۷۸۹۵۳۵
۷۷ نظر
۵۲۳۵
۷۷ نظر
۵۲۳۵
پ

تن فروشی زنان مهاجر ونزوئلایی در کلمبیا

بیشتر زنان آواره ونزوئلایی که در کلمبیا تن‌فروشی می‌کنند به خانواده خود نمی‌گویند درآمدشان از چه شغلی است. آلگریا به مادرش گفته است که به دلیل نداشتن گذرنامه نتوانسته در کلمبیا شغل معلمی پیدا کند و برای همین در یک نانوایی کار می‌کند.

یورونیوز: بسیاری از زنان ونزوئلایی که به کلمبیا پناه برده‌اند، برای سیر کردن شکم فرزندان‌شان به تن‌فروشی روی آورده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه ۳ آبان با انتشار گزارشی در این زمینه می‌نویسد این زنان نتوانسه‌اند فرزندان خود را به کلمبیا بیاورند و به دلیل آن که در کشور همسایه هم شغلی پیدا نمی‌کنند، به کار در فاحشه‌خانه‌ها روی آورده‌اند. آنها پول حاصل از این کار را برای خانواده و فرزندانشان می‌فرستند تا از گرسنگی تلف نشوند.

آلگریا ۲۶ ساله در ونزوئلا دبیر تاریخ و جغرافی بوده اما اکنون در یک فاحشه‌خانه در شهر کالامار تن‌فروشی می‌کند. او به خبرگزاری فرانسه می‌گوید که در ونزوئلا با آن تورم شدید، ماهانه تنها ۳۱۲ هزار بولیوار (کمتر از یک دلار) حقوق می‌گرفته، پولی که با آن حتی نمی‌شود یک بسته خمیر نان خرید.

او در ماه فوریه گذشته وارد کلمبیا شده، به مدت سه ماه به عنوان پیشخدمت در آرائوکا واقع در شرق کشور کار کرده است. می‌گوید در آنجا به او جا و مکان و غذا می‌دادند اما هیچ پولی نمی‌دادند تا برای خانواده‌اش بفرستدو تنها پولی که می‌گرفته انعام‌های ناچیزی بوده که مشتریان به او می‌داده‌اند. اکنون خرج شش نفر از اعضای خانواده آلگریا از جمله پسر ۴ ساله‌اش، را از راه درآمد فاحشگی او تأمین می‌شود.

منطقه‌ای که آلگریا در آن زندگی می‌کند، در واقع پاتوق باندهای مافیایی مواد مخدر و تبهکاران دیگر و نیز گروه شورشی فارک است. در فاحشه‌خانه‌ای که او کار می‌کند، ۹ زن ونزوئلایی دیگر نیز مشغول کار هستند. آنها بابت هر بار همخوابگی بین ۳۷ تا ۵۰ هزار پزو (۱۱ تا ۱۶ دلار) پول می‌گیرند که از این مقدار ۷ هزار پزو به مالک فاحشه‌خانه پرداخت می‌شود. در شب‌های پرمشتری آنها بین ۹۰ تا ۳۰۰ هزار پزو (۳۰ تا ۱۰۰ دلار) درآمد دارند.

ژولی، زن ۳۵ ساله که همکار آلگریاست و در ونزوئلا روزنامه‌فروش بوده، به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم فاحشه بشویم. ما به دلیل بحران اقتصادی در کشورمان مجبور به این کار شدیم. اصلا دیگر کاغذی وجود نداشت تا روزنامه چاپ شود.»

او که ۳ فرزند خردسالش را به مادرش سپرده، چندی پیش بدون هیچ پول و توشه‌ای از مرز شرقی وارد کلمبیا شده است. شوهر او در ونزوئلا به نارسایی کلیه دچار شده و به دلیل کمبود دارو جان خود را از دست داده است.

بیشتر زنان آواره ونزوئلایی که در کلمبیا تن‌فروشی می‌کنند به خانواده خود نمی‌گویند درآمدشان از چه شغلی است. آلگریا به مادرش گفته است که به دلیل نداشتن گذرنامه نتوانسته در کلمبیا شغل معلمی پیدا کند و برای همین در یک نانوایی کار می‌کند.

خبرگزاری فرانسه از قول جان جیمز، روانشناس داوطلب در یک سازمان مردم‌نهاد به نام ام‌دی‌ام در کلمبیا می‌نویسد این زنان از «اضطراب، افسردگی و ضربه روحی» رنج می‌برند. به گفته این کنشگر اجتماعی، بخش مهمی از مشکلات روحی این زنان نیز حاصل ترس از حضور مردان مسلح باندهای تبهکار در منطقه است. آنها همچنین به دلیل گرمای حاره‌ای منطقه در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف به ویژه مالاریا، تب دنگی و عفونت‌های گوناگون هستند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه از بیمارستان محلی کالامار گزارش می‌دهد که یک پزشک داوطلب این زنان را معاینه کرده، به آنها دارو و کاندوم می‌دهد و برایشان درون‌کاشت (ایمپلنت) ضدبارداری می‌گذارد. به نوشته این خبرنگار، در این بیمارستان همیشه صدای گریه زنانی به گوش می‌رسد که از درد ناشی از درون‌کاشت به خود می‌پیچند.

بسیاری از این زنان تاکنون قربانی خشونت مشتریان خود شده‌اند. با این حال آمار دقیقی از شمار آنان در دست نیست.

پاتریسیا، ۳۰ ساله و مادر ۳ فرزند که مانند چند تن دیگر از هموطنانش در فاحشه‌خانه آرائوکا کار می‌کند، می‌گوید یک بار یک مرد مست او را به باد کتک گرفته و بعد از آن هم از راه آلت تناسلی و هم از مقعد به او تجاوز کرده است. او به خبرگزاری فرانسه گفته است که «کابوس» این واقعه فجیع رهایش نمی‌کند.

از سوی دیگر نیکولا دوتا، رابط ام‌دی‌ام در کلمبیا از وجود باندهای قاچاق زنان پناهنده ونزوئلایی در کلمبیا، کشورهای دیگر آمریکای لاتین و حتی در اروپا برای تن‌فروشی خبر می‌دهد. او در این زمینه می‌گوید: «آن چه بحران مهاجرت زنان ونزوئلایی را متمایز کرده این است که آنها قربانی شبکه‌های قاچاق انسان می‌شوند.»

با این همه برخی زنان آواره ونزوئلایی نیز کار با حقوق کمتر در جایی غیر از فاحشه‌هانه را ترجیح می‌دهند. پاملا، زن جوان ۲۰ ساله که پیش از مهاجرت به کلمبیا در ونزوئلا مأمور پلیس بوده، می‌گوید برای مدتی در سن خوزه کلمبیا تن‌فروشی می‌کرده، اما پس از یک همخوابگی، ناخواسته باردار شده و بعد جنین خود را سقط کرده است. او اکنون در یک رستوران در نزدیکی بوگوتا، پایتخت کار می‌کند و روزی ۳۰ هزار پزو (۱۰ دلار) در روز درآمد دارد. او می‌گوید این کار را به «بردگی جنسی» برای صاحبان فاحشه‌خانه‌ها ترجیح می‌دهد.

شرایط نابسامان اقتصادی که در سال‌های اخیر جامعه ونزوئلا را به سراشیبی سقوط کشانده، سبب شده است تا بسیاری از مردم این کشور برای فرار از قحطی به کشورهای همسایه هجوم ببرند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و در مجموع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار آواره ونزوئلایی تاکنون کشورشان را ترک کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما ی سر بری دوبی قطر تفلیس ترکیه زنان و خیلی جاهای دیگه زنان ایرانی میبینید که دارن تن فروشی میکنن به خاطر اختلاف دلار داره بیشتر هم میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ون

      • بدون نام

        مردمش کارما رو پس دادن مردم ایران راضی نبودن احمدی نژاد پولشون رو خرج خونه و پارک اونجا کنه . بیست هزار میلیارد دلار تو صندوق ذخیره ارزی از خاتمی گرفت صفر تحویل داد روحانی که الان وضع ما اینه روحانی هم برای جبران صندوق و تحریم ارز رو چند برابرکرد

      • بدون نام

        چاوز یه ادم بی غیرت ادای ادمای انقلابی رو میخواست در بیاره شبیه چگوارا بشه هیچی هم نبود خیلی شبیه احمدی نژاد بود از سیاست اقتصاد حالیش نبود

      • بدون نام

        مردان ایرانی اگه غیرت داشتند زن ایرانی خودفروشی نمی کرد.دوم اینکه زن از هرزگی تن فروشی میکنه نه از گشنگی.

      • بدون نام

        توی ثروتمندترین کشورها فساد جنسی وجود داره هرزگی ربطی به فقر نداره از بی ایمانیه

    • فلاحتی

      خیلی دردناکه کشوری ثروتمند و نفت خیز بخاطر بی لیاقتی حکومتش مردمانش به چه روزی افتاده اند

      کشور متحد ما چقدر اشناست حکایتش با ما
      نتیجه دشمنی با امریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک زن شریف هیچ وقت تن به اینکارها نمیده توالت شوری میکنه ولی اینکارو نمیکنه

      • hassan.h

        چرا اصرار دارید ما را متهم به دشمنی با آمریکا بکنید
        مگر ما از برجام خارج شدیم
        مگر ما تحریم کردیم
        در این 40 ساله رفتار ما تهاجمی بود یا رفتار آمریکائی ها؟
        قطعا سرنوشت ما شبیه هیچ کشوری نیست

      • هادی

        ونزوئلا با آمریکا رابطه دارد دشمن نیستند

      • شاهسوند

        فلاحتی عالی گفتی نظر اکثریت همینه ...

    • دراکولا تا به تا

      :(

    • بدون نام

      این خبر بستر فقر نشان میده که برای سیر کردن شکم حتی خبرش رسانه ای میشه و اون مادر چقدر واضع توضیح میده ..... اگه سانسور نمیشد ما هم دست کمی ندارم از این وضعیتمان ... خدا یا ختم به خیر کن این سرزمین با اصالتمو

    • بدون نام

      هیچ دقت کردید ونزوئلا هم نفت زیادی داره

    • بدون نام

      اگه وضع همینطور پیش بره ما هم مثل اونا میشیم میریم افغانستان پاکستان عراق

      پاسخ ها

      • آناهیتا

        چرا باید سرنوشت ما مثل اونها بشه پس غیرت مردای ایرانی
        کی قراره به جوش بیاد وقتی توی وطن خودمون کثیف ترین کارها انجام میشه وهیچکس خم به ابروش نمیاره باید هم منتظر همچین روزی باشیم !!!!ا

      • بدون نام

        آدمای عقب مونده ای مثل تو شاید برن افغانستان و عراق و پاکستان بقیه نمیرن

    • بدون نام

      بی تدبیری و‌خود کامگی و لجبازی عیر متعارف این کش ر نفت خیز مردمش را به ورطه سقوط سوق داده و حال انکه کشوری مثل ترکیه با در امد توریسم و کارخانجات به نحو احسن اداره میشود

    • بدون نام

      ما که اصلا نداریم از این نوع نون در آوردن ها تو مملکت خودمون

    • کلمبىيايى

      اگر دير بجنبيد آينده ايران همين ميشه ؟

    • مسئولین بی رحم

      تو ایران پره

    • بدون نام

      یه روز این بلا سر این مملکت از دست آدم های بی لیاقت میاد بدبخت مردم ایران چقدر شهید دادیم برای حفظ ناموس همین الان تو مشهد از کلمبیا بدتر است

    • بدون نام

      هل من ناصر .. آینده زنان ایرانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن شریف همچین کاری نمیکنه غیرت نداشته بعضیاست که اینهمه زن سرپرست خانوار و بد سرپرست و که در نهایت فقر تن به چنین کارهایی نمیدن و نمیبینید

    • ارابا

      قالی کرمون هم تو دبی لگد میشه، خیال نکنید وضع ما خیلی بهتر از ونزوئلا است. ✋

    • میلاد

      ونزوئلا یعنی ایران دوم در فقر

    • دونالد ترامپ

      این داستان ها کار رسانه های اسراییلی و عوامل استکباره که میخوان رابطه بین دو ملت دوست و برادر کلمبیا و ونزوئلا رو در استانه اربعین خراب کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ...برو یکم اخبار بخون تو همین ایران همین حالت ها رو داریم نکه به ونزوئلا

      • دونالد ترامپ

        خوندم به فاجعه مشهد و عراقی رسیدم

      • بدون نام

        مردان عراقی توی مشهد کار خلافی نمی کنند زنان مشهدی عفیف و پاکند. ننگ بر شما مردان ایرانی تهمتزن

      • بدون نام

        دونالد ترامپ احمق اون خبرها رو احمقهایی نثل تو پخش میکنن عراقیها بعنوان زائر میان اونم با زن و بچه

      • دونالد ترامپ

        اولا که اونا چنتا همسر دارن پس چیزی بنام تعهد براشون اهمیت نداره دوما اگه راست میگی دعوتشون کن خونتون با خونواده ت تنها بمونه بعد ببین هدفش چیه

    • حسین

      این یکی از کشورهای هم پیمان ما در حیاط خلوت امریکا بود که مدعی مبارزه با امپریالیسم را دز سر می پروراند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا ایران با کشورای فاسد و استبدادی رابطه داره متاسفانه(روسیه؛ ونزوئلا؛ ترکیه) . یه کشور درست و حسابی دور و برمون نیست

    • حسام

      خوب الان ایران خودمون هم داره همین مسیرو طی میکنه

    • بدون نام

      نه اینکه زنان ما واسه سیر کردن شکم خود و فرزندانشان تن فروشی نمیکنند!!!!

      و مردان پولدار ما هم قدیس و پاکدامن تشریف دارن!!!

    • بدون نام

      ونزوئلا بعلت تحریم ازسوی امریکا به این بلا گرفتار شده ایران هم بدتر از ان خواهدشد چون درکنار تحریم دزدی مسئولان را هم داریم ومردم پائین دست روز به روز فقیرتر می شوند.

    • بدون نام

      طوری تیتر زدین انگار خیلی خبر عجیبیه براتون ...حالا مگه زنان ایرانی کم دارن تن فروشی میکنن در امارات ..مسوولین بی غیرت

    • بدون نام

      خدا رحم کنه

    • علی

      حالا رهبران ونزوئلا به مقاومت خودشون در مقابل قدرتهای جهان افتخار کنن ...

    • کرمانشاه

      لعنت بر این دنیای کثیف این خبرها واقعا انسان رو از هست ونیست بیزارمیکنه

    • بدون نام

      با کمال تاسف برای زنان ونزوئلایی اگر دولت ایران حل و دردی و اختلاس را نگیرد بزودی ایرانیان هم راه زنان ونزوئلایی را ادامه خواهند داد اگر تورم کنترول نشود البته تورم دراین خود ساختگی وکار دولت است. برای جبران کسری بودجه و پرداخت بدهی بانکها پیمانکاران،،،،،،و میشود با پایین نگه داشتن قیمت دولار ارزش پول ملی را بالا ببرد ولی متاسفانه این دولت نه گوشش بدهکار به. حرف رهبر است نه ملت و علما،،،،،،،

    • بدون نام

      در آمریکا هم با لاتین ها رفتاری بهتر از این ندارن.

    • بدون نام

      رییس جمهور بی غیرتش باید خجالت بکشه ، که فقط به فکر حفظ قدرتشه و مال اندوزی است ، بالای ۳۰ میلیار دلار ثروتش تخمین زده شده . که ظاهرا آمریکا بلوکش کرده است .

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        جالب اینجاست که هموز عده ای احمق در کشورش ازش حمایت میکنن چقد اشناست حکایتشون

    • بدون نام

      آینده نه چندان دور ایران ........

    • بدون نام

      قابل توجه مسئولان نا محترم ایران.. غيرت داشته باشين و ایران داره تبدیل به ونزوئلا میشه

    • بدون نام

      اینا مرگ بر آمریکا نمیگن ایا واقعا مرگ بر دولت امریکا واجب نیی؟؟

    • بدون نام

      مدیر محترم خیلی خبرها در دنیا وجود دارد وبیشتر هم متاسفانه خوب نیست شما لازم نیست چیزی اضافه کنید اما براحتی میتوانید گزیده ای با ذکر منبع اعلام کنید واز پرداختن به ریز مسائل که شرم دارم بگویم بپردازید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عصر تکنولوژیه داداش مگه میشه مخفی کاری کرد . انگار تو عصر حجر موندی

      • بدون نام

        چرت نگو

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه مدیران نالایق که با بیشرمی تمام دارن این اتفاقات زجر اور را تماشا میکنن

    • علی اکبر محمدی

      لطفا این خبر را حذف و یا ویرایش کنید

    • بدون نام

      بیچاره به چه مرحله ای رسیدن که تن به این مسائل دادن ، فقط خدا بهمون رحم کنه

    • ف

      چرا ایراد از کشورهای دیگر میگیرد ایران اولین کشور هست که این کار را انجام میده برید در مورد ایران تحقیق کنید چه بر سرخودمان امده از فشار تورمی که داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران اولین کشور نیست حتی تو دوبی هم با وجود امکان فعالیت فاحشه خانه های رسمی در هند و مصر ، دختران از هند و مصر و تونس و ....بیشتر تعداد زنان و دختران در فاحشه خانه های دوبی هستند و اتفاقا از ایران کمترن

    • ستاره

      خیلی وحشتناکه...مردن بهتر از این زندگیه..

    • ح

      همه چیز از اونجا که احمدی نژاد مامان چاوز را بقل کرد شروع شد

    • بدون نام

      اینده ایران در سالهایه نه چندان دور

    • خدا

      یکی از افتخارات دولت احمدی نژاد این بود که با ونزوئلا رابطه مستقیم برقرار کردیم!

    • بدون نام

      همین طور پیش بره آینده ما همینه.همین الانشم خیلی زنان ما بخاطر بی لیاقتی مسؤلان بی رحم ما دارن تو کشورهای همسایه مخصوصا ترکیه وقطر و امارات وعراق مشغول این کار هستن مسؤلان بفهمن مرگ مال همسایه نیست به ما هم میرسه.

    • حمید

      این جا کودکان هم حضور دارند لطفا عفت کلام را رعایت کنید اخبار داغ عزیز ، من دخترم را بعد از اینکه این خبر رو خوند به شدت کتک زدم تا یادش بمونه حیای چشم داشته باشه ، لطفا رعایت کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرت که دختر بیچاره تو کتک زدی نفهم

      • بدون نام

        باید به بچه یاد بدیم در چه جامعه ای زندگی میکنیم و صادق باشیم وقتی سخت گیر بشی فرزندانتان بهتربن دروغگو ها رو میگند که متاسفانه جامعه همین دوروی رو میپسنده

      • parisa.a

        خودتو به یه روانپزشک نشون بده

      • سمیرا

        خدایا حمیدُ شفا بده

      • دونالد ترامپ

        تو انسانی ؟

      • بدون نام

        روانی

      • بدون نام

        برای چی بچه بیچاره رو کتک زدی؟؟؟؟ خبر رو خونده که خونده خوب کاری کرده

      • فلاحتی

        کاربر 11/40
        حسابی توپیدی به حمید جونا ،بازم حالش خراب شد
        خخخخخ

      • بردیا

        نگفتم این حمید احمقه
        آخه آدم دخترو میزنه
        پسر بچه رو هم حق نداریم بزنیم
        اینها امانت هستند امانت حمید جان

      • دونالد ترامپ

        به این نگو جان احترام به این توهین به انسانهاست

    • کامبیز

      خدا لعنت کنه باعث وبانیتدبیر وامید مارا اینجا هم دور نیست چی بودیم چی شدیم؟

    • مهدی

      تا چند ماه دیگه ایران هم ونزولا میشه .

      پاسخ ها

      • مراد حسین

        ایران باونزولا خیلی فرق داره عزیزم.مردم مسلمان ماراقیاس نکن...

    • بدون نام

      آخروعاقبت ما هم همینه

    • بدون نام

      ونزوئلا دوسال پیش مثل الان ایران وارد فاز گرانی وتورم شد بزودی ایرانم بدبخت میشن ملت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج