۷۸۹۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سومین مخالفت مجلس با تعطیلی عیدفطر

نمایندگان مجلس تا کنون سه بار با مطرح شدن لایحه افزايش تعطيلي عید فطر در صحن مجلس مخالفت کردند این در حالی است که خود آنها تا ۱۶ مهر ماه حداقل ۳۵ روز تعطیلی دارند.

دولت لايحه ۲ فوريتي افزايش تعطيلي عيد فطر را روز یکشنبه ۲۳ مرداد تقديم مجلس كرد که این لایحه در دستور همان روز مجلس قرار گرفت.

بر اساس این لایحه تعطيلي عيد فطر ۲ روزه خواهد بود كه علاوه بر تعطيلي روز عيد فطر، روز بعد از آن نيز تعطيل خواهد بود. چنانچه روز بعد از عيد فطر در کشور تعطيل رسمي باشد، روز بعد از آن نيز تعطيل خواهد بود

پس از بحث و بررسي و صحبت نمايندگان موافق و مخالف در جلسه ۲۳ مرداد مجلس، نمايندگان با ۲ فوريت اين لایحه مخالفت كردند اما به يك فوريت آن رأي مثبت دادند.

لایحه مذکور به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد و این کمیسیون نیز آنرا تصویب و برای مطرح شدن در صحن مجلس تقدیم هیئت رئیسه کرد. از آنجا كه لایحه امورگمرکی با ۱۶۳ ماده در دستور کار مجلس قرار دارد، نمی توان لایحه یا طرح دیگر را در دستور کار قرار داد چرا که مطابق آئین نامه داخلی مجلس، تا زمانی که رسیدگی به یک طرح یا لایحه در صحن مجلس به اتمام نرسد طرح یا لایحه دیگری در دستور کار قرار نمی گیرد.

به همین دلیل در جلسه روز سه شنبه اول شهریور برخی از نمایندگان مجلس پيشنهاد کردند تا لايحه امور گمركي به مدت ۲ هفته مسکوت بماند تا بتوان این لایحه را موقتا از دستور کار خارج کرد و پس از آن لایحه افزایش تعطیلی عید فطر را در صحن مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد هم مخالفت کردند.

اما در نهایت در همان جلسه روز سه شنبه سيد شهاب الدين صدر نايب رئيس دوم مجلس كه رياست بخش پاياني جلسه را بر عهده داشت، پيش از پايان جلسه اعلام كرد كه به مناسبت شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان و مراسم شب قدر، جلسه روز چهارشنبه مجلس ساعت ۱۰ صبح آغاز مي شود و از آنجا كه چند طرح و لايحه مهم از جمله لایحه افزايش تعطيلي عيد فطر در دستور كار مجلس است، فرصت چنداني براي رسيدگي به آنها نداريم.

به همین دلیل پيشنهادي به مجلس داده شد مبني بر اينكه مجلس بعدازظهر روز سه شنبه به مدت ۲ ساعت جلسه علني برگزار کند تا هر چه سريعتر رسیدگی به لايحه گمركي به پایان برسد و لايحه افزايش تعطيلي عيدفطر در جلسه روز چهارشنبه دوم شهریور تعيين تكليف شود اما نمایندگان به اين پيشنهاد هم رای نداده و با آن مخالفت کردند.

منبع: جهان

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سومین مخالفت مجلس با تعطیلی عیدفطر


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      یعنی اينکه باز هم تا دقيقه 99 وایسیم دیگه
      یعنی اینکه آره برنامه نریزید که باید برید دعا کنید شاید ثانیه 99 درست بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج