۷۸۹۵۸۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

یک نماینده: وزرای جدید جوان‌تر بودند، بهتر بود

یک نماینده مجلس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی اقتصادی متناسب با شرایط کشور، تاکید کرد که اگر رییس‌جمهوری با رویکردی در راستای چرخش نخبگان، گزینه‌های جوان‌تری را برای کسب رای‌اعتماد به مجلس معرفی می‌کرد، به نتایج بهتری می‌رسیدیم.

خبرگزاری ایلنا: یک نماینده مجلس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی اقتصادی متناسب با شرایط کشور، تاکید کرد که اگر رییس‌جمهوری با رویکردی در راستای چرخش نخبگان، گزینه‌های جوان‌تری را برای کسب رای‌اعتماد به مجلس معرفی می‌کرد، به نتایج بهتری می‌رسیدیم.

اردشیر نوریان با اشاره به معرفی ۴ گزینه پیشنهادی رییس‌جمهوری برای تصدی وزارتخانه‌های اقتصاد، کار، راه و صمت، درباره ترمیم کابینه و تیم اقتصادی دولت گفت: به هر حال ضرورت اصلاح کابینه به‌خصوص در بخش اقتصادی اجتناب‌ناپذیر بود و از مدت‌ها قبل این ضرورت احساس می‌شد.

استعفای آخوندی نشان‌دهنده ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت بود

وی با اشاره به ۲ نامه مهم نمایندگان مجلس به رییس‌جموری درخصوص ترمیم کابینه در ماه‌های گذشته یادآور شد: نکته جالب دیگر استعفای ۲ نفر از وزرای تیم اقتصادی دولت، به‌خصوص استعفای آقای آخوندی در آستانه این تغییرات بود که به هر حال، به نحوی نشان‌دهنده همان عدم یکپارچگی در تیم اقتصادی دولت بود.

اگر وزرای پیشنهادی جوان‌تر بودند، به نتایجی بهتر می‌رسیدیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن استقبال از هر ۴ گزینه پیشنهادی رییس‌جمهوری برای وزارتخانه‌های مختلف اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: در مجموع گزینه‌های مناسبی معرفی شده‌اند اما درعین حال اگر رییس‌جمهوری در انتخاب‌های خود به‌سمت نیروهای جوان‌تر و تازه‌نفس حرکت می‌کرد و با رویکرد چرخش نخبگان دست به معرفی گزینه‌های پیشنهادی می‌زد، احتمالاً به نتایجی بهتر می‌رسیدیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برخی انتقادهای آخوندی که در نامه استعفایش مورد اشاره قرار گرفت، گفت: آن‌چنان که آقای آخوندی به‌صراحت بیان کرده بود، رویکردهای اقتصادی مدنظر ایشان آن‌چنان در دولت با جدیت مورد توجه قرار نمی‌گرفته و درنتیجه آقای آخوندی خواهان کناره‌گیری شده است.

انتقادات آخوندی از رویکرد اقتصادی دولت

وی افزود: مشخصاً وزیر مستعفی راه و شهرسازی به سیاست‌هایی که دولت در بحث احیای بافت‌های فرسوده و مدیریت شهری دنبال می‌کند، معتقد نیست. بلکه معتقد به رقابت بازار آزاد بوده و فکر می‌کند باید با حمایت بیشتر از بخش خصوصی، امور را مدیریت کند. همچنین تاکید کرده بود که دولت باید به‌سمت دخالت حداقلی در امور اقتصادی حرکت کند.

شعارهای اقتصادی دولت در عمل محقق نشد

این نماینده مجلس در واکنش به این پرسش که آیا آن‌چه به عنوان عدم توجه به آن، ازسوی آخوندی مورد انتقاد قرار گرفته بود، همان شعارهای اقتصادی روحانی و دولت نیست، گفت: البته که شعارهای دولت نیز همین بوده اما گویا در عرصه عمل محقق نشده یا حداقل اجرای این شعارها در حوزه‌های زیرنظر آقای آخوندی دچار اختلالاتی شده و این وزیر نیز از ادامه همکاری دست کشیده است.

لزوم برنامه‌ریزی اقتصادی متناسب با شرایط کشور

نوریان در پاسخ به این پرسش که به‌عنوان یک نماینده ناظر به عدم اجرای این شعارها و سیاست‌های اقتصادی در دولت بوده یا خیر، گفت: البته این بحث در حوزه تخصصی بنده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نبوده و طبیعتاً همکاران در کمیسیون عمران تحلیل‌های دقیق‌تری دارند اما فکر می‌کنم فارغ از آن‌که علت استعفای آقای آخوندی چه بوده است، باید شرایط خاص کشور به‌لحاظ اقتصادی مدنظر مسئولان باشد و بنابه شرایط برنامه‌ریزی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج