۷۸۹۸۶۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جایگزینان مسی و رونالدو در ال‌کلاسیکو

دو ستاره دهه اخیر ال‌کلاسیکو در بازی فردا حضور نخواهند داشت.

وبسایت نود: به نقل از آاس، ۱۱ سال از آخرین ال‌کلاسیکو بدون مسی و رونالدو می‌گذرد و حال قرار است فردا یکشنبه، ۲۸ اکتبر این اتفاق دوباره تکرار شود.

آخرین ال‌کلاسیکوی بدون حضور این دو فوق ستاره در سال ۲۰۰۷، با تک گل خولیو باپتیستا در ورزشگاه نیوکمپ به سود رئال مادرید خاتمه یافت. در آن روزها رونالدو مشغول بازی در یونایتد بود و مسی همانند این روزها، به علت مصدومیت چند متر دور از مستطیل سبز این مسابقه را دنبال می‌کرد.

رونالدو و مسی در طول این سال ها ال‌کلاسیکو را به سلطه خود درآوردند و گل ها، پنالتی ها و کاشته های بسیاری را در این سال ها به ثمر رساندند. حالا قصد داریم بررسی کنیم در غیاب این دو فوق ستاره، کدام بازیکنان از هر دو تیم می‌توانند در بخش های مورد اشاره جای رونالدو و مسی را پر کنند؟

جانشینان

رئال مادرید

احتمالا ایسکو در همان پستی بازی می‌کند که سال ها در اختیار رونالدو بود. هرچند لوپتگی نشان داده اعتقاد چندانی به یک ترکیب ثابت ندارد، به نظر می‌رسد مثلث خط میانی او را در این مسابقه کاسمیرو، کروس و مودریچ تشکیل دهند. ایسکو در سمت چپ، بیل در سمت راست و بنزما هم در پست شماره ۹ سه مهره تهاجمی او در این میدان خواهند بود.

بارسلونا

در بازی روز چهارشنبه در برابر اینتر، رافینیا به جای مسی مصدوم به میدان رفت و گل هم زد. این در حالی است که عثمان دمبله (که از او به عنوان جانشین مسی در حالت عادی نام برده می‌شود) حتی روی نیمکت هم حضور نداشت. در صورت پیش آمدن یک فرصت، والورده ترجیح می‌دهد تا بازیکنانی را در زمین قرار دهد که میانه زمین را تحت سلطه بارسلونا قرار دهند و این اشتیاق در بازی های بزرگ حتی بیشتر هم می‌شود.

گل ها

رئال مادرید

رونالدو در ۳۰ تجربه خود در ال‌کلاسیکو ۱۸ بار دروازه بارسلونا را گشود. بهترین گلزن این فصل رئال مادرید کریم بنزماست که ۶ گل در تمامی رقابت ها برای کهکشانی ها به ثمر رسانده است. (۴ گل در لالیگا، یک گل در لیگ قهرمانان و یک گل در سوپرکاپ اروپا)

بارسلونا

مسی در ۳۲ مسابقه برابر رئال مادرید ۲۰ گل برابر این تیم به ثمر رساند. مسی در این فصل هم با ۱۲ گل بهترین گلزن آبی اناری هاست و بعد از او عثمان دمبله با اختلافی چشمگیر، با ۵ گل در جایگاه دوم حضور دارد.

ضربات ایستگاهی

رئال مادرید

بدون حضور رونالدو که تمام ضربات ایستگاهی را خود می‌زد، جولن لوپتگی گزینه های زیادی در تیمش برای زدن این ضربات دارد. در منطقه ای که برای یک بازیکن راست پا مناسب باشد، سرخیو راموس و ایسکو این ضربات را روانه دروازه می‌کنند. گزینه دیگر برای این منطقه نیز تونی کروس است که وظیفه زدن ضربات ایستگاهی در تیم ملی آلمان را هم به عهده دارد. در منطقه ویژه بازیکنان چپ پا هم اولویت با گرت بیل است. هرچند مارکو آسنسیو را هم می‌توان به عنوان یک آلترناتیو در نظر گرفت.

بارسلونا

همان گونه که در بازی مقابل اینتر دیدیم، فیلپیه کوتینیو و لوئیس سوارز وظیفه زدن ضربات ایستگاهی را به عهده خواهند داشت. کوتینیوی برزیلی در مقابل اینتر اولین کاشته را زد و دو ضربه دیگر توسط سوارز به سمت دروازه هندانوویچ شلیک شد.

پنالتی ها

رئال مادرید

از زمان خروج رونالدو، کاپیتان راموس به پنالتی زن نخست کهکشانی ها تبدیل شده است. رئال مادرید در این فصل ۴ پنالتی به دست آورده که از این تعداد ۳ ضربه را راموس و یک ضربه را بنزما به سمت دروازه حریفان زده اند و هر ۴ پنالتی تبدیل به گل شده اند.

بارسلونا

همانند ضربات ایستگاهی، کوتینیو و سوارز برای زدن پنالتی نیز با یکدیگر رقابت خواهند کرد. از بین این دو بازیکن سوارز گزینه قابل پیش بینی تری محسوب می‌شود چرا که تاکنون ۸ بار پشت ضربه پنالتی ایستاده و ۶ ضربه را بدل به گل ساخته است. کوتینیو در این فصل تاکنون پنالتی نزده اما در تنها مرتبه ای که پشت ضربه ایستاده (سال گذشته) موفق به گلزنی شده است.

شماره ۷ رونالدو، بازوبند کاپیتانی مسی

ماریانو، خرید تابستانی رئال از لیون بازیکنی است که با پوشیدن پیراهن شماره ۷، وارث رونالدو محسوب می‌شود اما در این فصل چندان فرصت بازی نیافته و بعید به نظر می‌رسد در این بازی هم شاهد حضور او در مسابقه باشیم. در غیاب مسی، بازوبند کاپیتانی او به سرخیو بوسکتس خواهد رسید تا او رهبری آبی اناری ها در میدان را به عهده داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج