۷۹۰۰۹۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

درخواست ۴۰ نماینده از هاشمی شاهرودی درباره بازگشت لوایح پالرمو و پولشویی به مجلس

۴۰ نماینده مجلس در پی اقدام غیر قانونی علی لاریجانی نسبت به ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نامه‌ای خواستار بازگرداندن لوایح فوق به مجلس شدند.

خبرگزاری فارس: ۴۰ نماینده مجلس در پی اقدام غیر قانونی علی لاریجانی نسبت به ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نامه‌ای خواستار بازگرداندن لوایح فوق به مجلس شدند.

در این نامه خطاب به ریاست و اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: به عرض می‌رساند اقدام اخیر ریاست مجلس شورای اسلامی در ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (موسوم به پالرمو) مغایر اصل ۱۱۲ قانون اساسی، ماده ۲۰۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و نیز ماده ۲۵ آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و بدعتی است که ضمن لطمه به اعتبار مجلس شورای اسلامی تصمیمات فردی را جایگزین تصمیمات جمعی نمایندگان ملت می‌کند.

بر اساس اصل ۱۱۲ قانون اساسی و ماده ۲۰۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از آنکه شورای نگهبان اصلاحات به عمل آمده در مصوبه مجلس را رافع ایرادات این شورا تشخیص ندهد، مصوبه باید مجدداً در کمیسیون مربوطه و نیز صحن علنی مجلس طرح گردد و در صورتی که نمایندگان مجلس بر مصوبه خود از باب مصلحت اصرار نمایند موضوع جهت تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌گردد. بنابراین رئیس مجلس نمی‌تواند برخلاف قانون و به نیابت از کمیسیون ذیربط و صحن علنی مجلس به تنهایی بر مصوبه قبلی مجلس اصرار نماید.

علاوه بر آن ریاست مجلس در نامه ارسالی خود به مجمع، به مصوبه مورخ ۱۳۹۷/۷/۳ مجلس استناد کرده است که اولاً این مصوبه، در راستای اعمال اصلاحات موردنظر شورای نگهبان - نه اصرار جهت ارجاع به مجمع تشخیص - بوده است؛ ثانیاً تاریخ آن مقدم بر اظهارنظر مورخ ۱۳۹۷/۷/۱۸ شورای نگهبان می‌باشد و علی‌الاصول نمی‌تواند تأمین کننده تشریفات قانونی ارسال به مجمع به حساب آید.

بنابراین با توجه به غیرقانونی بودن بررسی لوایح مذکور در مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار برگرداندن لوایح مذکور به مجلس جهت طی تشریفات قانونی لازم بوده و از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، پایبندی بیشتر به قانون و ایستادگی در برابر اقدامات غیرقانونی را انتظار داریم.

درخواست ۴۰ نماینده از هاشمی شاهرودی درباره بازگشت لوایح پالرمو و پولشویی به مجلس

درخواست ۴۰ نماینده از هاشمی شاهرودی درباره بازگشت لوایح پالرمو و پولشویی به مجلس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا با وطن هستن یا علیه وطن ، مملکت پس و پیشش معلوم نیست اصلا، اف ای تی اف اگر مانع شارژ تروریست ها میشه چرا بده؟
      ...

    • علی

      خاک بر سرتان نمایندگان دوزاری که از تصویب یک معاهده که خیر مردم و کشور در آنست اینقدر بی عرضه و دست و پا بسته هستید آنوقت صدایشان بلند است که مجلس در راس امور است

    • مریض

      من فعلا ناخوشم وعا کنید عزراییل را شکست دهم

    • بدون نام

      خدایا این مملکت را از دست این دلواپسان حفظ کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج