جاباما
۷۸۹۳۳۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تعطیلی سه موزه تهران تا پایان آبان ماه

«سه موزه "رضا عباسی"، "نقاشی پشت شیشه" و "آبگینه و سفالینه‌های ایران"، برای مرمت، تعمیرات ساختمانی و تکمیل حفاظت الکترونیک موزه‌ای تا پایان آبان جاری تعطیل‌ هستند.»

خبرگزاری ایسنا: «سه موزه "رضا عباسی"، "نقاشی پشت شیشه" و "آبگینه و سفالینه‌های ایران"، برای مرمت، تعمیرات ساختمانی و تکمیل حفاظت الکترونیک موزه‌ای تا پایان آبان جاری تعطیل‌ هستند.»

محسن شیخ‌الاسلام، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران علت همزمانی تعطیلی این سه موزه با یکدیگر را ابلاغ اعتبارات اختصاص یافته برای موزه‌های استان تهران تا مدت زمان مشخصی بیان می‌کند و می‌گوید: اعتبارات ما را در یک برهه زمانی و با سرفصل‌های مشخصی ابلاغ می‌کنند، که فلان مبلغ اعتبار برای پروژه‌های موزه‌ای اختصاص دارد و از سوی دیگر با توجه به پرداخت اوراق خزانه اسلامی با تاریخ هزینه‌گرد مشخص به جای پول، باید در همان مدت زمان اعتبار را هزینه کنیم.

او ادامه می‌دهد: این اوراق سررسیدِ مشخصی دارند، مدت زمان هزینه‌کرد آن‌ها برای این سه موزه نیز تا ۳۰ ابان جاری است که اگر تا آن زمان هزینه نشود، آن‌ها برگشت می‌خورد و دیگر قابل هزینه کردن نیستند،به همین دلیل برنامه‌ریزی برای مرمت جداگانه‌ی هر کدام از موزه‌ها نداشتیم تا آن ها به طور همزمان تعطیل نباشند.

وی در توضیح اقدامات در حال انجام در این سه موزه نیز می‌گوید: در موزه آبگینه رطوبت افزایش پیدا می‌کند، از سوی دیگر خودِ بنا نیز تاریخی است و باید مرمت شود، همچنین تکمیل تجهیزات حفاظتی موزه در دستور کار است و برخی اقدامات ترمیمی نیز باید در موزه انجام شوند.

او با بیان این‌که موزه نقاشی پشت شیشه نیز نیاز به تعویض کف‌سازی و تعمیرات ساختمان داشته است، ادامه می‌دهد: این موزه مخزن جدی و تعریف‌شده‌ای نداشت، بنابراین تجهیز مخزن نیز در دستور کار است، تکمیل سیستم الکترویکال و حفاظت الکترونیک موزه نیز براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

به گفته‌ی شیخ‌الاسلام در موزه رضا عباسی نیز کار ترمیم و مرمت بنا و برخی اقدامات حفاظتی دیگر نیز در دستور کار بود که باید انجام شوند.

معاون میراث فرهنگی استان تهران با تاکید بر این‌که اعتبار مرمت و تجهیز دو موزه نقاشی پشت شیشه و رضا عباسی از محل اعتبارات سال گذشته است، گفت: بنابراین اقدامات مرمتی و حفاظتی از مدتی قبل در ان‌ها آغاز شده است، البته هنوز کار این موزه‌ها نیز تمام نشده و براساس برنامه‌ریزی‌ها و تاریخ اوراق خزانه تا ۳۰ آبان به پایان می‌رسد.

شیخ‌الاسلام در مورد وضعیت ساختمان دیگر خانه قوام‌السلطنه «موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران» که در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است، اظهار کرد: آن بخش از نظر آسیب‌های سازه‌ای بررسی نشده است، چون بهره‌بردار آن نهاد دیگری است، البته میراث فرهنگی ناظر وضعیت بنا هست اما خوشبختانه از این ساختمان بد نگهداری نمی‌شود، جزء بناهایی است که بهره‌بردار آن به فضا اهمیت می‌دهد، میراث فرهنگی با بنیاد فارابی تعارضی ندارد و یک مجموعه فرهنگی موفق است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مامورین امنیتی حواسشون باشه چیزی به سرقت نره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج