۷۸۹۷۲۸
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

سعداوی: فعلا کی‌روش، رییس فدراسیون است

بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: به نظر من کسی که کمترین تقصیر را در نتایج فعلی تیم دارد، مدیرعامل است زیرا به تازگی سکان کار را به دست گرفته و هواداران نیز باید صبر کنند و در کنار تیم باشند.

ایسنا: نعیم سعداوی در خصوص مسایلی از جمله وضعیت تیم فوتبال فولاد خوزستان، حواشی که فولاد را متضرر کرده، تیم‌ملی و کی‌روش به صحبت پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

*شرایط فعلی فولاد ممکن است برای هر باشگاهی اتفاق بیفتد

وی در ابتدا گفت: از زمانی که از فولاد جدا شدم، بر خلاف آن که خبرگزاری‌های بسیاری با من تماس داشتند که در خصوص آن چه در فولاد گذشت صحبت کنم، خودم خیلی تمایل به این کار نداشتم تا مبادا حاشیه‌ای برای تیم ایجاد شود. شرایط فعلی فولاد نیز ممکن است برای هر تیم و باشگاهی اتفاق بیفتد.

مجموعه کادر فنی و مدیریتی دیگری کار را در دست داشتند و تیمی نیز بر اساس نظر و سلیقه آن‌ها بسته و به نحوی نیز قول قهرمانی داده ‌شد که البته به هر دلیلی آن نتایجی که باید کسب می‌شد، متاسفانه به دست نیامد و هواداران از عملکرد راضی نبودند و مداوم فشار را متوجه مجموعه باشگاه می‌کردند که تغییراتی در کادر فنی ایجاد کنند که به همین صورت هم شد.

* فولاد فعلی به مهره‌های جوان و با استعداد خود بیشتر اهمیت داده است

وی ادامه داد: در باشگاه چه از نظر فنی و چه مدیریتی تغییراتی به وجود آمد و آن‌ چه من می‌بینیم این است که اگرچه هنوز عدم نتیجه‌گیری وجود دارد ولی تفاوت این است که تیم فولاد جوان شده و به مهره‌های با انگیزه، جوان و با استعداد خود بیشتر اهمیت داده می‌شود و این‌ها فاکتورهایی است که نشان می‌دهد زمینه برای رشد باشگاه فراهم است.

سرمربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: عدم نتیجه‌گیری و نقد کادر فنی قابل طرح است و البته باید همه تلاش کنند تا مشکلات فنی حل شود و کارشناسان و بزرگ‌ترهای تیم نیز باید کمک کنند. این‌که بگوییم فولاد با این همه امکانات در این جای جدول قرار دارد، ساده‌ترین کار است، در حالی‌که که همه باید پای کار باشند، نه این که جو را متشنج کرد. خود من فوتبالم را مدیون فوتبال هستم و اگر واقعا این تیم را دوست دارم،‌ باید به مجموعه کمک کنم.

* مدیرعامل فولاد تمام فاکتورهای یک مدیر قوی و توانمند را دارد

وی با بیان این که مدیرعامل باشگاه فولاد را خیلی خوب می‌شناسد، افزود: رضایی شخصی تحصیل‌کرده، بومی، جوان و فوتبالی است و در کنار تمام این مسائل، صاحب تجربه لازم هم است زیرا در مقاطع مختلف چه به عنوان عضو هیات‌مدیره و چه مدیریت ورزش فوتبال در بطن کار بوده و می‌توان گفت تمام فاکتورهایی را که باید یک مدیر داشته باشد، دارد.

سعداوی بیان کرد: با شناختی که نسبت به آقای رضایی دارم و با توجه به طرز تفکر، دیدگاه و بینش بسیار خوب او، مطمئنم اگر آن فرصتی که باید به یک شخص معمولی داده شود، در اختیار او نیز گذاشته شود، قطعا می‌تواند فولاد را به آن شرایطی که باید داشته باشد، برگرداند. مطمئنم این اتفاق خیلی زود برای فولاد خواهد افتاد و فقط هواداران باید صبر و حوصله داشته باشند و او نیز حمایت شود.

* رضایی کمترین تقصیر را در نتایج فعلی فولاد دارد

وی ادامه داد:‌ به نظر من کسی که کمترین تقصیر را در نتایج فعلی دارد، رضایی است. از شخصی که چند ماه است سکان کار را به دست گرفته است، چه انتظاری می‌رود؟ آیا انتظار داریم که او شق القمر کند؟ در حال حاضر می‌بینیم در باشگاه فولاد تصمیمات صحیح، کارشناسی و بسیار خوبی گرفته می‌شود و مطمئنم می‌تواند آینده بسیار روشنی در انتظار مجموعه فولاد باشد.

* رفیعی می‌خواهد هواداران را برابر مسئولان باشگاه قرار دهد

این مربی در ادامه نیز با اشاره به موضوع سروش رفیعی و با تاکید بر این که کاملا در جریان قرارداد اوست، گفت: چند روز پیش سروش رفیعی پس از مسائلی که برایش در فولاد پیش آمد، پستی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که با جان و دل در خدمت مجموعه فولاد بوده است که به نظر من این طور نیست.

حداقل از زمانی که سروش جذب فولاد و از آن جدا شد، من در آن مجموعه بوده‌ام و از تمام جزئیات موضوع جذب او و بند بندِ قرارداد او مطلع هستم. او هر چه دارد را مدیون باشگاه فولاد است و این باشگاه به نحوی شرایط را برای او فراهم کرد تا توانست آن طور که باید و شاید به رشد نسبی برسد.

به نظر من کمال بی‌انصافی است که او در خصوص مجموعه باشگاه فولاد این گونه موضوعاتی را مطرح می‌کند و به نحوی می‌خواهد هواداران را برابر مسئولان باشگاه قرار دهد، آن‌ هم به جای این‌که حقایق موجود را بیان کند.

* زمان فریب افکار عمومی گذشته است

وی عنوان کرد: زمان فریب افکار عمومی گذشته است و تمام هواداران و فوتبالی‌ها می‌دانند چه اتفاقاتی اطراف آن‌ها می‌افتد. او آسیب دیده بود و طبق نظر کادر فنی قبلی جذب شد و پنج بازی نیز از او استفاده شد و متاسفانه ضعیف‌ترین بازی‌ها را از او شاهد بودیم و پس از آن هم به قول خود سروش با اجازه کادر فنی و البته بدون هماهنگی مدیریت باشگاه برای درمان به قطر رفت. سوال من از رفیعی این است که آیا زمانی که در قطر فعالیت می‌کرد، حتی می‌توانست به این که یک ساعت بدون اجازه مدیریت تمرین و این کشور را ترک کند، فکر کند؟

سعداوی افزود: او تاکنون دو بار این کار را در مجموعه فولاد انجام داده است و این‌که اکنون حرف از جان و دل می‌زند، رقم قراردادش مشخص است و ای کاش می‌گفت من با جان و دل و برای بحث مالی بازی کردم. به هر حال طبق شناختی که من نسبت به او دارم، بحث مالی برای او مهم است، نه چیز دیگری.

ضمن این که او تمام کارهایش را برای نیم‌فصل دوم و حضور در تیم پرسپولیس انجام داده بود و همانطور که دیدید بلافاصله بعد از جدایی از فولاد در کمتر از ۲۴ ساعت، آن تصمیمی که از قبل مبنی بر حضور در تمرین پرسپولیس داشت را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: تمام این‌ها نشان می‌دهد، حرف‌های که رفیعی در خصوص این که با جان و دل برای فولاد بازی کرده تنها در حد شعار بوده و در عمل چیزهای دیگر مطرح بوده است. به هر حال در این مقطع به نظر من مدیریت باشگاه فولاد بهترین تصمیم را در جهت فسخ قرارداد با سروش گرفت. به نظرم بازیکنی که فکر و ذهنش جای دیگر است و اولویتش مسائل مالی بوده و از لحاظ فنی نیز کارایی لازم را نداشته و افت هم کرده است، دلیل و اصراری بر ماندنش نیست.

* سروش باید یک فصل رایگان برای فولاد بازی می‌کرد

این مربی خوزستانی بیان کرد: سروش مدیون فولاد است و زمانی که من سرمربی فولاد بودم، قرار بود به تیم فولاد برگردد و به نظر من حداقل باید یک فصل تمام را به صورت رایگان برای فولاد بازی می‌کرد. من تمام جزئیات قرارداد او را می‌دانم و حتی اگر لازم باشد این جزئیات را خواهم گفت.

آن زمان که من سرمربی فولاد بودم تا روز آخرین روز یک جای خالی برای او گذاشتیم، آن هم به این دلیل که با توجه به مدارک موجود باید یک فصل را به صورت رایگان برای فولاد بازی می‌کرد. بعد از مدتی شکایتی هم صورت گرفت و به نحوی حکم به سود فولاد صادر شد اما باز هم باشگاه فولاد همچون گذشته به سروش کمک و لطف کرد و سخت‌گیری روی این موضوع نداشت. این‌ها نشان می‌دهد که باشگاه فولاد همه جوره به گردن رفیعی حق دارد اما متاسفانه بعد می‌بینیم سروش با حرف‌های شعاری، با افکار عمومی بازی می‌کند.

* بحث‌های حاشیه‌ای به پیکره فولاد ضربه می‌زند

وی در ادامه با بیان این‌که متاسفانه آن‌چه به پیکره فولاد ضربه می‌زند، بحث‌های حاشیه‌ای است، گفت: به نظر من فولاد از سه جبهه تحت فشار قرار می‌گیرد که هواداران باید نسبت به این قضایا باهوش باشند؛ اولین موضوع بحث دلالی و آن‌هایی است که می‌خواهند به نحوی از موضوع فوتبال و دلالی به سود برسند و جیب خود را پر کنند. در رابطه با همین موضوعات باید بگویم یک سایت دلالی معروف وجود دارد که خیلی روی موضوعات فولاد مانور می‌دهد که همین می‌تواند پیامی برای هواداران باشد تا بدانند پشت ماجرای این دلالی‌ها چه کسانی و با چه برنامه‌هایی برای ضربه زدن به فولاد قرار دارند.

سعداوی ادامه داد: موضوع دیگر نیز مربوط به افرادی می‌شود که دست‌شان از مجموعه فولاد کوتاه شده است و متاسفانه این عده نیز سکوت نمی‌کنند و به صورت مرتب موضوعاتی را مطرح می‌کنند که حاشیه ایجاد شده و استرس به تیم وارد شود تا در نهایت عدم نتیجه‌گیری حاصل شده و تغییراتی ایجاد شود که امیدوارم هواداران نیز نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

* برخی هواداران در باطن هدفشان، منافع خودشان است نه باشگاه

وی افزود: موضوع دیگر هم این است که هواداران واقعی باید در همه شرایط کنار تیم باشد اما در این فضا متاسفانه عده‌ای بین هواداران واقعی نفوذ کرده‌اند و شرایطی را ایجاد می‌کنند تا تیم به حاشیه برود. همه باید هوشیار بوده و تحت تاثیر این تعداد که رنگ و بوی فولادی به خود گرفته‌اند ولی در باطن هدف‌شان منافع خودشان و ضربه زدن به مجموعه فولاد است، قرار نگیرند.

سرمربی سابق تیم فوتبال فولادخوزستان عنوان کرد: آن‌چه در این شرایط بسیار می‌تواند به فولاد کمک کند، این است که همدلی، صبر و حمایت گسترده از سوی هواداران وجود داشته باشد و اگر درخواست و مطالباتی هم از سوی این هواداران وجود دارد، در چهارچوبی مناسب به باشگاه انتقال داده شود. من هم مطمئن هستم که با توجه به مدیریتی که آقای رضایی دارد، قطعا می‌تواند راهکاری مناسب برای موضوعات مختلف پیدا کند.

* هواداران پرسپولیس پیام خوبی برای همه داشتند

وی در پاسخ به این سوال که آیا فولاد می‌تواند از این شرایط خارج شود؟ گفت: قطعا شرایط سخت است و به نظرم باید یک برنامه دقیق برای ادامه راه در نظر گرفته شود. پرسپولیس در مقطعی در بدترین شرایط ممکن قرار داشت و هر روز یک موضوع حاشیه‌ای نیز وارد این مجموعه می‌شد ولی هواداران یک پیام خوبی را به همه دادند، آن هم این‌که در تمام شرایط و سختی‌ها با تمام وجود از پرسپولیس حمایت کردند و از حاشیه‌ها جلوگیری و برخورد کردند و نتیجه آن شد که اکنون می‌بینید و این تیم توانسته به فینال لیگ قهرمان آسیا برسد.

این پیام خوبی برای هواداران تمام باشگاه‌ه است که باید صبر و حوصله داشته باشند. همچنین جا دارد صعود تیم پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانی آسیا تبریک بگویم و این موضوع یک افتخار برای فوتبال ایران محسوب می‌شود و امیدوارم روزی یکی از باشگاه خوزستانی را هم بر قله آسیا ببینیم.

سعداوی تاکید کرد: در هر صورت هوادار واقعی آن کسی است که در شرایط سخت و دشوار کنار تیمش باشد و این‌که با عدم نتیجه‌گیری توهین کند و خواهان برطرفی همه اعضای باشگاه باشد، درست نیست و چنین اتفاقی در هیچ جای دنیا نمی‌افتد.

جوانان زیادی در حال حاضر در مجموعه فولاد فعالیت می‌کنند که نیازمند کمک هستند و اگر حاشیه‌ای ایجاد شود و با استرس کار کند، مطمئنا مجموعه و فوتبال خوزستان آسیب خواهد دید. پس همه باید کنار مجموعه بوده و کمک کنند.

* موضوع کی‌روش و تیم‌ملی در فوتبال دنیا نادر است

وی همچنین در خصوص وضعیت تیم‌ملی و کی‌روش گفت: موضوع تیم ملی و کی‌روش نیز یک موضوع نادر در فوتبال دنیا شده و نمی‌دانم کی‌روش و کادرش باید چه کار دیگری انجام دهند که فدراسیون از آن‌ها بابت آن توضیح بخواهد.

متاسفانه بیشتر کسانی که در این فوتبال زحمت کشیده و افتخارآفرینی کرده‌اند، به نحوی با بی‌احترامی با آن‌ها رفتار و برخورد شده است ولی بعد می‌بینیم هیچ برخوردی از سوی فدراسیون و دست‌اندرکاران با موضوعات مربوط به کی‌روش صورت نمی‌گیرد.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران عنوان کرد: پس از هشت سال آن هم با قراردادهای هنگفتی که با کی‌روش داشته‌اند، قرار است چه اتفاق دیگری بیفتد؟ برخی می‌گویند او از نظر فنی عالی است اما می‌خواهم بگویم آیا بعد از این همه مدت ما نباید شاهد تغییر و تحول در فوتبال باشیم؟ در حالی که اکنون می‌بینیم یک تیم باشگاهی مانند پرسپولیس با حداقل امکانات در سطح آسیا افتخارآفرینی می‌کند.

* اکنون کی‌روش، رییس فدراسیون و مرجع تصمیم‌گیری است

وی بیان کرد: به نظرم شگرد این‌ها این است که در هر مقطعی سوژه‌ای برای مطرح کردن و درگیر کردن ذهن مردم دارند و سوژه جدیدشان هم که بحث حمید استیلی بود. به هر حال حنای کی‌روش رنگی ندارد و این‌ها برای همه شناخته شده‌اند و تنها می‌توانم بگویم متاسفم.

فدراسیون کاملا در اختیار کی‌روش است و به نحوی کی‌روش، رییس فدراسیون و مرجع تصمیم‌گیری است. امیدوارم زودتر از این‌ها شرایط به صورتی شود تا آن چه در فوتبال دنیا متعارف است، رخ دهد و جایگاه هر شخص و همچنین چهارجوب وظایفش مشخص شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      اولا تو کجای کار هستی که راجع به کیروش نظر بدی بعدش هم هرچی بیخودی تعریف رضایی را بکنی تورا سرمربی فولاد نمی کنه دلم میسوزه برات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا احمق ها بجای قبول واقعیت فرافکنی میکنن . تو کی هستی که ی بازیکن ملی را زیر سوال میبری

    • بدون نام

      شمابودین چه کارمفیدی کردین

    • بدون نام

      فقط تو کم بودی که زبون دراوردی نه و رو میکنن رییس فدراسیون

    • خیال پرداز

      زر مفت فقط
      اینا خودشون معلومه چقدر موفق بودن خخخخخخخ

    • مرتضی

      بله دقیقا!!

    • بدون نام

      بهتر چون دزدی و فساد کمتر می شه کاش یکی از خارج میاوردن

    • ف.ازادبخت

      کچل عکس پوستری شما کسی نمیخره باند ویچ!

    • بدون نام

      شما که خودتون نظر میدهید کجا کا ر هستی ؟ سر پیازی یا ته پیاز حتما میخواهی سبزی فروش منو کم داشت

    • ابی

      هروقت اینومیبینم یاد اون دکتره توسریال مهران مدیری میفتم.اسم سریاله یادم نیست الان

    • بدون نام

      فقط مجمع منتقدین کی روش یک سخنران کم داشت که الحمدالله جور شد خدا تورا رسوند تو زبونم داشتی نمی دونستیم؟ آخه خجالت نمیکشید همه جور توهین به کی روش میکنید ودانشش را با بیسوادی خودتان زیر سوال می برید وتوقع داری سکوت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج