۷۸۹۶۳۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

صادقی: بدعت رضایی در راستای راهبرد آمریکاست

محمود صادقی نماینده تهران درباره ورود دبیر مجمع به قانون‌گذاری و بدعت این نهاد گفته است: یکی از راهبردهای کنگره آمریکا در رویکرد تحریمی که علیه ایران وضع کرده و در گزارش‌های محرمانه خود هم به دولتشان اعلام داشتند و به خیال خام خود فکر می‌کنند با این ابزارها می‌توانند موجب فروپاشی نظام ایران شوند، این بود که تلاش کنند نهادهای قانونی و دموکراتیک نظام ما را تضعیف کنند.

رویداد ۲۴ نوشت: محمود صادقی نماینده تهران درباره ورود دبیر مجمع به قانون‌گذاری و بدعت این نهاد گفته است: یکی از راهبردهای کنگره آمریکا در رویکرد تحریمی که علیه ایران وضع کرده و در گزارش‌های محرمانه خود هم به دولتشان اعلام داشتند و به خیال خام خود فکر می‌کنند با این ابزارها می‌توانند موجب فروپاشی نظام ایران شوند، این بود که تلاش کنند نهادهای قانونی و دموکراتیک نظام ما را تضعیف کنند.

عضو فراکسیون امید می‌گوید: آن‌ها به دنبال پررنگ کردن نقش دخالت‌های فردی در نظام تصمیم‌گیری ایران هستند. یعنی آن‌ها احساس کردند که می‌توانند از اختلاف نظر افراد مسئول و نهادهای قانونی داخل کشور برای شکاف بیشتر در نظام ما به نفع خود استفاده کنند. از این‌رو تضعیف قوه مقننه به عنوان یکی از ارکان سه گانه نظام که مسئول قانون‌گذاری است، بازی ناخودآگاهانه در پازل دشمن است. از این زاویه از محسن رضایی که در موضع استراتژیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کنند، می‌خواهم که نگاه راهبردی از زوایه مقابله با تحریم‌ها داشته باشند و اگر ایشان این‌طور نگاهی را در دستور کار خود قرار دهند، حتماً باید یک تجدید نظری در رفتار خود داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص است؛ آن هم جایی است که مجلس با شورای نگهبان بر سر موضوعی به اختلاف برخورد کنند. اما اینکه نقش نظارتی مجمع که نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام است تبدیل به نقش تقنینی شود، منجر به تضعیف ارکان نظام خواهد شد و این روند ناخودآگاه، منویات دشمنان نظام را دنبال خواهد کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفته است: اقدام هیات نظارت مجمع تشخیص را در خصوص CFT را اشتباه می‌دانم و آن‌ها باید در جای خود باید نقش بایسته خود را انجام دهند. تدوین استراتژی‌ها، حل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان و نظارت بر اجرای استراتژی‌ها از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است. این نظارت طبق بند دوم اصل ۱۱۰ قانون اساسی جزو اختیارات رهبری است که با نظر ایشان به مجمع موکول شده اما رهبری هیچ‌گاه نگفتند شما بیایید در فرآیند قانون‌گذاری مداخله کنید.

صادقی می‌گوید: کار مجمع تشخیص مصلحت، مداخله در قانون‌گذاری است. کاری که صورت گرفت مثل این بود که شورای نگهبان دومی بوجود آمده است. این کارها حتماً باعث اختلال در نظام می‌شود. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید براساس مصلحت نظام کار کند نه اینکه مسیری را دنبال کند که در سیستم مشکل بوجود آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجمع باهاشمی رفسنجانی رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توهم بری دنبالشون که با اونها محشوربشی فحش بخوری نوش جانت

      • سعید

        جناب محمود صادقی حرف رایگان بسیار زده اند، میزنند، و خواهند زد!

    • بدون نام

      حالا ما نفهمیدیم این مجلس در راس امور است و یا در قعر ان. چون الان چیزی از ان باقی نمانده است و شورای های متعدد و رنگارنگ انرا احاطه کرده اند

      پاسخ ها

      • سعید

        چقدر این صادقی چرت و پرت میگه! به هر راهی میخوان یه قرارداد دیگه ببندن که یه طور دیگه سرمون بیارن!

    • بدون نام

      آمریکا چنانکه دیدیم و اعلام کرد خواستار اجرای سریعتر fatfاست و این خود مشخص میکند که تصویب و اجرای آن به نفع چه کشورهائی است مگر اینکه بگوئید آمریکا از سر دلسوزی و برای جلوگیری از ضربه خوردن ایران و باز بودن مراودات بانکی ایران نگران شده !!!!!!؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ایران صد تا صاحب داره ولی هیچکدام مسئولیت مشکلات را بر عهده نمی گیرند.

    • بدون نام

      با بزرگترازخودت اینطوری حرف نزن

      پاسخ ها

      • جرج سوروس

        بزرگ کسیه که وطن فروش نباشه

      • توان

        مرگ بر جورج سوروس

      • توان

        دکتر محمود صادقی عزیز استاد فلسفه بافی است
        استاد اظهار نظر های جنجالی است
        و فوق تخصص تحریف حقایق.
        او نمک مجلس و رسانه ها ست.
        اما هرگز اعتدال را رعایت نمیکند برای همین یا شور است یا بی نمک

    • علی اکبر

      سلام، اولا کسانی که به هاشمی بزرگ توهین میکنن هم افق دیدشون کوتاهه و هم ناخودآگاه تو جبهه دشمن فعالیت میکنن دوما آقای صادقی عزیز مجلس به تو مطهری و چند نماینده شجاع دیگه زنده است و آگه شما نباشید به مجلس ارواح و بله قربان گو تبدیل میشه، کلامت حقه کاش گوش شنوا و آدم عاقلی پیدا میشد، مجلسی که باید در راس امور باشه و تنها نهاد مردمیه در ته امور قرار گرفته و هر چی تصویب میکنه باید به تایید هزار نهاد دیگه برسه و این اتفاق خیلی بدیه که داره میافته متاسفانه...

    • اکبری

      هرکه به هر عنوان و با هر دسیسه و الفاظ مختلف اگر از پالرمو و قرارداد جدید صحبت کنه خائن واقعیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای صادقی لطفایه سری به سابقه ی خودت و حزبت بزن ببین شمابیشترباامریکا مبارزه داشتیدیارضایی .وشمابیشترچراع سبزبه امریکا وایادیش نشان دادید یارضایی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج