۷۸۹۹۵۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

حواشی جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

جلسه امروز مجلس برای رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی اقتصاد، تعاون، صنعت و راه با حواشی متعددی همراه بوده است.

خبرگزاری ایلنا: جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور ۲۰۱ تن از نمایندگان برای رسیدگی به صلاحیت فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضا رحمانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمد اسلامی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی با حواشی مختلفی همراه بود.

عکس یادگاری تعدادی از نمایندگان مجلس با واعظی

در هنگام دفاع رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ها و سوابق خود، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سید محمود واعظی، رییس دفتر رئیس‌جمهور که به عنوان نماینده دولت در مجلس حضور دارد، عکس یادگاری انداختند.

کنایه محمود صادقی به روحانی

محمود صادقی که به عنوان مخالف وزیر صمت سخن می‌‌گفت، اظهار داشت: ابتدا بنده سوال می‌کنم که ترمیم کابینه در شرایط فعلی با چه هدفی است؟ هدف ترمیم کابینه افزایش کارآمدی دولت، شفافیت بیشتر و مبارزه با فساد، جلب اعتماد مردم و بازسازی سرمایه اجتماعی است؟ رییس‌جمهور با ۲۴ میلیون رای سکان امور را به دست گرفت اما اکنون متاسفانه با گذشت یک و نیم سال از رای مردم این سرمایه اجتماعی رو به افول است.

وی افزود: آقای روحانی گفتند سخنان انتخاباتی نگویید، بنده باید به سخنان ایشان عمل کنم حرف‌های انتخاباتی مربوط به وقت انتخابات است. آن زمان وعده بدهیم و بعد به همه چیز پشت پا بزنیم در حالی که در طول چهار سال باید همه حرف‌ها آویزه گوشمان باشد، شعارهای تندمان را فقط در چند روز انتخابات مصرف نکنیم.

پخش کلیپ از سوی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

در جریان جلسه بررسی رأی اعتماد وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور، علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل هنگام نطق خود در مخالفت با وزیر راه و شهرسازی کلیپی را پخش کرد.

این کلیپ بخشی از گفت‌وگوی محمد اسلامی با علی ضیا درباره شایسته‌سالاری بود که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به وی پاسخ داد: نمایندگان اگر سفارش کسی را کنند که شایسته نباشد او را به کار نخواهیم گرفت.

برخلاف انتظار خوشرودی، نمایندگان با گفتن احسنت از این حرکت اسلامی دفاع کردند.

استیضاح وزیر کشور دلیل حضور جمعی از نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره حضور جمعی از نمایندگان در جایگاه هیات رییسه گفت: آقای کواکبیان با رییس مجلس درباره استیضاح وزیر کشور صحبت کردند و نظر ایشان را خواستند که آقای لاریحانی گفت طبق آیین‌‌نامه رفتار کنید.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا رییس مجلس مخالف با این استیضاح است، اظهار داشت: ایشان گفتند مخالفتی ندارند و هرچه آیین‌نامه بگوید من مخالفتی ندارم.

حضور جمعی از نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه مجلس برای رایزنی با لاریجانی

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی رییس‌‌جمهور، در هنگام سخنرانی محمد شریعتمداری تعدادی از نمایندگان به جایگاه هیات رییسه رفتند و با رییس مجلس به صحبت پرداختند.

مصطفی کواکبیان، محمدرضا تابش، بهرام پارسایی و امیر خجسته از جمله نمایندگانی بودند که دقایقی را با علی لاریجانی به گفت‌وگو پرداختند.

براساس این گزارش، امیر خجسته به خبرنگار ایلنا گفت: قصد نام‌‌‌نویسی برای مخالفت با آقای شریعتمداری را داشتم که ثبت نام نکردند.

درخواست شریعتمداری از لاریجانی برای دادن وقت اضافه

در انتهای سخنرانی محمد شریعتمداری، وی از ریاست مجلس تقاضای وقت اضافه داشت که این مسئله با واکنش علی لاریجانی روبه‌رو شد. رئیس قوه مقننه در برابر این خواسته وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وی گفت: این طور که پیش می‌رود نمایندگان شام باید به منزلتان بیایند.

وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از پایان سخنرانی‌‌اش در میان جمع کثیری از نمایندگان قرار گرفت و وکلای ملت از او استقبال کردند.

سکوت نمایندگان هنگام سخنرانی شریعتمداری/ بازگشت نظم در پارلمان

در نوبت دوم بررسی وزرای پیشنهادی رئیس‌‌‌جمهور برای وزارتخانه‌های اقتصاد، کار، راه و صنعت که دقایقی پیش آغاز شد، هنگام سخنرانی محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جو مجلس کاملا آرام بود و نمایندگان به صحبت‌های شریعتمداری با دقت تمام گوش می‌دادند.

بر اساس این گزارش نمایندگانی که تا قبل از سخنرانی وی در صحن مجلس راه می‌رفتند و برای گرفتن رای مخالف لابی می‌کردند هم روی صندلی‌های خود نشستند و به حرف‌های وی گوش دادند.

در این جلسه حسینعلی امیری و اسحاق جهانگیری به عنوان نماینده از سوی دولت حضور دارند.

اعلام تنفس در مجلس/ شریعتمداری در نوبت دوم مجلس سخنرانی می‌کند

پس از آنکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ادامه جلسه صحن علنی برای رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به آنها موافقت کردند، مسعود پزشکیان به محمد شریعتمداری پیشنهاد داد به دلیل همزمانی صحبت‌های وی با نماز مغرب و عشا نیمی از صحبت خود را به بعد از اقامه نماز موکول کند.

این مسئله موجب شد تا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پزشکیان بگوید اگر هیات رئیسه موافق باشند صحبت‌هایش را پس از اقامه نماز مغرب و عشا بیان کند.

این پیشنهاد شریعتمداری با استقبال بسیاری از نمایندگان مجلس و اعضای هیات رئیسه از جمله محمدعلی وکیلی و اکبر رنجبرزاده روبه‌رو شد و آنها از پزشکیان خواستند که تنفس مجلس را اعلام کند.

این درخواست‌ها در حالی بود که نایب رئیس مجلس در این باره مصر به رای‌گیری از نمایندگان بود و اکثریت نمایندگان با فریاد و «دو - دو» گفتن مخالفت خویش را با ادامه صحن اعلام کرده و خواستار تنفس بودند. این مسئله هم موجب شد تا وکیلی و رنجبرزاده اصرارهایشان را به پزشکیان بیشتر کنند که با واکنش نایب رئیس مجلس روبه‌رو شدند به گونه‌ای که وی به آنها گفت روی صندلی‌هایشان بنشینند.

در نهایت، پزشکیان تنفس مجلس برای اقامه نماز مغرب و عشا را اعلام کرد و از نمایندگان خواست به موقع در صحن مجلس حاضر شوند.

موافقت نمایندگان با ادامه جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ادامه جلسه امروز مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به صلاحیت وزرا و رای اعتماد به آنها موافقت کردند.

در حالیکه زمان سخنرانی شریعتمداری بود، به دلیل همزمانی با اقامه نماز مغرب و عشا اعلام تنفس شد.

امضای نامه‌های نمایندگان در حاشیه جلسه رای اعتماد

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور نمایندگان دور صندلی سید محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور جمع شدند و با آنها به گفت‌و‌گو پرداختند.

امیری در بعضی از موارد هم برگه‌هایی که نمایندگان به وی می‌دادند را امضا می‌کرد.

اصرار حاجی‌دلیگانی و قاضی‌پور برای بیان اخطار آیین‌نامه‌ای و مخالفت لاریجانی

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که ساعاتی پیش برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور برای وزرات‌خانه‌های کار، اقتصاد، راه و صمت معرفی شده‌اند در پایان سخنرانی روحانی نادر قاضی‌پور و حسینعلی حاجی دلیگانی با در دست گرفتن آئین‌نامه فریاد اخطار، اخطار سر دادند و از لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده دارد خواستند که اجازه دهد که صحبت کنند که لاریجانی از موافقان و مخالفان خواست خود را برای سخنرانی ادامه کنند.

روحانی پس از پایان سخنرانی خود بر روی صندلی‌اش نشست که بلافاصله نمایندگان به دور وی حلقه زدند و با وی به گفت‌وگو پرداختند.

فریاد «دو-دو» نمایندگان هنگام اعلام آمار اشتغال از سوی رئیس‌جمهور

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور برگزار شده است، در جریان سخنرانی روحانی هنگامی که وی در مورد افزایش آمار اشتغال در دولتش سخن می‌گفت تعدادی از نمایندگان فریاد دو-دو به سر دادند.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت، خطاب به نمایندگان گفت: آقایان اجازه بفرمایید که ایشان سخنانشان را تمام کنند.

در ادامه هنگامی که روحانی آمار شاغلان را می‌داد و گفت که برای حدود ۲۰ میلیون نفر شغل ایجاد شده است و من این عدد را گردتر کردم، برخی از نمایندگان احسنت گفتند و برخی از نمایندگان گفتند گردترش کن.

خوش و بش برخی نمایندگان با شریعتمداری

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که ساعتی پیش برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای وزرات‌خانه‌های اقتصاد، راه، کار و صنعت آغاز شده است. نمایندگان به دور محمد شریعتمداری حلقه زده و با وی به خوش و بش می‌کنند.

محمدرضا پورابراهیمی و عبدالحمید خدری از جمله نمایندگانی بودند که با وزیر مستعفی صنعت و گزینه پیشنهادی وزرات خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گفت‌وگو پرداختند.

از گعده اصلاح‌طلبان اطراف صندلی عارف تا رایزنی با جهانگیری

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اقتصاد، راه، کار و صنعت آغاز شد، نمایندگان فراکسیون امید دور محمدرضا عارف گعده کردند و با وی صحبت می‌کنند.

سید فرید موسوی، بهرام پارسایی و غلامرضا حیدری هر یک به نوبت با رئیس فراکسیون به صحبت پرداختند.

براساس این گزارش نمایندگان دور جهانگیری نیز حلقه زدند و با وی صحبت کردند.

همراهان رییس‌‌‌‌جمهور در جلسه رای اعتماد چه کسانی هستند؟

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رییس‌‌جمهور، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پروش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌‌جمهور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی، سید محمود واعظی رییس دفتر رییس‌‌جمهور، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، حسن روحانی را در این جلسه همراهی می‌‌کنند.

فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صمت نیز در این جلسه حضور دارند.

سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و محمد خزاعی معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی و... نیز از دیگر کسانی هستند که رئیس‌جمهور را در این جلسه همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شد

با آغاز جلسه علنی مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای شرکت در جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد وزرای پیشنهاد امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی و تعداد دیگری از نمایندگان خانه ملت رئیس‌جمهور را در این حضور همراهی می‌کنند. مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس نیز پس از ورود رئیس‌جمهور، به استقبال روحانی رفت.

حضور جهانگیری در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اولین فردی از دولت بود که برای شرکت در جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد وزرای پیشنهاد امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

ترافیک در جایگاه هیات رئیسه برای نام‌نویسی مخالفان و موافقان

در جلسه علنی امروز مجلس شورای که برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کار، راه، اقتصاد و صنعت آغاز شده است، تعدادی از نمایندگان در جایگاه هیأت حاضر شدند و خواهان نام‌نویسی برای صحت در باب مخالفت یا موافقت با وزرای پیشنهادی بودند.

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نمایندگانی که قصد نام‌نویسی داشتند گفت: نام نویسی برای موافق و مخالف وزرای پیشنهادی صبح بوده است و در حال حاضر انجام نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      خدا لعنت کنه همتونا امین یا رب العالمین

    • محمدنژاد

      آقای روحانی! در دیزی بازه حیا ت کجا رفته!
      گردش کردی ٢٠ میلیون شد اگر راستش میکردی چی میشد؟!
      ٢٠ میلیون شغل ایجاد کردی؟!
      ریاضی نمیفهمی یا دروغ گفتن براتون عادی شده و یا با بازی الفاظ مردم را به سخره گرفتید؟!

    • بدون نام

      بازم یه خیمه‌شب‌بازی دیگه. لعنت بر شما واین سرزمین نفرین شده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج