جاباما
۷۸۹۵۶۰
۲۲ نظر
۵۰۱۲
۲۲ نظر
۵۰۱۲
پ

چرا پایان «دلدادگان» مخاطبان را راضی نکرد؟

در حالی که منوچهر هادی کارگردان سریال «دلدادگان»، قبل از قسمت پایانی قول یک غافلگیری در قسمت آخر ‌سریال را داده بود و همه مخاطبان منتظر بودند ببینند سرنوشت شخصیت‌های سریال «دلدادگان» به کجا می‌رسد، این سریال در نهایت بعد از سه فصل با پایان غیر جذابی که داشت باعث تعجب مخاطبان شد و حواشی زیادی را ایجاد کرد.

روزنامه خراسان: در حالی که منوچهر هادی کارگردان سریال «دلدادگان»، قبل از قسمت پایانی قول یک غافلگیری در قسمت آخر ‌سریال را داده بود و همه مخاطبان منتظر بودند ببینند سرنوشت شخصیت‌های سریال «دلدادگان» به کجا می‌رسد، این سریال در نهایت بعد از سه فصل با پایان غیر جذابی که داشت باعث تعجب مخاطبان شد و حواشی زیادی را ایجاد کرد. بنابراین مروری داریم بر دلایل جذاب نبودن قسمت پایانی و اتفاقاتی که مخاطب با توجه به قصه، جای آن‌ها را در قسمت آخر خالی می‌دید.

چرا پایان «دلدادگان» مخاطبان را راضی نکرد؟

قصه از چه قرار بود؟

در فصل اول دیدیم که «افسانه مشکات» به دلیل خصومت شخصی که با خانواده «امیر پورسلیم» داشت، او را در شرکت واردات و صادرات خود استخدام کرد تا پول شویی ‌و تخلف‌های مالی شرکت را به گردن او بیندازد و بعد همراه دخترش «ارغوان» از ایران بروند. در فصل دوم که در دهه 50 می‌گذشت، سریال گذشته «افسانه» و خانواده «امیر» را نشان می‌داد

و برای مخاطب روشن شد که چون «افسانه» پدر «امیر» را در کشته شدن همسرش مقصر می‌دانست از او کینه به دل گرفته بود. فصل سوم هم در زمان حال می‌گذشت و مربوط به نتیجه کینه‌ورزی «افسانه» و به هم ریختن خانواده «مالک» بود.

در جست وجوی یک اتفاق غافلگیر کننده

بعد از زمزمه‌های عوامل سریال درباره غافلگیر شدن مخاطب تا قسمت‌های پایانی، مردم حدس‌های جالبی درباره قصه زدند و این شک در ذهن مخاطب ایجاد شده بود که شاید «نادر» هم زنده و در زندان باشد، اما «عنایت» این موضوع را از «افسانه» پنهان کرده و با ثابت کردن خودش به او، توانسته بود اعتمادش را جلب کند.

به همین دلیل یکی از اتفاقات جالبی که مردم حدس می‌زدند ممکن است در قسمت‌ آخر شاهد آن باشند، زنده ماندن «نادر» بود، نه فرار «افسانه»، نه به کما رفتن «ارغوان» و نه کشته شدن «هاتف»!

رازهایی که تا انتها سربه مهر ماندند

یکی از مهم‌ترین رازهای سریال، ماجرای «ارغوان» و «امیر» بود و طبیعتا مردم منتظر بودند لحظه روبه‌رو شدن «ارغوان» با مادر واقعی‌اش یعنی «مرضیه» را ببینند یا بدانند واکنش «امیر» وقتی متوجه می‌شود فرزند واقعی خانواده نیست و مادر او «افسانه» است چه خواهد بود، اما این راز تا پایان هم سر به مهر ماند و «ارغوان» و «امیر» اصلا متوجه چنین حقیقت مهمی در زندگی‌شان نشدند، چه برسد به این که بخواهند عکس‌العمل خاصی به این اتفاق نشان دهند!

اصلا درباره سرنوشت این دو شخصیت مهم قصه، این که «امیر» به جای «ارغوان» صدمه می‌دید بار دراماتیکی برای سریال داشت، اما اتفاقی که برای «ارغوان» افتاد چندان برای مخاطب تاثیرگذار نبود.

حقیقتی که در قصه گم شد

اتفاق مهم دیگری که «افسانه» از ابتدای قصه و در فصل گذشته از آن بی‌خبر بود، ماجرای بدی‌های «نادر» در حق «مالک» بود. برخلاف تصور «افسانه»، این «نادر» بود که با خودخواهی باعث تبعید «مالک» شده بود و اجازه نداده بود آن‌ها با یکدیگر ازدواج کنند.

حتی این موضوع که «نادر» چطور «افسانه» را به دست آورده برای «افسانه» مهم بود و او در یکی از قسمت‌های فصل گذشته از «نادر» این سوال را پرسید و او دروغ گفت و به همسرش اطمینان داد که با نامردی این کار را نکرده! اگر «افسانه» این حقیقت را می‌فهمید،

بخش مهمی از انگیزه‌اش برای انتقام زیر سوال می‌رفت، به علاوه این احساس که او در تمام این سال‌ها در بی‌خبری به سر می‌برده و خودش حسابی در این ماجرا بازی خورده بود، برای شخصیتی مانند او که خیلی احساس زرنگی می‌کرد بسیار سنگین و عذاب‌آور بود. روشن شدن این حقیقت می‌توانست اتفاق جذابی را رقم بزند که حتی به آن اشاره‌ای هم نشد.

حاشیه هایی درباره «دلدادگان»

از آن جایی که جالب‌ترین نکته قصه «دلدادگان» این بود که کینه «افسانه» دامنگیر خودش شود و او ندانسته فرزند خودش را قربانی کینه و انتقام کند،این که «افسانه» باور نکند «امیر» همان «سهیل» است و پا به فرار بگذارد، ساده‌ترین و بدترین واکنشی بود که می‌توانست برای این شخصیت در نظر گرفته شود،

به همین دلیل این اتفاق باعث تعجب مخاطبان شده بود. پانته‌آ بهرام بعد از پخش قسمت پایانی، پستی در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت قرار بوده «افسانه» به خاطر نجات «سهیل» به دست «هاتف» کشته شود و به قول خودش بدقولی تلویزیون باعث تغییر سرنوشت «افسانه» شده بود.

اما بعد از آن، منوچهر هادی در واکنش به او پستی به اشتراک گذاشت و بدون این که نامی از پانته‌آ بهرام بیاورد، توضیح داد که یکی از بازیگران اصلی در پایان سریال با آن‌ها همراهی نکرده و وساطت او و نویسنده هم کاری از پیش نبرده، به همین دلیل فیلم‌نامه تغییر کرده و در نهایت این بهترین پایانی بود که می‌توانستند برای قصه بنویسند!

ایرج محمدی تهیه‌کننده «دلدادگان» هم در تایید توضیحات منوچهر هادی، در مصاحبه‌ای اعلام کرد صداوسیما هیچ دخالتی در تغییر پایان سریال نداشته و این بازیگر به علت مشکل مالی و تاخیر در پرداخت‌ها، حاضر نشده است در سکانس پایانی حضور داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منکه اصلا نگاه نکردم ولی سریالهای ایرانی همشون همینطورین...مثل سریال پدر..

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سینمای ما شده بازیگر سالازی!!!!!

    • بدون نام

      قسمت آخر سریالهای ایرانی همیشه الکیه.اگر داستان هم خوب باشه یا صدا و سیما تغییر میده یا مثل دلدادگان مشکل دیگه ای پیش میاد

    • بدون نام

      تو ایران همیشه همینطوره.یک کاری هم که مردم دوسش داشتن عاقبتشو جوری در میارن که مردم بیشتر از گذشته بهشون بی اعتماد بشن.بعد از این همه پیگیری داستان به بد ترین شکل ممکن تمومش کردن

    • بدون نام

      به فرض که یه بازیگر هم نباشه یعنی تا این حد مزخرف؟اصلا این سریال چی می خواست بگه با اون بازی های افتضاح

    • بدون نام

      این سریال و مانند این سریال ها همان سریال نرگس بوده که فقط کارکتر هاش عوض شده بعد از اون دلنوازان تا برسه به ستایش و این فیلم..... همشون چرت

    • بینام

      بجای این سریالهای مزخرف و بی سر وته اگه کارتونهای میگ میگ و تام و جری پخش کنند خیلی بهتر می شد

    • ایرانی

      خیلی ضعیف بود هم متن و هم قسمت های از آن که در قرن 21 بتواند مردم را راضی کند

    • بدون نام

      وجدانن کدوم سریال ایرانی رضایت بخش بوده که این دومی باشه .سینمای ایران همیشه موضوع یکی بوده فقط بازیگراش عوض میشن.
      سینما هم اینقدر بی روح ...
      من الان سریالهای خارجی رو (به غیر از سریال های ترکیه)چندین ساله دارم دانلود می کنم ونگاه میکنم .اسم نمی برم چون تبلیغ میشه .هر قسمت و میبینی شور و شوقت برای دیدن قسمت بعدی بیشتر میشه.
      مرگ بر آمریکا.

    • بدون نام

      قسمت اخرش گند زد به كل سريال

      قسمت اخرش مثل كليپ عروسي
      با كليپ و اهنگ و شو تموم شده

      پاسخ ها

      • حرف تو حرف

        ارغوان که بسیار بد بازی کرد وحتی نحوه ولحن حرف زدنش خیلی بد بود اخر سریال بد تمام شد

    • بدون نام

      اکثر سریالای ایرانی اینجوری هستن که توی چند قسمت ابتدایی چیز خاصّی ندارن. تو قسمتای میانی، پرداخت داستانی خوبی دارن ولی متأسفانه اونقده گره‌افکنی می‌کنن که دیگه نمی‌تونن در بستر روند داستانی فیلمنامه، گره‌ها رو باز کنن و تو قسمتای پایانی سعی میشه یه جورایی با سرهم‌بندی کردن، به قول معروف سریالو جمعش کنن. این میشه که معمولاً قسمتای پایانی چون بار دراماتیک نداره و همه ‌چیز مصنوعی از آب دراومده، جذّاب نیست و اصلاً مخاطب پایان‌بندی رو باور نکرده و باهاش ارتباط برقرار نمی‌کنه

    • جواد

      کلا اتفاقات این سریال توهین به شعور بیننده بود.

    • فریبا

      کارگردان که میدونست افسانه نامرده!! چرا باهاش قرارداد بست که سر بزنگاه پشتشو خالی کنه؟؟؟!!!

    • بدون نام

      خاک بر سرتان با این سریال پوچ و بی مفهومت آقای کارگردان کجاش بهترین پایان سریال بود .واقعا حیف ساعاتی که این سریال را دیدم.
      واقعا متاسفم برای تلویزیون که اجازه پخش چنین سریالی را داده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا یه جوری میگی انگار تلویزیون در یک زمان 20 تا سریال داره می تونه انتخاب کنه همین سریالا رو هم و توش آب میبنده و هر قسمتو سه تیکه می کنه کلی هم تکرار و خلاصه و ... آخرش هم اینجوریه

    • بدون نام

      سلام من که واااااقعا از تماشای این سریال لذت بردم دست تمامی عزیزان زحمتکش درد نکنه حیف شد تمام شد

    • بدون نام

      بیشتر بازیگرای این سریال اعلام کردن پایان سریال اصلا اینجوری نبوده فرزانه میاد که بره امیرو نجات بده توسط هاتف کشته میشه اما کلا ب دلایلی پایان سریال رو عوض کردن همیشه همینه

    • شهرونو

      سلام. کارگردان های ایرانی عادت دارند با روح و روان مردم ایران بازی کنند . اصلآ تلویزیون وظیفه خودش را درست انجام نداده . تمام فیلم های مربوط به کودکان خشن شده . تلویزیون هیچ برنامه ای برای ارتقاء کارشدنداره . و متاسفانه در حال عقب گرد هست .همین کار را کردند که مردم ماهواره را ترجیح میدن و این معضلات بی حجابی و بی فرهنگی و بی دینی را در کشور رواج داده اند .لطفآ......

    • بدون نام

      البته من نگاه نکردم ولی پایان کدوم فیلم ایرانی خوبه که این خوب باشه همشون مزخرفن

    • نیکی

      سریال باحالی بود دوستش داشتم

    • بدون نام

      خاککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج