۷۸۹۸۵۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اخراج ۱۵ هزار نفر از کارکنان نیرو‌های مسلح ترکیه

خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که طی دو سال اخیر ۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر از کارکنان و نظامیان نیرو‌های مسلح ترکیه از جمله ۱۵۰ سرهنگ و سرتیپ نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام و همکاری با گروه گولن از کار اخراج شده اند.

خبرگزاری ایرنا: خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که طی دو سال اخیر ۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر از کارکنان و نظامیان نیرو‌های مسلح ترکیه از جمله ۱۵۰ سرهنگ و سرتیپ نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام و همکاری با گروه گولن از کار اخراج شده اند.

آکار در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: پس از کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶، دولت به منظور پاکسازی مراکز عمومی و حتی خصوصی از وجود عوامل گروه گولن، همه توان خود را به کار گرفت به طوری که تاکنون فقط در بخش نیرو‌های مسلح، بیش از ۱۵ هزار نفر از کار اخراج و به محاکم قضایی ارجاع داده شده اند.

اخراج ۱۵ هزار نفر از کارکنان نیرو‌های مسلح ترکیه

وی بیان کرد: روند تسویه عوامل گولن در نیرو‌های مسلح تقریبا پایان یافته است، اما دستگاه‌های نظارتی ـ. اطلاعاتی ترکیه همه افراد حاضر در نهاد‌های نظامی را تحت کنترل دارد و اگر شواهد، اسناد و مدارکی دال بر همکاری فرد و یا گروهی با گروه گولن در داخل نیرو‌های مسلح به دست آید، بی گمان مظنونان دستگیر، اخراج و محاکمه خواهند شد.

آکار پاکسازی مراکز نظامی ترکیه از عوامل گولن را باعث خروج خائنان از چرخه مدیریت کشور و تقویت بنیه نظامی ـ. دفاعی کشورش عنوان کرد.

وزیر دفاع ترکیه در خصوص شایعه کمبود نیرو در نیرو‌های هوایی و دریایی ترکیه نیز اظهار کرد: البته که در تعداد خلبان‌ها و کارکنان نیروی دریایی ترکیه پس از این اخراج عوامل وابسته کاهش محسوسی به وجود آمد، اما وجود نیرو‌های متعهد در این مراکز و وفاداری آن‌ها به پرچم و ملت ترکیه باعث شد تا هیچ گونه خللی در خدمت رسانی به وطن و مردم ایجاد نشود و حتی میزان فعالیت بخش‌های هوایی و دریایی بیشتر از دوران پیش از کودتا شد.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک ۲۲۸ هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای ۱۵ جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن (فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای ۱۵ جولای (۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۵) را سازماندهی کرده است.

در کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ ترکیه ۲۴۹ نفر کشته و ۲ هزار و ۱۹۳ نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این15هراز نفر همه علیه ترکیه میشوند و دست به اقدامات خرابکارانه و تروریستی میزنند، بدتر هم میشه

    • بدون نام

      افرین این، درسته،تو کشوری که نیرو های مسلح همه کاره باشن اون مملکت سریع از بین میره مثل، مصر،پاکستان،اینا از خودم نمی‌گم من زیاد تاریخ مطالعه میکنم ،یکی از عوامل نابودی حکومت ها دخالت نیروهای نظامی تو امور مملکت میباشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج