۷۸۹۷۳۹
۱۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت واقعی بنزین حدود لیتری ٧ هزار تومان است

قیمت واقعی بنزین حدود لیتری ٧ هزار تومان است که با یارانه سالانه آن می‌توان ٦٦هزار کارخانه یا ٢٠٠هزار مدرسه ساخت.

روزنامه شهروند نوشت: «دولت سالانه حدود ٢٠٠هزار میلیارد تومان یارانه بنزین می‌دهد. در حال حاضر تقریبا ۷۶‌میلیون نفر ماهی ۴۵‌هزار و ٥٠٠ تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند. این میزان معادل ٥ برابر یارانه نقدی تمام مردم ایران در ‌سال است. جالب است بدانید با این یارانه سنگینی که دولت برای بنزین پرداخت می‌کند، می‌توان هر ‌سال حدود ٦٦ هزار کارخانه راه‌اندازی کرد یا ٢١٩هواپیمای ایرباس صفر کیلومتر یا ٥١٥ هواپیمای نوی ATR خرید.

با یارانه بنزین می‌توان سالانه حدود ٢٠٠ هزار مدرسه در ایران ساخت. با یارانه بنزین می‌توان در عرض یک سال از نظر تکمیل خط آهن به برنامه‌های توسعه‌ای‌مان در افق ١٤٠٤ برسیم.

اما حالا این یارانه سنگین فقط منجر به این شده است که هر ایرانی حدود ٣ برابر هر شهروند چینی بنزین مصرف کند و این سرمایه کلان دود شده و به هوا برود.

قیمت واقعی بنزین چقدر است؟

تولید بنزین طبق قیمت پایه فوب خلیج فارس ٤٧سنت، چیزی حدود ٦١١٠تومان و با احتساب هزینه‌های توزیع آن حداقل ٧‌هزار تومان با قیمت ارز آزاد برای دولت آب می‌خورد اما در حالی دولت به‌ ازای هر لیتر ٦‌هزار تومان و با احتساب مصرف روزانه ٩١میلیون لیتری سالانه حدود ٢٠٠ هزار میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می‌کند که بررسی‌های انجام شده در اتاق بازرگانی نشان می‌دهد میزان یارانه‌ای که دولت به دهک‌های بالای درآمدی با انرژی ارزان پرداخت می‌کند، ٢٥ برابر دهک‌های پایین درآمدی است.

رضا پدیدار، کارشناس انرژی در این‌ باره به «شهروند» می‌گوید: «دولت همه ساله در حالی منابع زیادی را صرف دادن یارانه به پرمصرف‌ها کرده که سرانه مصرف بنزین از حدود ٦٧‌میلیون لیتر مصرف روزانه در ‌سال٨٧ حالا به ٩١میلیون لیتر مصرف روزانه رسیده است. حال آن که اگر دولت سوخت را به قیمت واقعی عرضه و یارانه پرداختی به آن را صرف ایجاد زیرساخت‌ها می‌کرد، امروز نه از قاچاق خبری بود و نه مصرف بالای آن.»

سرانه هر ایرانی از یارانه انرژی معادل دستمزد کارگران

اما یارانه سوخت به همین عددها ختم نمی‌شود. آن گونه که بیژن زنگنه، وزیر نفت، می‌گوید: «امسال در تابستان مصرف گاز در نیروگاه‌ها به ۲۹۰‌میلیون متر مکعب در روز رسید، یعنی نیروگاه‌های ما معادل روزانه ۲‌میلیون بشکه نفت خام مصرف کردند.» به گفته او، گاز مایع را کیلویی ۱۵۰ تومان یعنی ۱۰دلار به‌ ازای هر تن می‌فروشیم؛ در حالی‌ که قیمت جهانی آن ۵۵۰ دلار به‌ ازای هر تن است، حتی اگر محافظه‌کارانه قیمت سوخت را پایین‌تر از عموم کشورها فرض کنیم، باز یارانه غیر مستقیمی که امروز به بنزین، گازوییل و گاز طبیعی داده می‌شود، تقریبا پنج‌ برابر یارانه نقدی ۴۵‌هزار و ٥٠٠تومانی است.

اگر یارانه نقدی ماهی ۴۵‌هزار و ٥٠٠تومانی کنونی ۲.۵ برابر شود، نیاز به «۱۰۰‌هزار‌میلیارد تومان» منابع دارد. اگر مجموع یارانه کلیه بخش‌های انرژی اعم از بنزین، گازوئیل ، برق و ... را در نظر بگیریم عدد یارانه بسیار سنگین‌تر می‌شود.

پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی به تازگی در توییتی که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته نوشته: «میزان یارانه انرژی در ایران به عدد ١٠٠هزار میلیارد تومان در ماه رسیده است که سرانه آن معادل ماهانه یک‌میلیون و٢٥٠هزار تومان است. این عدد با دستمزد یک ماه یک کارگر برابری می‌کند.»

ایرانی‌ها ٣ برابر چینی‌ها بنزین مصرف می‌کنند

نتیجه این همه یارانه انرژی در ایران جالب است. طبق آخرین اعلام رسمی دولت، مصرف بنزین در ایران ٩١میلیون لیتر در روز است، همچنین طبق آخرین اعلام رسمی جمعیت کشور، ایران در حال حاضر حدود ٨١‌میلیون نفر جمعیت دارد، به عبارتی در هر شبانه‌روز به‌ازای هر نفر، ١,١٢ لیتر بنزین در ایران مصرف می‌شود، یعنی یک خانواده چهار نفره حتی اگر خودروی شخصی نداشته باشند، در یک شبانه‌روز سهمی ٤.٥ لیتری در مصرف بنزین کشور دارند. در کشور پرجمعیت چین با جمعیتی بالغ بر یک‌میلیارد و ٣٨٦‌میلیون نفر (آمار ‌سال ٢٠١٧) حدود ٤٦٨‌میلیون لیتر بنزین در روز مصرف می‌شود، به عبارتی در هر شبانه‌روز به‌ازای هر نفر ٠.٣٤ لیتر بنزین در چین مصرف می‌شود.

در کشور ترکیه با جمعیتی بالغ بر ٨٠‌میلیون نفر، روزانه ٨‌میلیون و ٢٦٨‌هزار لیتر بنزین مصرف می‌شود، به عبارتی در هر شبانه‌روز به‌ازای هر نفر، ٠.١ لیتر بنزین در ترکیه مصرف می‌شود. مقایسه مصرف بنزین در ایران و ترکیه از این نظر مقایسه‌ای جالب است که تعداد جمعیت و خودروهای سبک دو کشور تقریبا یکسان است. اما در ایران به‌ازای هر نفر، ١٠ برابر هر ترکیه‌ای و ٣ برابر هر چینی بنزین مصرف می‌شود.

سالی ٦٦هزار کارخانه با یارانه بنزین

با این یارانه کلانی که هدر می‌رود، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. برای این موضوع کافی است توجه‌تان را تنها به یارانه بنزین جلب کنیم. با ٢٠٠ هزار میلیارد تومان یارانه بنزین در ‌سال می‌توان کارخانه‌های زیادی ساخت. اگر سرمایه اولیه برای راه‌اندازی یک کارخانه مواد غذایی و بهداشتی را چیزی حدود ٣‌میلیارد تومان در نظر بگیریم، با یارانه بنزین می‌توان چیزی حدود ٦٦ هزار کارخانه در ایران راه‌اندازی کرد.

اگر در هر کارخانه به‌ طور متوسط ٧٠ نفر مشغول به کار شوند، چیزی حدود ٤ میلیون و ٦٢٠ هزار نفر در یک سال دارای شغل می‌شوند. بهتر است این گونه بگوییم وزارت کار متوسط هزینه ایجاد یک شغل در ایران را ٥٠‌میلیون تومان برآورد کرده است. با یارانه بنزین می‌توانیم در ‌سال حدود ٤ میلیون شغل ایجاد کنیم.

با یارانه بنزین چقدر هواپیما می‌توان خرید؟

قیمت خرید یک فروند ایرباس ٣٢٠ صفرکیلومتر چیزی حدود ٧٠‌میلیون دلار است. اگر قیمت هر دلار را ١٣‌هزار تومان در نظر بگیریم، با یارانه بنزین می‌شود سالانه ٢١٩هواپیمای ایرباس ٣٢٠صفرکیلومتر خریداری کرد. قیمت خرید هواپیمای ATR حدود ٢٦‌میلیون دلار است. با یارانه بنزین می‌توانستیم سالانه ٥١٥هواپیمای نو و صفرکیلومتر ATR بخریم.

جالب است بدانید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دولت برای خرید هواپیما پس از برجام نداشتن پول نقد بود و مشکلات تامین وام و فاینانس باعث شد نتوانیم به اندازه کافی برای خرید هواپیما عجله به خرج دهیم و فرصت بزرگی از دست رفت. با این یارانه می‌توانستیم در عرض یک سال تعداد هواپیماهایمان را به تعداد ایرلاین بزرگ و معروفی مانند ایرلاین امارات برسانیم.

هزینه ساخت ٢٠٠هزار مدرسه معادل یارانه یک‌سال بنزین

محمدحسین علیزاده، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی به قدس آنلاین گفته است هزینه ساخت یک مدرسه حدود یک‌میلیارد تومان است. در واقع با یارانه ٢٠٠ هزار میلیارد تومانی بنزین می‌توانی ٢٠٠ هزار مدرسه در ایران بسازیم.

با یارانه بنزین چقدر راه می‌توان ساخت؟

بد نیست بدانید در حال حاضر احداث هر کیلومتر راه روستایی به‌ طور متوسط ٤‌میلیارد تومان و احداث هر کیلومتر راه‌آهن ٧‌میلیارد تومان هزینه دارد. یک حساب‌ کتاب سرانگشتی به خوبی نشان می‌دهد با یارانه‌ای که دولت‌ هر سال بابت بنزین پرداخت می‌کند، می‌توان حدود ٢٨ هزار کیلومتر راه آهن و ٥٠ هزار کیلومتر راه روستایی ایجاد کرد. مطابق با افق ١٤٠٤ ایران باید ٢٥ هزار کیلومتر به خط آهن خود اضافه کند که تنها با یارانه یک سال بنزین می توان به این برنامه بلندمدت رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا درسته قیمت پراید هم 40 میلیون نیست قیمت کوشت کیلویی 70 تومن نیست یارانه رو هدفند کردین چن کیلومتر جاده ساختین چنتا دولت به تنهایی مدرسه و بیمارستان ساخت الکی همش حرف میزنین و فکر پر کردن جیبه خودتون هستین

      پاسخ ها

      • محمد

        البته با دلار 14000 تومنی که آن هم سه درصد معاملات خرید و فروش دلار به این. قیمت است وگرنه با دلار 4200 تومنی که بنزین لیتری 7000 تومن نمی شود.

      • m.amin

        من خجالت میکشم جاشون . واقعا به جای کلمه حیا بلید بگیم مسعولین

      • بدون نام

        خیلی پررو تشریف دارین,پس سهم ملت از این همه ذخایر نفت چی میشه.م.

      • بدون نام

        حالا دولت یارانه بنزین نده خرج بیمارستان و مدرسه میکنه فکر میکنی میدن کشورای دیگه

      • ممممم

        به نظر من اگه بنزینو لیتری 100 هزار هم بشه بازهم دولت از اون سودش هیچ کاری برای ملت نمیکنه نه راه آهن میسازه نه جاده نه مدرسه و نه مشکل بیکاری رو حل میکنه
        پس همون بهتر که ارزان باشه لااقل به جیب این مفت خورها نره

    • خدا

      آیا واقعأ میسازین و میخرین،یا...

      پاسخ ها

      • علی

        با جماعت خیلی بر شرفی مواجه هستیم
        خدا کمک کنه فقط زودتر تکلیفمون مشخص بشه

      • بدون نام

        کلا ریال جمع کنید تمام مشکلات حل میشه مشکل نرخ ارز مشکل تورم مشکل حقوق کارگران قیمت سوخت و..............

    • حاتم

      یادمون نخواهد رفت وقتی که میخواستند یارانه ها را هدفمند بکنند تمام رسانه ها ۲۴ ساعته میگفتند اگر یارانه ها هدفمند شود سالانه چندین هزار مدرسه و چندین هزار کیلومتر جاده و چندین بیمارستان و ......از محل هدفمندی خواهیم ساخت الان نتایجش را میبینیم
      باز دوباره بخاطر گرون کردنش شروع به تز دادن کردند

    • بدون نام

      کارت سوخت ها را ازکاربری انداختید برای دومین بار از یک سوراخ گزیده شدیم قصدداشتید به کای ساختارش را جمع کنید حتی تعدادی پمپ بنزین بدون نیازبه کارت سوخت راه اندازی کردید حاصلش افزایش قاچاق سوخت اگر آمارارقام درست باشد فقط یک دوم آن پرداخت یارانه است ویک دوم دیگر همکاری با قاچاقچیان است پس به پای ملت نگذارید.

    • بدون نام

      چرا اینفدر چرت میگید مگه قبلا هم نمی گفتید با سهمیه بندی بنزین میشه روزی چند مدرسه درست گرد چند تا مدرسه درست کردید چند تا هواپیما خریدید

    • بدون نام

      درست است قیمت بنزین هفت هزار تومان است
      ولی یک ساعت دستمزد حداقل هشت دلار تا بیست دلار است پس با واقعی شدن قیمتها باید یک کارگر ساده حداقل روزی 60دلار یعنی حدود 900هزار تومان دستمزد بگیرد و بقیه مردم نیز به هم
      ین نسبت درآمد داشته باشند آیا برای دولت اینکار امکان پذیر است

    • منتظر

      درآمد واقعی مردم چقدر ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پهنه گاوه

    • محسن

      تمام کاراتون انجام شده فقط گران شدن بنزین مونده
      مملکتی بنزینش هفت هزاره که خودرو بنزش هم بیست میلیون.تمام زیرساختهاش آماری.نه شماها

    • ,,,

      اضاف بر اینکه با این پولها میشه این کارها رو کرد , میشه یجا جمع کرد و داد به امسال خاوری ها تا بردارن و برن کانادا , پس قبل از گفتن این حرفا , جلوی دزدا رو بگیربد .

    • بدون نام

      بنزین لیتری هفت هزار تومان.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ببخشید مقداری مرگ موش موجود دارید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهشا هرکسی که جرندیاتی گفت کارشناس قلم داد نکنید اولا:به گفته دولت ، دولت در تولید بنزین خودکفاشده وچون نفت خودی است خواهشا آن را با بنزین چین ودیگر کشور ها مقایسه نکنید در خیلی از کشورهای دنیا مردم شاید شاید دغددغه یه قلم کالا داشته باشند در ایران همه ش دغدغه است دوما:تصمیمات غلط این نوع کار شناسها پول ملی را به این روز انداخته والا ۴۱ سنت اگر دولت اقتصاد درستی داشته باشد می شود ۴۱۰ تومان ولی خدایش هرکی به هرکی ما که نفهمیدبم ونه سرد در آوردیم از خوکفایی هایی که نصیب این مملکت شده هر روز قیمتها نجومی میشه و......

      • بنده خدا

        خخخخخخخ

      • بدون نام

        شما جلو قاچاق رو بگیرین مطمئن باشید مصرف سوخت یک سوم کمتر میشه دیگه دولت اینقدر لازم نیست یارانه سوخت بده

    • بدون نام

      موقع یارانه هم همین میگفتین که پولش صرف اشتغال میشه همین حساب کتابا بود امنیت شغلی رو درست کنین اشتغال پیشکش

    • irajeshaghi

      حداقل در این وضعیت حیا کنید چرت ننویسید خیلی از مردم دارند نفرینتان می کنند اگر قیمت بنزین در این وضعیت زیاد شود باز بهانه ای می شود برای گران فروشی بیشتر

    • علی

      اقای احمدی نژاد همین حرفهارازد چه شد بشین سر جات حالا بگو باپولهای اختلاس چه کارهایی میتوانستیم تا اختلاسها باشه درمد هرچه باشد وضع ماچنین هست

    • بدون نام

      وقتی دلار را به 20 هزار تومان رساندید حتما بنزین به ارز آزاد برای دولت 10 هزار تومان می‌شود. به داد مردم نمی رسید آنها را عصبی نکنید. لعنت به مسولین سفسطه باز. الان بنزین باید حد اکثر 50 تا تک تومانی باشد که به زمان قبل از انقلاب برسد. آنهم با احتساب تورم. وگرنه باید حقوق ما 10 هزار تومان و بنزین 5 تا تک تومنی باشد. یک لحظه محاسبه کنید و با تمام دنیا که تورم ندارند مقایسه کنید باز هم گران گفتم

    • بی نام

      نفت هم ملی مال ملته چراعده ای ازنفت استفاده میکنن وبقیه ملت تماشاگرن حق مردمو ازنفت بدین بعد قیمت بنزینو گرون کنید

    • کامبیز

      این یکی راگرونش کن که دیگه چیزی نمونده باشد گند به اش نزده باشه تدبیروامید هفت تومانی باچه حقوقی!؟

    • بدون نام

      خوب چرا قیمت 7000تومان نمکنین مردم که حرفی ندارند فقط خودتون خجالت میکشین

    • بدون نام

      چراینقدبهونه میارین،نزیم،رومیخاین،گرون،کنیدومردم،روبیچارکنید،دیگه،بهونه،الکی،نیارین،بنزین،مآبی کیفت،ترین،تومنطقه،هست،حالاهی،بگین،بنزین،قیمتش،کمه،شمایچیزی،فهمیدن،توحوزه،کشورهای،عربی،گرونه،بنزین،ولی،بنزین،اوناهم،مثل،بنزین،مابی،کیفیته،

    • نااشنا

      خقوق کارگر و کارمندان هم ماهی باید ۴۰میلیون باشه

    • دیگه تمومه ماجرا

      روزنامه شهرون بابام جان چراشکر اضافی میل میکنی؟مردم رو الاغ فرض کردی بنزین از لیتری۵ریال اول انقلاب شده لیتری هزار توهمه این سالها هم که یهوگرون میکردید همین اراجیف شمارو حالا کسانی دیگر تکرار کردن ولی دیدیم نه مدرسه ای نه هواپیمایی نه بیمارستانی اضافه شدکه اگه میشد بقول خودت الان ایران ناوگان هواییش مثل امارات بود،تازه اون اوایل که گرون میکردن هم که از یارانه خبری نبود پولش قلنبه میرفت توجیب ازمابهترون نه داداشاین حنادیگه رنگی نداره حرفات مزخرفه

    • بدون نام

      برای کشورهای عربی مثل کویت که دینار ۵۰ تمن دارن... بنزین لیتر ۴ الی ۵ تمن فک کنم هستش... مال ما ۱۰۰۰ میشه ۷۰۰۰ بسلامتی... پس تورم ۷۰۰ درصده داداش... نه ۷ درصد... .

    • بدون نام

      خخخ با اون درامدهایی ک داشتید چ غلطی کردید ک بخاهید با یارانه بنزین انجام بدید

    • آرس

      حقوق واقعی کارمندان و کارگران هم لطف کنید بگید چقدر باید باشه؟

    • بدون نام

      تو چین پراید و پژو با مصرف نه و ده و دوازده لیتر و نیسان سوار نمیشن.تو چین سیستم حمل و نقلشون انقدر فرسوده نیست.تو چین ارزش پولشون با کاغذ پاره یکی نیست.تو چین یک دلار برابر پانزده هزار یوان نیست.
      تو هر مملکتی که شرف نباشه اینجوری به نفع خودشون تحلیل میکنن.همیشه میخواید دستتون تو جیب مردم باشه.این همه مالیات میگیرید.قیمت بنرینو تو بیست سال ده برابر کردید باهش کجا را آباد کردید؟

    • الی

      وااااااااای باشه بابا اخه نه که با پولش واقعااااا همه اینا ساخته میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      بازم خرج بچه ها رفته بالا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      حقوق کارگر میخواهید به ریال بدهید ولی بنزین رو به دلار حساب میکنید?

    • بدون نام

      حقوق یک کارمند باید ماهی ۴۰ میلیون باشد تا بنزین ۷ هزارتومان شود وا بحالاتان اگر دست به بنزین بزنید

    • بدون نام

      لیاقت شما مسولان هم یک ریال نیست که اگه بود این وضع مملکت نبود

    • بدون نام

      ابله حقوق کارمند وکارگر وصنعتگر و کاسب هم واقعی است؟ واقعی آن چقدر است؟

    • ناشناس

      اقا قیمت واقعیش ۷هزارتومنه ۳تومنم روش سود بکشین ۱۰هزار تومن بدین به مردم خیرشو ببینین.بخدا مردم ایران راضی هستن

    • ق

      بنزین را گران کنید .چرا که یک شیشه نوشابه 5هزار تومان است پس بنزینی که تولیدش هزینه بیشتری می برد چرا باید لیتری 1000تومان باشد .البته یارانه یادتان نرود .

    • بدون نام

      حقوق واقعی کارگر هم 5میلیون تومانه

    • حسین

      کاملا درسته . همین طوری که حقوق واقعی ۵۰۰۰ یورو باید باشد

    • بدون نام

      حقوق واقعی یه معلم چقدربایدباشد؟؟؟مسلما ۱۰۰دلارنیست!!!

    • محمدرضا بختیار

      خوب این قیمت واقعی را از چه راهی محاسبه کرده اید؟!!فرض بر صحت محاسبه شما آیا در کشورهای دیگر دولت به افراد سه دلار یارانه می دهد آیا دولت در جهت صادر کردن پروانه ساخت مانند ایران درآمد زدایی دارد آیا در کشورهای دیگر صنایع خصوصی ضعیف تر و کم درآمدتر از صنایع دولتی هستند آیا در کشورهای دیگر با افزایش نرخ بنزین با کاهش قیمت خودرو روبرو می شوند یا افزایش قیمت خودرو؟!آیا دولت های دیگر فقط صرف سود آوری از صنایع خود حمایت می کنند یا نیاز ملت خود؟!!آیا این مازاد یارانه سوخت باید از صنایع خودرو سازان و وزارت نفت دریافت شود یا جیب ملت؟!!

    • بدون نام

      دستت درد نکنه نویسنده ی عزیز.یادش بخیر منو یاد اون زمانی انداختی که میخواستین بنزین رو گرون کنین و هی از این حرفا میزدین و دوباره الان شروع کردین این حرفارو بابا تورو به همین اربعین خجالت بکشین چقد میتونه یه انسان پررو باشه چی میخواین از جون مردم آخه؟؟؟

    • بدون نام

      چهار ماه قبل که دلار 3500 بود
      یا
      الان که که 14000 تومان است
      حفوق و دستمزد چند برابر شده
      حیا هم چیز خوبی است

    • محمد

      لطفا ميزان درامد ساليانه هر كارگر رو طبق قیمت سوخت حساب کنید

    • علی

      واقعا معنی شرف رو میدونید آیا

    • شهرام

      این حسابهارو کوره برای کلاهش میکرد . لطفا فرافکنی نکنین . شما آقایون بیکفایت که ماهی ۵۰ میلیون حقوق میگیرین مگه وقتی سوار ماشینهای آنچنانی هستین و از جیب مردم ارتزاق میکنین به این فکر میکنین که کدوم قیمت توی این خراب شده واقعیه ؟ گوشت و مرغ و پنیر و حقوق مردم و ............. شماها اول قیمتهای ارزاق مردم رو درست کنین بعد ادعای ارث و میراث داشته باشین . بله شماها درست میگین ولی قیمت واقعی مال بنزین واقعیه نه آب زیپو .

    • مینا

      هر وقت به مردم بابت حقوق دلار دادید ، مخارجی مثل بنزین هم با دلار حساب کنید

    • رضا

      اون موقع هم که یه شبه بنزین رو ۱۰۰۰ تومن کردن هم همین رو میگفتن داغانیم اقا داغان شهاب سنگ!!!!!

    • مختاری

      یک کارگر کارمند حقوقش باید ۲۰میلیون باشد موقعیکه بنزین به ۷هزار تومان برسد

    • بدون نام

      بنظر اگر بنزین فقط ده لیتر به هر ماشین بدید .
      قیمت آزاد را بکنید لیتری ۵۰ هزار تومان بعد فقط ثروت مندان سوار شن .

    • ir..

      بشرطی که حقوق بشه روزی ۲۰۰هزار تومن

    • جمشید خادمی پناه

      آخه ... بگو کشورهای اروپای ماهی ده میلیون تومان به پول ایران به خانواده ها می دهند جهت تحصیل و هزار امتیاز دیگر حالا تو بی مقدار بگو بنزین ده هزارتومان

    • محسن مرادی

      اره عزیز قیمت واقعی حقوق کارگرم باید ماهی ۷ میلیون باشه با توجه به خط فقر ۶ میلیونی

    • بدون نام

      باشه پس حالا که همه چی رو با دلار می سنجید حقوق ها رو هم به دلار بدید. یارانه 45000 تومن رو زیرش زاییدید میخواید جاده بسازیید هواپیما بخرید اشتغال ایجاد کنید به خدا قسم اگر بنزین لیتری 100:هزار تومن هم بشه چنان میدزدید که باز هم مجبورید از کمیته امداد کسری هاتونو تامین کنید

    • بدون نام

      بابا دیگه چه جوری بگن مردم! میخوایم تیشه به ریشه اتون بزنیم میخوایم نابودتون کنیم بفهم نفهم!

    • بدون نام

      با یارانه بنزین می‌توان دویست هزار اختلاس کرد

    • بدون نام

      قیمت بیش فی و بیشرمی چنده؟

    • بدون نام

      بابا شما دیگه کی هستین

    • بدون نام

      حقوق و مزایا و امکانات واقعی مردم و بدین بنزین بشه لیتری ۵۰هزار .در ضمن تعداد کمی از هواپیما استفاده میکنن ولی همه مردم با بنزین سروکار دارن

    • .......

      با اینهمه ضرر چرا آزاد نمی کنید .... !!!

    • صادقی

      روزی نامه !!!شهروند
      اماده کردن افکار عمومی برای بالا بردن قیمت بنزین را خیلی
      حرفه ای انجام دادی!!
      ای کاش یک جو صداقت در گفتارتان مردم میدیدند!!!

    • jkhgr

      ملت در خواب بدتر سرشم میاد

    • بدون نام

      بله، وقتی بنزین لیتری هزار تومان بخواد هفت برابر بشه حقوق. افرادهم باید هفت برابر باشه.

    • بدون نام

      هر سال با این عناوین جیب مردم رو خالی می کنید
      در این سالها چند مدرسه چند کارخانه چند... ساختید

    • بدون نام

      غلت کردین
      توباچه نرخی مصاسبه کردی
      حقوق رادرنظربگیرید
      تورم.بیداد کرده
      حرف مفت نزنید.

    • بهرام

      همش آمار ارقام الکی وای وای وای ۴۵۰۰۰تومن چقد رو دوش دولت سنگینی میکنه نخیر ملت این همه بنزین نمیزنن از بی کفایتی آقایون تریلی تریلی قاچاق میشه چون دستای پشت پرده هست

    • بهرام

      بخداحق این مردم این نیست که خون دادن وانقلاب کردن که این بلاهارو حالاسرشون بیارن برید ازشهدا خجالت بکشید

    • حسینی

      لطفا وقتی بنزین رو به روز حساب میکنید یارانه رو هم به روز حساب کنید اقایان مثلا خوش حساب

    • ققنوس

      وقاحت تا کجا؟؟؟

    • بدون نام

      به خدا اگه بنزین 7000بشه بازهم مردم راضی هستن و کسی اعتراضی نداره اگه دروغ میگم بگین...

    • بدون نام

      در ایران یک چیز خیلی با ثبات و بدون تغییر است اگه گفتین











      اره درسته یارانه رو میگم همه چی تغییر کرده جز یارانه همون 45000تومن که یک روغن پنج کیلو نمیدن

    • عباس

      خاک بر سر این دولت نفهم و بی لیاقت

    • دهراب

      تاسف از محاسبه

    • ناشناس

      برا یه بارهم شده سطح حقوق ودستمزد رو بابقیه کشورهامقایسه کنید اگه برابربود بعد درموردبقیه هزینه هانظر بدید

    • بدون نام

      ترهووووو وو ۷هزار
      حقوقها هم اوموقع بایستی با نرخهای بروزارز پرداخت شود

    • بدون نام

      دلار را 1000 تومان حساب کنید اون وقت مردم به دولت یارانه می دن... ملت را هالو فرض کردن
      زر مفت می زنن.

    • بدون نام

      این اماری که گفتید اگر دلار هفت تومن بود باز هم صادق بود؟ ایا من باعث بالا رفتن قیمت ان شدم که باید همه چیز را با اون قیمت بخرم. جمع کنید اقا .اگه دلار پنجاه یا صد هزارتومن بشه ایا باز هم......

    • بدون نام

      فقط ضر میزنن میخوام مردم رو هر کنن

    • منصور

      با این قیمت پول خوبی به جیب می‌زنند و ایندفعه تلیاردی بالا میکشن خدا به داد ما مردم ضعیف برسه اینا از اقتصاد حالیشون نیست ...

    • دل

      هه !!!!! بنظرم جلو دزدی ها گرفته بشه بد نیست ، اون وقت مدرسه و جاده و بیمارستان ساخته میشه !!!!

    • درین درین

      کاش میتونستم باور کنم که واقعا پولش صرف عمران و آبادی کشورم بشه. مشکلی نداشتم بنزین بشه ۷ تومن

    • بدون نام

      مزخرفات را‌تحویل مردم ندهید بی ارزش ترین پول ایراناست

    • elmantores

      حرف ازکارخانه نزنین همه ی کارخانه هارو ورشکست کردین،نکه ماشینای کم مصرف و برقی تولید میکنید بعدشم مام مثه افغانستان نفت نداریم مثه ترکیه ام گاز نداریم که همشو وارد میکنیم!!!!!!!

    • elmantores

      بیشرف تراز مسئولین نداریم ونیس خدالعنتون کنه مارو گوش دراز فرض میکنید بدبختمون کردین بخاطر جیب خودتون خنده به عدالت خداوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر نیرنگ و تزویر ؟؟؟؟؟
        هر وقت میخواهید نان را گران کنید به بهانه بالا بردن کیفیت است !!!!!
        حالا هم بنزین به بهانه ساختن مدرسه و جاده و ....
        پول نفت را به مردم بدید ماهی یک میلیون برای هر نفر ....

    • بابا

      هر چی که من ميخواستم بنویسم دوستان نوشتن ولی آقای محترم وزیر نفت چه تضمینی هست که مثل دفعه قبل پول یارانه انرژی تو جیب از ما بهتران نره وخروج آبادانی این مملکت که نابودش کردن بشه

    • v

      قیمت واقعی پراید هم 4 میلیونه اما ب ما میدن 40 میلیون خیلی توازن بر قراره مگه نه!!

    • کرمانشاه

      خداوند از سر تقصیرات این نامردمان نگذرد اینا از دزدان سرگردنه بدترن ...

    • بدون نام

      اکثر خودرو ها توترکیه دیزلی هستند معلومه مصرف بنزینشون کم میشه

    • بدون نام

      چه توجیهات ابلهانه ای

    • بدون نام

      اگر کاهش مصرف باعث کاهش الودگی هوا شود اتفاق خوبی است

    • بدون نام

      کارشناسی که تو باشی مملکت از این بهتر نمیشه ، مردم هزارتا گرفتاری دارن باز اومدی واسه خودت هفت برابر قیمت رو بالا میبری ، اخه بنزین ایران رو تو باک ماشین های چین و ترکیه بریزی منفجر میشه

    • على

      نظر خواهى که هىچ نتىجه ااى نده پوچه ولى کارشناس. ىا نوىسنده اى ک اىن متن. ها راسرهم. بندى. کرده چرا فقط از یارانه 45. تومانی. یایارانه بنزین. بحث. میکنه چرا. ازااینهمه معادن وذخایر و. هزاار ںعمتی ک خدا. در کشورمان قرار داده فقط تعداد محدودی حالش می برند و اکثر مردم دررنج وندارےدر حال یاس. ونامیدی آرزوی مرگ میکنند صبحت نمی کنند .

    • mn

      نظر نویسنده کاملا محترم و درست و کارشناسی شدس قیمتها باید سر جای واقعیش باشه هدفمندی تقویت بشه و هر کسی سهم خودشو بگیره اونی که ماشین نداره باید پول بنزینشو بگیر ه ملت متاسفانه یاد گرفتن به چیزی معترضن به خاطر خودخواهی البته ،این همه پیامبر و دین و ،،، برا عدالت اومدن

      پاسخ ها

      • رفیق

        تروبه خدا برید خسته شدیم

    • حمیدرضا

      به کسی ربطی نداره که قیمت بنزین چقدر هست و ما بیشتر از بقیه بنزین مصرف میکنیم، مگه از پیش عمه شون آوردن، مال خودمونه و از خاک خودمون هست، وارد که نمیکنن که بگیم دولت بهش فشار میاد، دولت چشمش کور ، اگه میتونه غلطی بکنه خب تولید بنزین رو داخلی کنه ،الان چند ماه هست که بنزین سوپر نداریم اونم بخاطر اینه که وارد میکنه، خب وقتی عرضه ندارن دیگه همینطوری میشه...
      پس لطفا شما دایه دلسوز تر از مادر نباش، یارانه بنزین حذف هم بشه بازم دولت هیچ غلطی نمیکنه، مگه وقتی یارانه رو احمدی نژاد اورد رو کار و زندگی رو برای مردم جهنم کردن اتفاقی افتاده تا الان، خب الان مثل همون...
      از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغال...
      پس هرکی حرف مفت زد لطفا شما انتشار ندید.
      بدرود.

    • بدون نام

      این همه پول دقیقا فقط ظرفیت 3 تا مسئول بی عرضه رو داره واسه اختلاس شاید هم 2 تا .

    • بدون نام

      فک میکنن ایران ماله باباشونه لعنت خدا به شما ...

    • بدون نام

      قیمت واقعی حقوق کارگرا هم پانزده میلیون است

    • بدون نام

      ایشالا سفره مسولین هم خیلی کوچیک تر از کارگرا بشه

    • حسن

      آقایی که میگوید بنزین لیتری 7 هزارتومان است لابد وظع اش خوب است گشورهایی که نفت ندارند وبنزین ندارند 7 هزارتومان نیست ما که همه چیز دارم هر موقع دولت آمار میدهد میگوید از بنزین خود کفا شدیم د ر این مملکت فقط یک بنزین است که ارزان میدهید ببینید میتوانید بلایی بسرمان بیارید مردم شبها با نون خالی صبح میکنند شما شکمتان پر است خدا از شما ها نگذرد

    • ناشناس

      من اعتراضمو به کی و کجا باید برسونم.

    • فرهاد.ک

      روتونو برم که روی سنگ پای قزوینو سفید کردید ملتو چی فرض کردید، خودتونید

    • بدون نام

      هرکسی این جمله رو نوشت از روزنامه گرفته تا کسی که منتشر کرده.
      ََََََ...زیادی خوردند....

    • مازیار پارسی

      یعنی دودکش ۶۶۰۰۰ کارخونه ای که مثلا قراره ساخته بشه.یا لوله اگزوز هرچی ایرباس و ... حواله نویسنده این مطلب.مردک چند بار چند بار دهن مردم رو میخواید سرویس کنید.بنزین لیتری ۸۰ تومان رو با همین اراجیف کردید لیتری ۱۰۰۰ .اما هرچی کارخونه بود تعطیل شد و کارگراش بیکار و ...تف به روی این نویسنده و

    • بدون نام

      ابله های بیشعور این چ قیاسیه مصرف بالای بنزین تو ایران نسبت ب همون ترکیه بخاطر تفریح و عشق و حال و دور دور ایرانیها نیست بخاطر بیکاری و مسافر کشی مردم شماها چقدر عوضی هستید اخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج