جاباما
۷۸۹۷۳۵
۳۹ نظر
۵۰۰۸
۳۹ نظر
۵۰۰۸
پ

مسکن ارزان می‌شود، مردم برای خرید عجله نکنند

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که پیش بینی‌ها بر کاهش قیمت مسکن دلالت دارد به مردم توصیه کرد برای خرید مسکن عجله نکنند.

خبرگزاری تسنیم: مجید کیانپور اظهار کرد: بازار مسکن در آینده‌ای نزدیک آرامش و ثبات را تجربه می‌کند که این مسئله نشأت گرفته از کاهش تلاطمات بازار ارز در کشور است.

وی با بیان این‌که میزان کاهش یا افزایش ارز تأثیر مستقیمی در نرخ نهایی مسکن دارد، افزود: در این بین کسب و کار دلالان و واسطه در این بازار به زودی از بین خواهد رفت، در شرایط کنونی دلالان تمام تمرکز خود را بر تعیین نرخ‌های کاذب برای مساکن گذاشته اند.

وی افزود: شرایط واقعی و حقیقی بازار مسکن، وضعیت کنونی نیست، زیرا به دلایل مختلف از جمله دلال بازی و تأثیر افزایش نرخ ارز، این بازار دچار یک بی ثباتی و تلاطم چشمگیر شده است.

وی با بیان این‌که مسکن درگیر رکود تورمی است، اظهار کرد: به مردم و خریداران پیشنهاد می‌شود برای خرید مسکن عجله نکنند، چون پیش بینی‌ها بر کاهش قیمت مسکن دلالت دارد، البته این مسئله نیز قابل توجه است که تعدیل شدن عرضه و تقاضا در بازار مسکن به کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: یکی از نکات مهم ساماندهی نقدینگی سرگردان در کشور است، امروز نقدینگی به عنوان یک سم مهلک برای اقتصاد کشور شناخته می‌شود، از این رو اگر دولت بتواند نقدینگی را درستی کنترل و به سمت تولید مسکن هدایت کند، آن وقت می‌توان به بهبود شرایط مسکن امید داشت. بزرگترین و مهم‌ترین هنر و برنامه دولتمردان باید هدایت نقدینگی به سمت تولید باشد، با تحقق این موضوع، اقتصاد کشور روند بهبود و ارتقا به خود خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواب دیدی خیر باشه

      پاسخ ها

      • دروغگو

        مردم عجله نکنید هر نفر دو متر در هشتاد سانتیمتر در چهار تا شش کیلومتری بهشت رضا گیرتان میاد آخر،!!!!!

    • بدون نام

      ياد يه تيتر از روزنامه هاي اوائل انقلاب افتادم.

    • بدون نام

      با این دولت هیچی ارزون نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا، اول ۱۰۰ در صد گران میشود، بعد ۵۰ در صد کاهش پیدا میکند و مسکن نیز ۲۰۰ در صد گران شده که باید ۱۰۰ در صد کاهش پیدا کند.

    • بدون نام

      بشین تا ارزون بشه

    • خدا

      جناب نماینده: شما ندیدی دولت چطوری نقدینگی را درستکرد؟ از اول سال کاری کرد که مردم همه پولهاشون را از بانک ها در اوردن و دلالی دلار وسکه رونق گرفت،به همین سبب همه اجناس از جمله مسکن قیمت اش چندبرابر شد،واقعأ ندیدی ؟؟؟

    • بدون نام

      اونطوري ارزون نميشه ولي يكسري قيمتها هم خيلي الكي پرانده ميشه

    • ف

      شب که همه خواب هستن مسکن ارزان میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همانطور که در خواب گران کردن که خریداری نیست.

    • بدون نام

      عین موبایل و خیلی چیزای دیگه که ارزون شد هر وقت اینجوری میگن گرون میشه

    • رضایی

      چند ساله همین متن ها همش تکرار میشه دیگه بس نیست روز به روز بدتر میشه که بهتر نمیشه مملکت الان روی یه فنری هست که این فنر دیگه در رفته

    • خیال پرداز

      خخخخخ
      تو این مملکت چیزی ارزون نمیشه چه برسه به مسکن. به

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارزون میشه !!!! جان تو !!!!!
        بزک نمیر بهار میاد ...... جان تو !!!!!!!

    • بدون نام

      ما پارسال میخواستیم خونه بخریم نخریدم و امسال دیگه اصلا نمیتونیم بخریم

    • چوان بی کار افسرده

      بزک نمیر بهار میاد قمپوزه با خیار میاد؟ جناب نماینده تو این مملکت بعداز گرونی چیزی ارزون شده تا به مسکن برسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله دلار از ۲۰۰۰۰ به ۱۳۰۰۰ رسیده.

    • بدون نام

      دروغگوئی خصلت این جنابان است باور نکنید کلیدی را که نشانمان دادند تصور کردیم که می خواهند با آن کلید قفلها را باز کنند ولی اینگونه نبود آنها خواستند بگویند که با این کلید می خواهیم تمام دربها باز وقفلهای باز را با آن کلید قفل کنم که چنین کردنند

    • رضابهشتی

      همیشه دورغ4اول ریاست جمهوری پولهای مردم جمع کردن خودشان سکه آپارتمان ارز خریدن چهارسال. دوم ریاست جمهوری جاده خاکی زدن تمام سکه ارزسکه و یک شب گران کردن اله برکت

    • سعید

      بخدا قسم عمرا اگه ارزون بشه اینا همش وعده سر خرمنه بشین تا ارزون بشه

    • هموطن

      ،اصلا فرمول دریافتی مشاوران املاک از صاحبخانه ومستاجر درست واصولی نیست چون فرمول به صورتی است برابر با ده روز اجاره بهای ملک واگذاری را از هر طرف معامله دریافت میکنند واین یعنی هرچه قیمت اجاره بها بیشتر باشد املاکیها سود بیشتری میبرند!! این وسط فقط مستاجربدبخت است که ضرر میکند،باید فرمول درستی به بنگاهها اعلام شود که دیگر نتوانند با بالا بردن اجاره کمیسیون بیشتری دریافت کنند

    • ناشناس

      من با عقل ناقصم یاد ندارم چیزی توی ایران ارزون شده باشه.اگه دوستی یادشه منم یادم بندازه که الزایمر داره اذیتم میکنه

    • عماد

      همه رو صاحب خانه میکنیم آب ،برق گاز مجانی میشود

    • اشکان

      تقاضا قیمت هارو مشخص خواهد کرد و به علت قیمت کاذب مسکن در حال حاضر رکود شدیدحکم فرما خواهد شد که باعث ارزان شدن مسکن میشه و این امر بی سابقه نیست
      در حال حاضر قدرت مالی عام مردم به خرید مسکن نمیرسه و تقاضا به شدت کاهش داشته و کمتر هم خواهد شد

    • بدون نام

      از اول انقلاب همیشه اول پول را بی ارزش میکنند با چاپ پول بعد اظهار فضل میکنند که بنزین و گازوییل وغیره ارزان هست ، بعد راهش چیه ، گرانش کنیم تا قاچاق نشه بعد نتیجه این که پولدار پولدارتر میشه فقیر فقیر تر و این راه تا ابد ادامه دارد

    • بدون نام

      مسکن ارزان میشود،مردم عجله نکنند!!!! پولمون کجا بود که عجله کنیم آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      میره گفت ورفت

    • بدون نام

      هیچگونه کاهش قیمتی نه در بخش مسکن و نه در سایر بخشهای اقتصاد اتفاق نخواهد افتاد. کاهش قیمت متاثر از بهبود پارامترهای اقتصادی هر کشوریه که این پارامترها در کشور ما بدلایل متعدد از جمله تحریم، فساد گسترده و رانت، نابودی بخش خصوصی و از بین رفتن قدرت خرید مردم به سمت فاجعه نزدیک میشه. نمیدونم مسئولینی که هر چند وقت یکبار میان تو رسانه ها و این حرفهای پوچ رو تحویل مردم میدن چه هدفی رو دنبال میکنن؟

    • سعید

      دوستان سزای گرون فروش نخریدن بخدا اگر مردم نخرند ارزون میشه. درسته ممکن خیلی ارزون نشه ولی الان قیمت واقعی مسکن هم اینقدر نیست که بعضیها میخوان بفروشند البته اونهایی که مخالف ارزونی هستند دارند با این موضوع مخالفت میکنند و هی میگن گرون میشه هر مفت نزنید تو نخر ببین چطور میاد پایین اون الاغ که الکی گرون کرده خونشو مجبور میشه کمتر بده.

    • امیر

      اگر چیزای پیش پا افتاده مثل سیگار ارزون شد ، اونم میشه !

    • بدون نام

      خدایا انهایی که باعث متلاشی شدن خانواده های ضعیف در اثر بی سر پناهی میشوند نیامرز امین

    • رحیم

      عامل اصلی گرانی مسکن شهرداریه قوانینش خیلی بدودست وپاگیره من خودم یه زمین دارم بهم میگن به زمین زیر ۱۰۰مترمجوزنمیدیم یابه خانه های قولنامه ای پایان کارنمیدن یاوقتی میخوای برا زمینی سندبگیری خیییییلی اذیتت میکنن بقران اگر وزیرمسکن فقط این قوانین دست وپاگیررو برداره ایران پر ازساخت وسازمیشه وهم اقتصاد خوب میشه وهم مسکن زیاد میشه.

    • امیر

      این شهرداری بلاوافت جان مردم شده یه زمانی هم گیرداده بود به مغازها ومیگفت باید مجوز داشته باشید وبلای جان افرادی شده بود که اکثرا هم ادم های ماهر چیره دست وفنی بود خلاصه مجری برنامه پایش گفت تورو خدا جلوی اشتغال مردم رو به بهانه مجوز نگیردبعد ازان اوضاع زیرو روشد.

    • rahhim

      برای ارزان شدن مسکن باید جلوی یه غول رو مثل شهرداری گرفت .

    • بدون نام

      ترو خدا بسه دیگه

    • بدون نام

      کاش قبر گرون نشه تو این خراب شده لااقل خاکمون بکنند.

    • علی

      اقایدن در خانه های. مجلل نشستند من جوان دنبال یک واحد 50 متری با یک فرزند با کلی قسط میگردم. خدایا جز تو هیچ کس به دادمان نمی رسه همه اقایون سردمداران پیر و جوان دروغ میگند. همه و همه . فقط شعار و تریبون و عوامفریبی و هرجا کم میارند از ملت مظلوم مایه میذلرند و جنگ زرگری خودشان.

    • بدون نام

      ي دلیل منطقی بیار که مسکن ارزون میشه چه اقتصادی وچه سیاسی؟

    • بدون نام

      به نظر بنده قیمت مسکن به بالاترین قیمت خود رسیده و اخیرا نقدینگی دردست مردم نیز تا حدودی جمع شده ،گرانی و تورم کمر مردم را شکانده ،بعد از این مردم به فکر تامین معیشت خود خواهند بود نه مسکن و نه خودرو و نه لوازم خانه و نه....در نتیجه به جهت افت تقاضا و رکود حاکم قیمت ها شدیدا پایین خواهد آمد اگر قصد خرید مسکن دارید از خرید آن اجتناب کنید چون با افت تدریجی قیمت متضرر می شوید افزایش اخیر قیمت مسکن به جهت افزایش غیر مترقبه ارزها بود نه تقاضای طبیعی مردم ، که این توده، مردم را به وسوسه انداخت وبرای حفظ دارائی خود به سوی خرید مسکن سوق داد .اکنون معاملات مسکن به حداقل خود رسیده و بیشتر نظریه های مربوط به مسکن در زبان است نه درعمل . درست است مصالح ساختمانی گران شده و در قیمتها موثر میباشد ولی مردم قدرت خرید ندارند و با تداوم تورم در آینده نیز قدرت خرید نخواهند داشت در نتیجه با کاهش تقاضا رکود در بازار برای مدت زیادی حاکم خواهد بود، دست نگه دارید و عجله نکنید قیمت مسکن به قیمت اولیه باز خواهد گشت مطمئن باشید و بیخودی با تصمیم عجولانه و یا با نظریه های انبوه سازان و یا بساز بفروشها و یا دلالان و یا یکعده سودجویان
      به وسوسه نیفتید و برای خود ضرر وارد نکنید. چون این قیمتها واقعی نیستند و در اثر حوادث غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی افزایش یافته اند که در هر چیزی چنین واقعه ای امکان پذیراست افزایش چند برابری قیمتهای اخیر مسکن کذایی بوده و هر لحظه امکان افت شدید آن وجود دارد فریب نظریه های سودجویان را نخورید تا با خرید قیمت معقول ،صاحب خانه شوید سادگی را کنار گذاشته و عاقلانه تصمیم بگیرید و با هر بادی نه لرزید باور کنید شما افراد ساده لوح هستید که باعث افزایش قیمتها می شود حتی در خودرو هم همین طور است اگر با هر بادی نه لرزید و خرید خودتان را در موقعش انجام دهید قیمتها شدیدا کاهش می یابد برای اینکه عرضه و تقاضا عامل اصلی افزایش و کاهش قیمتها میباشد که آنها را شماها با حرکت خویش ایجاد می کنید موقع شناس باشید و با افراد مجرب مشورت کنیدو با تصمیمات منطقی برای خرید اقدام نمائید. موفق باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج