۷۸۹۸۶۶
۱۹ نظر
۵۰۱۱
۱۹ نظر
۵۰۱۱
پ

قیمت مسکن باز هم بالا رفت

با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها از کاهش قیمت مسکن بعد از ثبات نسبی بازار ارز، طی مهرماه قیمت هر متر مربع خانه در شهر تهران هشت میلیون و ۶۱۰ هزار تومان شد که رشد ۸۳.۵ درصدی را نسبت به مهرماه پارسال نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها از کاهش قیمت مسکن بعد از ثبات نسبی بازار ارز، طی مهرماه قیمت هر متر مربع خانه در شهر تهران هشت میلیون و ۶۱۰ هزار تومان شد که رشد ۸۳.۵ درصدی را نسبت به مهرماه پارسال نشان می‌دهد.

امروز بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در مهرماه ۱۳۹۷ را ارایه کرد. بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۸۶.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۴ و ۸۳.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

قیمت مسکن باز هم بالا رفت

معاملات افت کرد

هم‌چنین بر اساس اعلام بانک مرکزی، «تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه سال ۱۳۹۷ به ۹.۴ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۹.۵ و ۳۲.۳ درصد کاهش نشان می دهد».

شرایط موجود حاکی از آن است که بازار مسکن به سمت رکود تورمی پیش می‌رود و با توجه به رشد ۲۵۰ درصدی دلار و ۲۳۷ درصدی سکه، خود را با آن تطبیق می‌دهد. البته کارشناسان معتقدند مسکن ظرفیت رشد بیش از این را و هرچه قیمت آن بالاتر برود، رکودش عمیق‌تر می‌شود.

با این وجود آمار گویای آن است که به دلیل انتظارات تورمی، قیمت اسمی مسکن در مسیر صعود قرار دارد.

قیمت مسکن باز هم بالا رفت

از مجموع ۹۳۵۷ واحد مسکونی معامله شده، درخصوص عمر بنا واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۴.۵ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. واحدهای مسکونی با ارزش ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز با سهم ۱۷.۸ درصد بیشترین تعداد معاملات را در بر گرفتند.

هم‌چنین توزیع تعداد معاملات بر حسب مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حاکی از آن است منطقه ۵ با سهم ۱۵.۸ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است.

هم‌چنین مناطق ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۹.۷ و ۸.۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۴ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در مهرماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه‌ی شهر (به ترتیب شامل ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۱، ۷، ۸، ۱۴، ۱۵ و ۳) بوده و ۱۲ منطقه‌ی باقی‌مانده ۲۶ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت مسکن باز هم بالا رفت

بیشترین رشد قیمت در منطقه پنج

در مهرماه ۱۳۹۷ بیشترین رشد متوسط قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۵ با متری ۱۱ میلیون و ۱۲۶ هزار تومان و ۱۰۴.۶ درصد افزایش تعلق داشته است. کمترین میزان رشد نیز مربوط به منطقه ۱۲ با ۴۱.۴ درصد بوده است. متوسط قیمت منطقه ۱۲ در این ماه ۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان بوده است.

بیشترین متوسط قیمت نیز با ۱۸ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان به منطقه یک مربوط می‌شود. کمترین آن نیز با ۳ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸۲.۹ و ۵۸.۹ درصد افزایش نشان می‌دهند.

تحولات بازار مسکن پایتخت در هفت ماهه سال ۱۳۹۷

در هفت ماهه سال ۱۳۹۷ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۸۴.۳ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۱۴.۹ درصد کاهش نشان می‌دئهد.

در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۷ میلیون و ۱۰ هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها در تهران

هم‌چنین شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری طی مهرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۵ و ۱۲.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فایده، دیگه نه خریدی انجام میشه و نه ساخت و سازی میشه، این یعنی آخر فاجعه، یعنی تا چند وقت دیگه اگه کسی فرو شنده واقعی و پول نیاز باشه باید برای فروش التماس کنه و ملکش رو زیر قیمت بده، چون این بازی همیشه یه رو نداره،،،

    • بدون نام

      لعنت به روحتون،لعنت به وجودتون
      افتخار کنید به گرونی
      همه مردم صاحب مسکن خواهند شد شک نکنید
      البته بروفن هم خوبه به جای مسکن

    • بدون نام

      صبح گفته بودید کاهش پیدا کرده برترینها تعطیل کنید هزینه ها کم شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خریدار نیست خودتو اذیت نکن

    • بدون نام

      خوش به حال ما مستاجرا واقعا،

    • بدون نام

      پس خبر زده بودید ارزاندمیشود خانه نخرید !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلتو خوش نکن کو خریدار!!!!

    • مسئولین بی رحم

      هزار برابر بشه کو خریدار!!!همون پارسالش ک راکد بود خریدار نداشت چ برسه حالا...سود کم فروش بیشتر فروش بیشتر سود بیشتر

    • بدون نام

      دولت روحانی . خدایی برای مردم چکار کردید. روز بروز مردم را دارید فقیر تر میکنید. شما دشمن مردم ایران هستید. نیازی به امریکا نداریم . شما هستید.بد تر از امریکا.حالم از دولت بی تدبیر بهم میخوره بی وجدانها

    • بدون نام

      انقدر برو بالا تا با سر بخوری زمین .

    • بدون نام

      خوب این مسئله طبیعیه تو ایران جای تعجب نداره، مردم بهش عادت کردن، غیر از این باشه باعث تعجبه!

    • بدون نام

      موقعی قیمتهای بالا ارزش پیدا می کنه که خریداری برای آن باشد. وقتی خریداری نیست این قیمتها فقط خیالبافی کسانیست که برای دلخوشی خود آنها را ارائه می دهند و بس!!!!!

    • بدون نام

      قیمتهای مسکن رو در آذر ماه 96 چند برابر کردند ولی بتدریج دارن اعلام می کنند. اتفاق جدیدی نیفاده! و این قیمتها فقط صوریه و موقعی واقعی میشه که خریدار داشته باشه که نیست!
      تلاش بیهوده می کنند و این قیمتها رو می دهند!!!!!!!!!!!!!!
      قیمت واقعی مسکن یک دهم این قیمتهاست نه بیشتر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • کارشناس

      برای فروش با این قیمتها یا باید مالکان آنها 100 سال دیگر صبر کنند البته اگر بتوانند کیفیت ملکشان را با همین وضع کنونی حفظ نماید و آنهم موقعی میسر میشود که هر دو سه سال یکبار ملکشان را تخریب و نوسازی نمایند، انوقت شاید خریداری پیدا نمایند!
      ولی همو اکنون قیمت واقعی مسکن یک دهم این قیمتهاست و قیمت مسکن جز سقوط راه دیگری ندارد!

    • بدون نام

      مطمئن باشید خریداری پیدا نمی کنند همانطور که در سال 96 با قیمتهای آنموقع خریدار نبود!
      سازندگان و املاکی های کلاش آب در هاون می کوبند!!!!!!!!
      املاکی ها می توانند مغازه های خود را تعطیل و به شغل شریف دشتفروشی رو بیاورند و با زحمت درآمد کسب نمایند نه یهو پول باد آورده بدست بیاورند!!!

    • بدون نام

      تلاش مضبوحانه میکنند کسی نمی خره!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      همه می دونن ارزش یک آپارتمان خیلی لاکچری متر ی کمتر از یک میلیونه. بنابراین این قیمتها که ارائه میشه خیلی بالاتر از ارزش واقعی مسکنه! خودشونو خسته می کنن با دادن این قیمتها!!

    • بدون نام

      بیشتر معاملات انجام گرفته صوریست که توسط املاکی های کلاش صورت می گریه تا آمار معاملات را بالا جلوه دهند و به خریداران مبایعه نامه های صوری و جعلی نشان می دهند که معامله با این قیمتهای نجومی در حال انجام است!!!
      با وجود این تقلبها بازهم این آمار از آمار پارسال که مسکن در رکود بود و به کما نرفته بود خیلی کمتر است!!!

    • بدون نام

      عامل گرانی خودمردمند ۶ماه مطلقا نخرند همه چی ارزون میشه اما ملت نابکار ودلال ایرانی فاتحه توهمه چی می خونند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج