از مشترکان پولی دریافت شود، ‌ بلکه قصد داریم با اصلاح رفتار به مصرف نحوه مصرف مشترکان را تغییر دهیم.

به گفته وی اگر برای مصرف مشترکان تا دو برابر الگوی مصرف باشد ضریب ۱.۵ و بالاتر از آن با ضریب دو محاسبه می‌شود، اما باید گفت که این مساله نیز بسته به مناطق و تعداد متفاوت است.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص تعداد مشترکان پر مصرف، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از میان مشترکان کل کشور تنها ۱۴ نفر بالاتر از الگو مصرف دارند و دو درصد نیز فراتر از آن چه تعریف شده برق مصرف می‌کنند.

وی با تاکید بر این مساله که این موضوع فعلا برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و اخذ اجازه از آنها این طرح را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم که شاهد جنبه‌های مثبت و اجرای این طرح باشیم.

چندی پیش همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف مذاکرات بسیاری با مجلس و دولت انجام شده که اگر تاییدیه مجلس ارائه شود، این کار عملیاتی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا ماه آینده تکلیف تعرفه برق مشترکان پرمصرف مشخص می‌شود؟ اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود که این اتفاق بیفتد چرا که تاکنون نیز بسیاری از مراحل این کار طی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینجوری مطالبات برطرف میکنید چرا دروغ میگی شما وتشویق دادن همنی امسال همبرای یک قبض 600هزارتومانی لامد چرا شما همش روز به روز تیتر افزایش میزیند ول کنید دیگه دیگه بگو بمیر

    • علی

      دولت هزینه گاز و برق مصرفی مناطق جنوبی و برخی از مناطق مرزی کشور را به اقتضای برخی شرایط بسیار پایینتر از سایر مناطق کشور تعیین میکند. ولی در رابطه با عدم کنترل همین مناطق بدلیل ضعف دولت بنزین را سهمیه بندی و هزینه آن را به کل مردم تحمیل میکند. دلیل و علت فقط عدم توانایی مدیران دولتی و هیچ انگاشتن حقوق ملت.

    • بدون نام

      محاسبات نرخ برق مصرفی مشترکین خانگی ،گویا تابع قانون خاصی نیست،بلکه بعضا سلیقه ای نیز اعمال میشود.بطور مثال مصرف برق ۴ کنتور یگ ملک مسکونی ۴ واحدی طی یگ بازده زمانی یگسان ،کاملا متغیر و نا مشخص محاسبه شده،۲ کنتور مالیات بر ارزش افزوده و عوارض برق داره،یگ کنتورعوارض برق نداره،یگ کنتور عوارض بیمه نداره و بقیه دارند،من که هرچی با فرمولهای قید شده در قبض مصرفی برق کلنجار میروم،چیزی دستگیرم نمیشود،(تعداد روز ×مبلغ ماهیانه =مصرف به ریال)در آخر هم مبلغی را بعنوان بدهکاری و کسر هزار ریال منظور میکنند ،در حالیکه هیچ وقت بدهکار نبودم و سر وقت مقرر نسبت به پرداخت مصرف متعهد بوده ام! هیچ طرح تشویقی هم شامل بنده نشده است،کلا یگ واحد چندین ماه تخلیه هستش ولی بازم هم مصرف برق برایم محاسبه شده است!!واقعا چه کسی پاسخ گو هست؟؟

    • ابوالفضل

      الان به نظر شما افزایش دو برابر با صد درصد چه تفاوتی داشت

    • دیگه تمومه ماجرا

      توکل کشورفقط۱۴نفر برق زیادمصرف میکنن؟!چی میگی بابا جوکه یاخبر بعد اینهمه الگو الگو کردی خود الگوروتعریف کن مردم بفهمن ازنظرشما الگوی مصرف یعنی چقدر؟فکر کنم ۱شمع جای لامپ روشن کنیم الگوی شما اینه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج