جاباما
۷۸۹۶۱۸
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

میرلوحی: با شایعات، روان مردم را نرنجانید

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:در گندم خودکفا هستیم اما شایعه می‌کنند که کمبود داریم و با این کارها روان مردم را می‌رنجانند؛ اگر در چنین شرایطی هر کس بخواهد به فکر جیب خود و کسب منافع شخصی باشد، به فضای شایعه پراکنی دامن می‌زند و منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:در گندم خودکفا هستیم اما شایعه می‌کنند که کمبود داریم و با این کارها روان مردم را می‌رنجانند؛ اگر در چنین شرایطی هر کس بخواهد به فکر جیب خود و کسب منافع شخصی باشد، به فضای شایعه پراکنی دامن می‌زند و منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

محمود میرلوحی اظهار کرد: شرایط کشور به نحوی است که تقریبا هر اتفاقی که می‌افتد چه در حوزه بین‌المللی و چه در حوزه اقتصادی، اگر سود و پیشرفتی حاصل شود، همه مردم از آن بهره‌مند می‌شوند و اگر رکود و کاستی وجود داشته باشد، دودش در چشم همه می‌رود.

وی ادامه داد: الان فشارهای تحریم‌ و بازی‌های ترامپ در ظاهر دولت ایران را زیر فشار گذاشته است اما در واقع آن‌ها امید دارند تا با فشار به مردم، مردم را کلافه کند که صبرشان تمام شود و از این طریق بتواند شرایط سیاسی کشور را بر هم بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در چنین شرایطی طبیعی است که همه باید به فکر حفظ منافع ملی باشند و اگر کسی بخواهد منافع جناحی و فردی خود را بر منافع مردم ترجیح دهد باید بداند که به همه مردم لطمه می‌زند.

وی با اشاره به تلاطم بازار دلار گفت: سال‌ها بود که در انبارهای کارخانه‌های ما کالاها انباشته شده بود. چه بسا کارآفرینانی ورشکسته شدند به خاطر اینکه کالاهایشان مشتری نداشت. اما امروز می‌بینید که کالاهای داخلی هم تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده دچار تورم شده‌اند. دو سال بود که کارخانجات شیر، شیر را زیر قیمت مصوب می‌خریدند. اگر دولت گفته بود لیتری ۱۲۰۰ تومان اما خریدار هزار تومان از دامدار می‌خرید. الان یک و نیم تن مازاد شیر و لبنیات در کشور داریم اما می‌بینیم که تحت تاثیر همین فضا که گفتم، طوری وانمود می‌شود که انگار کسری وجود دارد.

میرلوحی سپس افزود: در گندم خودکفا هستیم اما شایعه می‌کنند که کمبود داریم و با این کارها روان مردم را می‌رنجانند؛ اگر در چنین شرایطی هر کس بخواهد به فکر جیب خود و کسب منافع شخصی باشد، به فضای شایعه پراکنی دامن می‌زند و منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: اگر یک سیاستمداری از این شرایط بخواهد منافع خود را تامین کند نیز همانند بازاری‌ها و تجاری که چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند به منافع ملی ضربه می‌زند. عده‌ای از سیاستمداران هستند که می‌خواهند از این شرایط ولو به ضرر کشور و منافع ملی استفاده کرده و رای مردم را به سمت خود جذب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که فشارها بر مردم زیاد شده است، همه باید کمک کنند تا فشارها و شایعه‌پراکنی‌ها و همچنین منفعت‌طلبی‌ها کاهش پیدا کند.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: من فکر می‌کنم یک تا دو هفته آینده فضای فعلی تغییر می‌کند. امروز ترامپ برای انتخابات داخلی کشورش به شدت تحت فشار است. فضای تبلیغات انتخاباتی آن‌هاعلیه ترامپ شکل گرفته است. از سوی دیگر عربستان هم مشکلاتی در منطقه برای خودش ایجاد کرده است. خداوند تنبیه بزرگی برای عربستان انجام داده که آن‌ها نمی‌توانند از این مخمصه‌ای که در استانبول برایشان رخ داده، خلاص شوند.

وی ادامه داد: لذا اگر ما و همه مردم به یکدیگر کمک کنیم و به فکر منافع ملی باشیم و منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم، برآورد من این است که به زودی می‌توانیم شاهد گشایش حوزه‌هایی مثل نرخ ارز و کاهش تورم باشیم.

میرلوحی در پایان گفت: در شرایط فعلی همه باید به هم امان دهیم و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      آقای میرلوحی خودت خبرنداری خیلی وقته مردم روانی شدند شش سال پیش روانی شدیم تازه فهمیدی

    • بدون نام

      حالت خوشه بابا......

    • بدون نام

      میرلوحی مردم الان همه تو تیمارستان
      هستند به اسم ایران

    • بدون نام

      یک عده ای ازروی نادانی واطلاع نداشتن ازاصل ، عده ای هم چون ضعف ایمان دارن ونمیدونن که بخاطر عزت باید جنگید ، عده ای هم چون بچاپ بچاپ داخلو می بینن وبی توجه ای ویا بیعرضگی اقایان رافکر میکنن دیگه باید تسلیم شد ودستهارابالابرد وگفت اقای امریکا بیا وتو بچاپ وماراازاین وضعیت نجاتمون بده غافل اراینکه اگه او بیادنه ازتاک نشان میماندو نه ازتاک نشان ، پس انها کیا بودن که وقتی بایشان گفتند دشمن بشما نزدیک شده وبزودی دودمان شماراازبیخ میکنن ، جز بایمانشان نیفزود وگفتند حسب الله ونعم الوکیل ، سوالی از خودم دارم ایا اگر سال 61هجری بودیم جزو کدام دسته بودیم بی تفاوتها ، یزیدی ها، ویاحسینی ها

    • بدون نام

      شایعه نکنید.یواشکی گرون کنید.قیمت نون امروز چند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج