۷۸۹۴۹۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سرگردانی خودروهای گذر موقت در مرز چذابه

رانندگان خودروهای کاپتاژ شده که قرار بود با ماشین های شخصی به زیارت بروند، سرگردان شده اند.

خبرگزاری مهر: بالغ بر ۱۵ خودروی کاپتاژ شده که همگی با هم از مهران به سمت مرز چذابه آمدند و رانندگان آنها نیز از استان های مختلف از جمله خراسان رضوی و مرکزی بودند، در مرز چذابه سرگردان شدند چون امکان عبور از این مرز برای آنها فراهم نیست.

بنا به اعلام رانندگانی که از این ناهماهنگی شکایت داشتند، همگی ابتدا به مرز مهران مراجعه و سپس با توصیه مأموران پلس راهور مستقر در این مرز برای حرکت به سمت چذابه هدایت شدند؛ ظاهرا مأموران پلیس راهور در مهران به آنها اعلام کرده که در این مرز ازدحام است و امکان عبور نیست ولی می توانید از چذابه راهی کربلا شوید.

در مرز چذابه اما طی سالیان گذشته بر اساس قوانین و مقررات اعلامی که نتیجه تعامل بین مرزداران و گمرک ایران و عراق است، عبور هر خودروی کاپتاژ شده ممنوع بوده و هست.

این رانندگان با نا امیدی از چذابه می خواهند راهی شلمچه شوند اما گویا از این مرز هم امکان عبور برای آنها وجود ندارد.

محسن معماری مدیر گمرک شلمچه اما در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روند اعزام اتباع غیر ایرانی در مرز شلمچه به خوبی در حال انجام است و برای خودروها نیز اگر روند خروج موقت خودروها را انجام داده باشند و مرز خروج خود را شلمچه انتخاب کنند، امکان خروج از مرز برای آنها فراهم می شود.

وی افزود: حتی با برخی خودروها که خروج خود را از مرز مهران ثبت کرده بودند نیز همکاری لازم را داشتیم و با انجام هماهنگی های موردنیاز ثبت خروج از مرز شلمچه را برای آنها فراهم کردیم.

مدیر گمرک شلمچه تصریح کرد: عبور خودورهای سواری از مرز شلمچه بنا به اعلام کشور عراق ممنوع بوده و از قبل اربعین این موضوع به صورت مکرر اعلام شده است.

معماری بیان کرد: رعایت قوانین کشور مقابل همواره در دستور کار قرار دارد و برای اینکه مشکلی برای زائران حسینی رخ ندهد بارها این موضوع را از قبل اربعین و تاکنون به صورت مستمر اعلام کردیم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج