۷۸۹۵۴۳
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

معوقات یارانه متولدین ۹۷ چه می‌شود؟

پس از وعده سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی؛یارانه متولدین ۹۷ در مهرماه پرداخت شد، اما بدون تسویه معوقات ماه‌های قبل که نوزادان مستحق دریافت یارانه بودند!

باشگاه خبرنگاران جوان: اخباری مبنی بر حذف یارانه متولدین ۹۷ در رسانه‌ها و فضای مجازی منجر شد تا سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دست به کار شده و این موضوع را رد کند.

با اینکه محسنی بندپی قول داده بود یارانه متولدین تیر تا شهریور ماه ۹۷ در مهرماه پرداخت می شود اما وعده این مقام مسئول تنها، به پرداخت یارانه مهرماه منتهی شد! یعنی افرادی که در ماه های تیر، مرداد و شهریور متولد شده اند حق یارانه دو ماه ابتدای تولد خود را دریافت نکردند.

معوقات یارانه متولدین ۹۷ چه می‌شود؟

اظهارات ضد و نقیض مسئولان ذیربط، درباره زمان پرداخت یارانه نوزاد تازه متولد شده، باعث نارضایتی عموم و والدینی شده است که به تازگی صاحب فرزند شده اند.

مصطفی عباسی، مديركل روابط عمومى و ارتباطات مردمى در این باره می گوید: این سازمان تنها نقش متولی پرداخت مبالغ را بر عهده دارد و مجری بررسی و تخصیص اعتبار جهت پرداخت یارانه به واجدان شرایط بر عهده وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی است و زمانی هم که به ما دستور قطع پرداخت یارانه بدهند ما فقط اجرا می کنیم.

وی افزود: برای پرداخت یارانه متولدین ۹۷ چندین جلسه با هیئت دولت و مسئولان ذیربط برگزار کرده و توانستیم یارانه افراد متولد شده تا خرداد امسال را منظم کرده و پرداخت کنیم.البته دولت نیز در جهت پرداخت به موقع یارانه ها همواره در تلاش است.

مديركل روابط عمومى و ارتباطات مردمى تصریح کرد: اما در خصوص اینکه چرا یارانه افراد متولد شده درماه های تیر، مرداد و شهریور پرداخت نمی شودپیگیر بودیم و توانستیم تنها یارانه این افراد را در مهرماه واریز کنیم، دست حاکمیتی این سازمان تنها توانایی جا به جایی پول به حساب سرپرستان خانوار را دارد،

این مسئول در سازمان هدفمند سازی یارانه ها در پاسخ به سوالی مبنی بر پرداخت معوقات ماه های گذشته گفت: زمانی فرد مشمول دریافت یارانه می شود که در سیستم نام وی تعریف شده باشد اما در تلاشیم تا بتوانیم منابع پرداخت مابه التفاوت ماه های گذشته را نیز محقق کنیم.

عباسی در انتها به حذف خود به خودی ۶۰ درصد یارانه بگیران از گردونه مخارج این سازمان خبر داده و گفت: در بهمن ماه سال گذشته ۱ هزار و ۱۰۰ میلیون دلار یارانه پرداخت کردیم که با افزایش نرخ دلار و حذف خودکار برخی از چرخه یارانه بگیران، در حال حاضر تنها ۴۰۰ میلیون دلار برای پرداخت یارانه نیازمندیم.

بر اساس آمار بدست آمده، از ابتدای سال تاکنون 383 هزار نفر متولد شده اند که از این میزان 340 هزار نفر، متولدین تیرتا شهریور ماه هستند. مجموع یارانه این افراد که هر کدام در ماه های مختلفی متولد شده اند چیزی حدود 15 میلیارد تومان است. که با پرداخت نشدن این میزان به متولدین تیر، مرداد و شهریور بسیاری از خانوارها از این موضوع ابراز نارضایتی کرده اند.

این در حالیست که وزارت مربوط می توانست با حذف افراد پر درآمد، هم میزان یارانه افراد کم درآمد را افزایش داده و هم معوقات متولدین 97 را جبران کند که تاکنون هیچکدام از این اعمال انجام نشده است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند بيچاره

      چرا اخبار دقيق رو نميگن
      فرزند ما ٢٠ خرداد بدنيا امده
      و تا امروز كه ٥ آبانه يك ريالم بحسابم نريختن
      حتي مهر هم بحسابمون نريختن

      پاسخ ها

      • hamid

        فرزند ما هم مردادی هست یارانه براش تا به الان واریز نکردن چه برسه به معوقه . واقعا که . تا کی دروغ ندین بابا چرا دروغ میدین.

    • بدون نام

      نوزاد ما ابتداي مهر ماه بدنيا امده هنوز يارانه اي براش واريز نشده ....!!!!
      يارانه نوزادان مهر ماه را خواهشا به موقع پرداخت كنيد
      كمر ما زير بار هزينه هاي پوشك و دارو شير خشك دار ميشكنه ........

    • hamid

      اینا تمام حرفاشون دروغه

    • بی نام

      چرا دروغ مینویسید از خرداد ماه تا امروز پنجم آبان یه ریال یارانه پرداخت نشده.خدا از باعث و بانیش نگذره

    • بدون نام

      سلام من فرزندم شش تیر به دنیا امده ولی هیچ مبلغی واریز نشده است.

    • m o

      ی لیوان اب روش دو ماه از بچه م زدین نامردا کوفتتون بشه بجای اینکه خدمات نوزادان رایگان کنین همه چیشونو ب فنا دادین خدا ب زمین گرم بزنتتون بیشرفا .
      ی ویزیت و اس بچم میگیرم ۷۰هزار تومنه چشتون دنبال این ۴۵تومن

    • ابوالفضل

      دخترمن مرداددنیااومدیارانه اش کجابودکم دروغ بگین

    • محسن

      من که هیچوقت راضی نیستم و نفرین زن و بچم گریبان گیر اونی که دستور قطع یارانه ها رو میده، من هم خودم و هم همسرم یتیم بودیم، مستاجر هستم پول پیش خونه ام هم وام گرفتم برجی ۶۰۰ هم کرایه خونه میدم، درآمد بالایی هم ندارم اما یارانه ما قطع شده، فقط بدونید اینقدر متنفر شدم که نتونستم برم بگم چرا یارانه ما قطع شد!!!! عدالت علی یتیم نوازی بود نه حق یتیم خوری! آیه قران داریم خدا از یکی از چیزهایی که نمیگذره حق یتیم هست.

    • محسن

      برترینها اگه طرفدار حق هستی نظر های مردم رو تایید کن که مسئولان بدونن تا چه حد حق این ملت داده نمیشود. و بدونن چقدر آه و نفرین دنبالشون هست.

    • بدون نام

      به ماهم ندادن همش دروغ میگن یه بارهم راست بگید بدنیست اینقدرملت وخرحساب میکنن

    • بدون نام

      واقعاجای تاسف داره ۳ساله که یارانه من معلم را قطع کرده اند ولی ملیونرها ی آشنا هنوز یارانه می گیرند .دمتون گرم با این اجرای عدالت .

    • امیر

      یارانه فرزند من ۹ تیر ماه به دنیا اومده الان داره میره توی ۶ ماه ولی هیچ یارانه ای نریختن حساب چیکار باید بکنیم کجا باید پیگیری کنیم لطفا راهنمایی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج