جاباما
۷۸۹۹۲۶
۲۶ نظر
۵۰۰۹
۲۶ نظر
۵۰۰۹
پ

مردم به اندازه کافی سفر می‌کنند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این که در بعد داخلی به دنبال افزایش تعداد گردشگر نیستم گفت: اعتقاد داریم مردم به اندازه کافی سفر می‌کنند، اما محدودیت‌هایی باعث عدم بوجود آمدن گردشگری پایدار شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در برنامه مناظره که با موضوع "طرح تعطیلات زمستانی مدارس" از شبکه یک سیما پخش شد گفت: در سال ۱۳۳۶ برای نخستین بار این موضوع مطرح شد و پس آز آن نیز در سال ۱۳۷۵ دوباره روی میز کارشناسان قرار گرفت اما به سرانجام نرسید.

وی که به عنوان موافق در خصوص این طرح سخن می‌گفت با اشاره به این که تنها موافق یا مخالفت با این طرح نمی‌تواند رهگشا باشد افزود: طرح تعطیلات زمستانی مدارس نیاز به مقدمات و فراهم زیرساخت‌هایی دارد تا بر اساس آن شاهد رشد کیفی روند تعطیلات باشیم.

علی یعقوب‌زاده با بیان این مطلب که وزیر آموزش و پرورش هم موافق این طرح است گفت: در فاصله اول مهر تا ۲۹ اسفند هر سال شاهد ماراتن سنگینی برای محصلان هستیم که این سنگینی موجب می‌شود در این مدت سطح کیفی آموزش در مدارس پایین بیاید.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: برنامه‌ریزی مناسب و در پی آن کاهش فاصله تعطیلات موجب ایجاد نشاط بیشتر در مداراس و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان می‌شود. از این رو باید اسباب و لوازم طرح تعطیلات زمستانی مدارس فراهم شود.

جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ ساداتی، نماینده رشت در مجلس هم در این برنامه اذعان داشت: این طرح باید برای اجرا، کارشناسی شده باشد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس افزود: سندهای بالادستی موجود در زمینه تعطیلات رسمی کشور به اصل ۱۷ قانون اساسی باز می‌گردد که بر اساس آن تعطلیات رسمی کشور روز جمعه مشخص شده است.

وی در خصوص سیر مصوبات مجلس در این زمینه گفت: بعد از انقلاب در سال ۵۹ طرح تعطیلات به شکل قانونی مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن در سال‌های ۹۱، ۹۴ و ۹۵ هم این طرح روی میز قرار گرفت اما از دستور کار خارج شد.

کوچکی‌نژاد با بیان این مطلب که تعطیلات زمستانی نباید تنها برای دانش آموزان باشد و باید سایر ذینفعان نیز از آن بهره ببرند گفت: آمار ۱۷۰ روزه ساعات آموزشی در حالی در کشور ما به ثبت رسیده است که این آمار برای دنیا به‌صورت میانگین ۲۰۰ روز در سال است.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید بازنگری مناسبی در کل تعطیلات کشور انجام شود که این بازنگری شامل تعطیلات ملی، مذهبی و همچنین ایام نوروز و تعطیلات تابستان است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در ادامه اظهار داشت: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به نشاط و پویایی و آرامش دارد.

وی با اشاره به این که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان سازمان متولی گردشگری کشور می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد اضافه کرد: نیاز به ابزار و اختیارات و همچنین همکاری‌هایی در این زمینه احساس می‌شود که بر این اساس یکی از این موضوعاتی که به دنبال آن هستیم، توزیع سفر در کشور است تا به دنبال آن توزیع درآمدها و ثروتهای حاصل از گردشگری در تمامی شهرهای کشور اتفاق بیفتد.

ولی تیموری گفت: در بعد داخلی به دنبال افزایش تعداد گردشگر نیستم، چون اعتقاد داریم مردم به اندازه کافی سفر می‌کنند، اما محدودیت‌هایی باعث عدم بوجود آمدن گردشگری پایدار شده‌اند.

میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی مغان در مجلس هم گفت: شورایعالی آموزش و پرورش که مرجع قانون‌گذاری برای آموزش و پرورش کشور می‌باشد اعلام کرده است که برای دوره ابتدایی در سال باید ۹۲۵ ساعت تدریس شود که این آمار برای دوره متوسطه یک ۱۱۱۰ ساعت، متوسطه دو ۱۲۹۵ ساعت برای فنی و حرفه ای و کار و دانش ۱۴۸۰ ساعت می‌باشد.

وی افزود: این در حالی است که این تعداد ساعت متناسب با کتاب‌ها و مطالبی است که در طول یکسال دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که در عمل ۲۵ درصد از این زمان بنا به دلایل مختلف رعایت نمی‌شود و اثر منفی خود را بر یادگیری داشن‌آموزان گذاشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • TNT2

      بله بله حرفشون درسته البته سفر به مکانی خاص نه سفر به ماوراء اون هم در عالم خواب..خودمن بارها تو خواب یادمه سفر کردم اما سفر به شهر و مکانی دیگه الان حدود 5..6سال میشه که هیچ جا نرفتم یعنی نمیشه که برم هر سال هم بدتر میشه تو این دو سه سال اخیر که واسه جا به جا شدن تو خود شهر هم مشکل دارم .

    • سانسور

      دولت پس کجا هستی مردم سفر زیاد میروند پس بنزین را گران کن لوازم یدکی ماشینها را چند صد برابر کن
      مگه با آمدن روحانی قرار نبود مردم را در تنگنا قرار بدی پس کو مردم که هنوز طر حال هستن نکنه این کار را هم بلد‌نیستی.؟

    • بدون نام

      مردم پول ندارند شکم شان را ،سیر کنند،سفر کجا بود!

    • بدون نام

      با شکم گرسنه نمی شود ،سفر کرد.

    • بدون نام

      مردم پول ندارن سفر کنند

    • مصطفی

      البته سفرهای با مترو

    • کارگر

      بخدا من وخانواده ام 26سال است سفر نرفتیم

    • بدون نام

      تمام این برنامه ها و جلسات به اصطلاح کارشناسی ی نقشه است که کلا نوروز را از فرهنگ ایران و ایرانی حذف کنن . دل خوشی مردم به عید نوروزه و با این گرونیهای سرسام اور برا خیلیها روز عزاست چون پول ندارن که نیازهای اولیه بجه هاشون را تامین کنن

    • آرین

      توکه راست میگی........

    • بدون نام

      اقای تیموری و سایر دولتمردان ... ای کاش یه روزی برسه که مردم عزیز کشورمون هم مثل تمام دنیا وقتی سفر میرفتند به اندازه ای توان مالی داشتند که نیازی نباشه ۹۰ درصد اونها به اجبار و به خاطر بی پولی توی چادر مسافرتی شبها رو به سر ببرند و حسرت اقامت برای دو سه روز در یک هتل به دل خودشون و بچه هاشون بمونه... این باعث تاسفه... به امید ان روزهای قشنگ و پربار و برکت برای همه مردم ایران ... چون انصافا لایق همه این امکانات هستند..

    • بدون نام

      همه دم از مبارزه با فقر و فساد میزنن . برادر من مسول عزیز وقتی پدر شرمنده زن و بچه اش میشه ،زن و بچه به سمت فساد و تن فروشی کشیده میشن

    • بدون نام

      ی زمانی تحصیل رایگان بود و بهترین تغذیه را به دانش اموزان میدادن . مثل پسته ،نون و پنیر و خرما موز ویفر اما الان حتی ی شیر هم نمیدن . اونروزا بچه ها به شوق تغذیه به مدرسه میرفتن

    • بدون نام

      فاصله طبقاتی باعث شده که بجه های فقیر از مدرسه رفتن بیزار بشن . این چه عدالتیه . کودکان معصوم از همین حالا عقده ای و ضد جامعه بار میان و بعدها میشن خلافکاران حرفه ای

    • بدون نام

      کدام مردم‌ منظورخانواده خودتومیگی

    • ملانیا

      سفرکاری،یاسفرتفریحی؟!

    • علی

      البته اسمش سفر است بیشتر شبیه خود آزاری است در چادر خوابیدن و شام و نهار املت و نیمرو خوردن و با حسرت به رستورانها و ویلاها ی شیک نگاه کردن که سفر نیست

    • پسرخدا

      بیخود

    • نازیلا

      چرا دروغ میگی آخه !!من تا سر کوچه هم نرفتم سفر کجا بود!!همش دروغ میگین..بسه بابا خستمون ردی ایشالله به حق پنج تن خسته بشین

    • بدون نام

      اره دوست مردم این روزها سفرشان به اخرت زیاد شده،شما درست گفتی.

    • کارمند

      فقر شعور دارند ایشون

    • بدون نام

      نگا ه به اروپا آخه زمستان تعطیلی برای چه ؟

    • خدا

      راست میگه همین الان چند میلیون نفر در سفر اربعین اند

    • بدون نام

      سفری که نتونی ره هتل بری وتوپارک بازن وبچت یا توماشین بخوابی این اسمش سفره نامسلمون شماها میرین سفر خارجی هتل پنج وهفت ستاره مردم بدبخت کنار جوب میخوابن نه خیلی حقوق مییدین رفاه دادین

    • بدون نام

      کجا سفر اخرت از دست مشکلات

    • بی نام

      گردش منظورشون همون گردش از اتاق به آشپزخونه، از آشپزخونه به دستشویی و ... است

    • بدون نام

      البته سفر هایی که توی خواب می بینند اگه خواب بروند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج