جاباما
۷۸۹۴۹۹
۱۸ نظر
۵۰۰۳
۱۸ نظر
۵۰۰۳
پ

فرار گورخر‌ها تکذیب شد

رئیس اداره پارک ملی کویر بابیان اینکه طی دو الی سه مرحله ۱۰ راس گورخر به تعداد پنج رأس موجود در این پارک افزوده خواهد شد، گفت: موضوع فرار گورخرها در این طرح صحت ندارد.

خبرگزاری مهر: رضا شاه‌حسینی مقدم عصر جمعه در پی شائبه‌های ایجاد شده برای گورخرهای انتقال یافته و در بازدید خبرنگاران از سایت پارک ملی کویر بابیان اینکه آخرین مشاهده گورخر ایرانی در گرمسار همزمان با سال ۶۳ بود و از آن تاریخ به بعد هیچ آماری از مشاهده این‌گونه جانوری ثبت‌نشده است، ابراز داشت: حدود یک سال گذشته تصمیم گرفته شد تا برای احیای نسل گورخرها در این پارک تعدادی از آن‌ها را از پارک ملی توران شاهرود به اینجا منتقل، مدتی نگهداری و سپس در محیط رهاسازی شوند.

وی بابیان اینکه نسل گورخر در پارک ملی کویر گرمسار به‌طور کامل منقرض‌شده است، افراد: یک ماه گذشته که این انتقال اتفاق افتاد و حدود سه هفته این گورخرها در اسارت و قرنطینه بودند تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود لذا با توجه به اینکه پروژه ادامه‌دار است مقرر شد تا رهاسازی انجام شود تا شرایط به‌طور دقیق موردسنجش قرار گیرد.

فرار گورخر‌ها تکذیب شد

فرار گورخر در کار نبود

رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار بابیان اینکه در حال حاضر این گورخرها پنج رأس هستند، ابراز داشت: طی دو الی سه مرحله مابقی گورخرها از استان‌های دیگر به این سایت منتقل خواهند شد که درنهایت تعداد آن‌ها به ۱۰ رأس خواهد رسید و آن‌گونه که برخی رسانه‌ها عنوان کردند فراری در کار نبود بلکه تصمیم اداره کل مبنی بر رهاسازی آزمایشی آن‌ها گزارش شد.

شاه‌حسنی مقدم بابیان اینکه منطقه توسط محیط‌بان‌ها مورد پایش قرارگرفته است، تصریح کرد: حدود ۴۸ ساعت این رهاسازی طول کشید و بعدازآن گورخرها مجدد برجای خودشان برگشتند که در این مدت نقاط ضعف و قوت شناسایی و تلاش برای رفع مشکلات موجود ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: هرزمانی که سازمان تصمیم بگیرد تا گروه جدید را در طبیعت رهاسازی کند قطعاً به اطلاع اصحاب رسانه خواهد رسید اما با توجه به اینکه شاید تحت استرس قرار گیرند بنابراین فقط اطلاع‌رسانی می‌شود تا این‌گونه مجدد در منطقه معرفی شود.

پارک ملی کویر عاری از تهدید انسانی

رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار بابیان اینکه دامپزشک به‌صورت دائم در منطقه حضور دارد، ابراز داشت: دامپزشک وضعیت ظاهری آن‌ها را موردبررسی قرار خواهد داد که طی این مدت همه این موارد صورت‌جلسه شده است.

شاه‌حسینی مقدم در ادامه تصریح کرد: شرایط زیستگاه پارک ملی توران و کویر تقریباً یکی است اما پارک ملی کویر به دلیل دور بودن از جوامع محلی یکی از بهترین پارک‌های کشور محسوب می‌شود زیرا شعاع ۵۰ کیلومتری هیچ روستایی را مشاهده نمی‌کنید و هیچ تهدید انسانی در اینجا وجود ندارد.

وی افزود: قبل از اینکه این‌گونه به پارک ملی کویر منتقل شود، اگر شرایط زیستگاه مورد پایش قرار نگیرد و علت انقراض مشخص نشود قطعاً معرفی آن‌ها کار بیهوده‌ای خواهد بود، بنابراین این اقدامات قبل از انتقال در منطقه صورت گرفته است و زیستگاه مساعد ازنظر آب، علوفه و امنیت شرایط مساعدی دارد.

تایید سلامت گورخرها

رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار بابیان اینکه در اینجا نیز همانند سایر نقاط کشور تحت تأثیر خشک‌سالی قرار دارد، اضافه کرد: برای مقابله با تهدید خشک‌سالی چهار آب‌انبار ۷۰۰ هزار لیتری برای ذخیره منابع آبی وجود دارد که در زمستان آبگیری و به‌مرور در کل سال مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

شاه‌حسینی مقدم تصریح کرد: قبل از رهاسازی منابع، دسترسی آب و علوفه برای گورخرها در نظر گرفته می‌شود و دکتر دامپزشک نیز سلامت این تعداد را تأیید کرده است و رهاسازی آن‌ها تا اینجا نتیجه مطلوبی را به همراه داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • SANSORGGI

      خوب فرارگور خرها نباید دور از انتظار باشد گور خرها در طبیعت بمیرند خیلی بهتر است تا از دست ندانم کاریهای مسئولان بمیرند .
      پس نتیجه میگیریم هر جا مسئولان بی مسعولیت میگزارند آنجا نا امن است برای همین مهاجران ایرانی زیاد شده از دست مسئولان فرار میکنند حال اگر در دریا هم غرق شدن راضی تر هستن تا بمانند این همه بی مسعولیتی را تحمل کنند

    • بدون نام

      خاک وچوک این سو مدیراااااا

      پاسخ ها

      • ali

        اصلا شما یه نگاه به تیترهای برترین ها بنداز
        رنو فروش خودرو را متوقف کرد
        فرار گورخرها تکذیب شد
        یعنی این مملکت از نو باید کوبیده بشه سرند بشه دوباره ساخته بشه

    • بدون نام

      گورخر هم حاضر نیست تو اون ویرانه م بمونه
      پیدا کنید پرتقال فروش رو

    • آپولو_۱۱

      فقط همین یک مشکل بود که آنهم خدا رو شکر‌ ممنونیم که گوره خرها صحیح و سالم اند . در این چند وقت با خبر های متعدد در مورد گوره خرها واقعا دل نگران بودیم ‌. الحمدالله که خرها هنوز می توانند سالم باشند و ما هنوز در‌مورد آنها خبر بخوانیم و‌ بشنویم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

    • بدون نام

      اینها کجاشون گورخر هستند. حتی در رابطه با حیوانات هم کلاه سر مردم می‌گذارید. اگر اینها گورخر هستند اون آرژانتینی ها چی هستند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میگی مجید جان اینا رو میگن گور و نه گورخر اونایی که در افریقان بهش میگن زبرااونایی که در ارژانتین و امریکای جنوبی هستن بهش میگن لاما از خانواده شترهان

    • بدون نام

      اگه فرار نكرده بودن رفته بودن گردش علمي بعد هم خودشون برگشتن

    • بدون نام

      ای وای گورخرها هم فرار کردند

    • خوزستان

      خخخخ..تو رو خدا نگاه اغولاشون کن دوتا لاستیک نصف کردن برا اغول....نگاه حصارشون کن...پارچه سایبون کشیدن اطرافشون بجای حصار...من نمیدونم این همه بودجه مملکت کجا خرج میشه..

    • بدون نام

      اگر این حیوانات بد بخت را به حال خود رها کنند زنده می مانند.

    • بدون نام

      یعنی گورخرها پس از فرار دوباره دستگیر شدند؟

    • بدون نام

      گور خر كش ها

    • نادر شلنگ

      15 نفر رو روی مرز دزدیدن بردن دوهفته هستی یکی جواب گو نیست بعد 5 گوره خر رو توقفس هوا خوری داشته کل مملکت رسانه ها چسبیدن به این قضیه واقعا مسخره شو در آوردیتون

    • بدون نام

      فرار مغزها وحالا فرار گور خرها

    • بدون نام

      پس به هوا خوری رفته بودتد
      خدا را شکر

    • بدون نام

      عجب کره خرایی هستند رفته بودند قائم شده بوده اینهمه دنباشون گشتم .تا زیر پله هارو گشتم بزنم تو مخش ....
      اونجوری نگام نکن دلم ... نمیزنمت الکی گفتم .
      بدون نام آرژانتین .... ، دلبندم افریقا و اون نژاد اندازه اسب هست که میگی ( راه راه) این گونه ایرانی هست و در اسیا و منطقه م از این نوع هست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج