جاباما
۷۸۹۴۶۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پایان کار ژاوی در آسیا با ۷۱۵ پاس

بدون شک اگر حریف پرسپولیس در نیمه نهایی حضور نداشت، هواداران این تیم نیز تمایل داشتند تا ژاوی با السد بتواند قهرمان آسیا شود.

ورزش سه: بدون شک اگر حریف پرسپولیس در نیمه نهایی حضور نداشت، هواداران این تیم نیز تمایل داشتند تا ژاوی با السد بتواند قهرمان آسیا شود.

ژاوی پیش تر اعلام کرده بود که در پایان فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ از فوتبال خداحافظی خواهد کرد و بنابراین، او قطعا نمی تواند قهرمانی در آسیا را تجربه کند. این اتفاق تلخ در حالی برای ستاره اسپانیایی السد رقم خورد که او از لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ به دست استقلال حذف شد و با شکست مقابل پرسپولیس از لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ کنار رفت تا دیدار با تیم های ایرانی برای ژاوی ارناندس تبدیل به کابوس شود.

540 دقیقه بازی با استقلال و پرسپولیس

اما علی رغم حذف در نیمه نهایی، ژاوی را می توان یکی از برترین بازیکنان این تورنمنت دانست. او تنها در یک بازی السد بازی نکرد و آن هم شکست مقابل نصف قارشی در ازبکستان بود؛ در ۱۱ بازی دیگر فریرا از ژاوی در ترکیب اصلی استفاده کرد و تنها ۲ بار این بازیکن ۳۸ ساله را از زمین بیرون برد. نکته جالب این که وی در ۶ بازی مقابل تیم های ایرانی تمام و کمال بازی کرد و با ثبت ۵۴۰ دقیقه بازی برابر استقلال و پرسپولیس در یک سال، به نوعی رکورد زنی کرد!

ژاوی در مجموع مسابقات ۹۵۹ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و تنها ۱۲۱ دقیقه از مسابقات را از روی نیمکت یا سکو نظاره گر بود که این نکته برای بازیکنی در آستانه چهل سالگی، عملکردی ویژه است.

برتری در نصف دوئل ها و 5 توپ ربایی

پایان کار ژاوی در آسیا با ۷۱۵ پاس

ژاوی در تقابل های زمینی و هوایی عملکرد خیلی خوبی نداشت که البته باتوجه به شرایط فیزیکی، جسمانی، سن و سال بالا و پست بازی این آمار ضعیف قابل توجیه است. او در ۵۵.۶% دوئل های هوایی پیروز شد و در ۵۴.۵% دوئل ها به برتری رسید. همچنین برای ژاوی از هر ۴ تکل، یکی موفقیت آمیز بود. ستاره سابق بارسلونا ۵ توپ ربایی داشت که اکثر آن ها در زمین حریف بود.

مهندس ژاوی با نگاه رو به جلو

پایان کار ژاوی در آسیا با ۷۱۵ پاس

۸۹.۸% پاس های هافبک تیم السد موفقیت آمیز بود. او در مجموع ۷۱۵ پاس داد که ۶۴۲ تا به صورت صحیح رد و بدل شدند و به عبارتی آمار ۶۷.۱ پاس در هر بازی به ثبت رسید که فراتر از استاندارد لیگ قهرمانان آسیا است.

نکته جالب این که بیشتر پاس های ژاوی رو به جلو بودند. او ۳۱ درصد پاس به جلو، ۲۸.۱ درصد به چپ، ۲۷.۸ درصد به چپ و ۱۳ درصد هم به عقب زمین پاس داد. البته آمار پاس های ژاوی در زمین حریف ضعیف تر بود؛ ۷۹.۴% از پاس های این بازیکن در زمین به شکل موفقیت آمیز رد و بدل شد اما این آمار در زمین خودی ۹۶.۱% است.

ژاوی با ۳۴ پاس کلیدی در صدر جدول برترین بازیکنان خلاق نیز ایستاد و در پایان بازی فینال هم بعید است این عنوان از ژاوی گرفته شود. کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا ۴ پاس گل هم داد که یکی در تهران و برابر تیم استقلال بود. وی همچنین ۲ سانتر موفقیت آمیز داشت؛ بیشترین سانتر اشتباه او در بازی رفت نیمه نهایی مقابل پرسپولیس بود.

یک گل؛ یادگاری برای السد و آسیا

پایان کار ژاوی در آسیا با ۷۱۵ پاس

ژاوی در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد اولین گل السد در مقابل نسف قارشی را بزند و زمینه ساز برتری چهار گله شاگردان فریرا شود. او این گل را با یک ضربه بغل پا و از داخل محوطه جریمه نسف قارشی زد و توانست پس از یک هفته مصدومیت، بازگشت باشکوهی به میادین داشته باشد. این تنها گل لیگ آسیایی ژاوی بود که او را در تاریخچه لیگ قهرمانان جاودانه کرد. کاپیتان السد ۱۵ شوت داشت که ۶ تا در چارچوب بود و در واقع این بازیکن تنها ۷ درصد از شوت هایش را تبدیل به گل کرد.

تنها کارت زرد در مقابل پرسپولیس

ژاوی سه خطا انجام داد و ۷ بار هم روی او خطا شد. ژاوی در لیگ قهرمانان آسیا یک کارت زرد هم گرفت که در بازی با پرسپولیس تهران بود، در دیداری که قرمزها با حمایت هوادارانشان در آن برنده شدند و بالاتر از السد قرار گرفتند. او در بازی با پرسپولیس اعتراض های زیادی به داوری داشت و در نهایت هم با کارت زرد جریمه شد.

پایان کار ژاوی در آسیا با ۷۱۵ پاس

زرد - سپید - مشکی؛ ناکام در تهران

ژاوی سه شنبه برای چهارمین بار در چمن آزادی فوتبال بازی کرد و امیدوار بود با پیراهن خوش یمن زرد رنگ، همانطور که استقلال را شکست داده بود، پرسپولیس را هم از پیش رو بردارد اما این چنین نشد. او با پیراهن سفید به استقلال باخت، با پیراهن مشکی مغلوب پرسپولیس شد و با پیراهن زرد هم از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت تا چیزی جز ناکامی در آزادی عایدش نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج