۷۹۰۲۸۵
۲ نظر
۵۰۸۴
۲ نظر
۵۰۸۴
پ

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

مجموعه ۲۵۶ اثر متعلق به جهان اسلام درحالی در حراجی «ساتبی» لندن به‌ فروش خواهد رسید که چندین اثر تاریخی و هنری ایرانی نیز در این بین به چشم می خورد

روزنامه خراسان: مجموعه ۲۵۶ اثر متعلق به جهان اسلام درحالی در حراجی «ساتبی» لندن به‌ فروش خواهد رسید که چندین اثر تاریخی و هنری ایرانی نیز در این بین به چشم می خورد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت حراجی «ساتبی»، ۲۵۶ اثر تاریخی هنری متعلق به جهان اسلام با قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال در تاریخ ۲۴ اکتبر (دوم آبان) در حراج‌خانه «ساتبی» لندن به فروش خواهد رسید که شامل آثار ارزشمند و تأثیر گذار ممالک گوناگون اسلامی در دوره ها و مکان‌های متنوع است. در این میان چند ده اثر ایرانی نیز چوب حراج می‌خورند که اغلب متعلق به دوران قاجار و صفویه هستند و از آن جمله می توان به چندین نسخه قرآن و تابلوهای نقاشی، قلمدان، آینه‌دان، مینیاتور، ظروف سفالین، قبله‌نمای چوبی، کاشی‌های منقوش، ظروف مسی، دیگر اشیای تزیینی و جواهرات اشاره کرد.

1. ظرف سفالی آبی و سفید از ترکیه

این اثر متعلق به سال ۱۴۸۰ میلادی از شهر «ایزنیکِ» ترکیه است که هم‌اکنون نیز به یک مجموعه‌دار آثار هنری در آمریکا تعلق دارد. تخمین زده شده است این اثر با قیمت ۳۸۷.۳۰۰ تا ۶۴۵.۵۰۰ دلار به فروش برسد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

۲. تابلوی سفالی میناکاری شده عثمانی

یک تابلوی سفالی با خطوطی از قرآن که به ترکیه و دوره عثمانی تعلق دارد با قیمتی معادل۳۸۷.۳۰۰ تا ۶۴۵.۵۰۰ دلار به فروش خواهد رفت. این اثر مربوط به سه ماه آخر قرن ۱۶ میلادی است.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

3. آلبوم تصاویر لباس‌های بومی از ترکیه

یک آلبوم فوق‌العاده از دوران عثمانی شامل تصاویر لباس‌های محلی متعلق به اواخر قرن ۱۹ است. این آلبوم دارای ۱۲۰ تصویر از لباس‌های محلی و لباس‌های تشریفاتی است و تخمین زده شده که با قیمت ۲۵۸.۲۰۰ تا ۳۸۷.۳۰۰ دلار چکش بخورد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

۴. ۲نقاشی پرتره

یکی از این دو پرتره تصویری از «سلطان بایزید اول، پادشاه عثمانی» و دیگری تصویر«ژان پاریزو دو ولت، شخصیت جنگاور برجسته فرانسوی» را نشان می‌دهد. احتمال می رود این آثار به یک نقاش ایتالیایی در سال‌های ۱۵۷۶ تا ۱۵۸۱ تعلق داشته باشد. قرار است این دو پرتره با قیمت‌های ۲۵۸.۲۰۰ تا ۳۸۷.۳۰۰ دلار به‌فروش برسد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

5. جواهر میناکاری شده

این جواهر میناکاری شده مربوط به شمال هند، متعلق به اواخر قرن ۱۸ تا اوایل قرن ۱۹ با قیمت تخمین زده شده ای معادل ۲۵ تا ۳۸ هزار دلار چکش خواهد خورد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

۶. پرتره پرنس مغول، ۱۶۳۰

یک پرتره از پرنس مغول که به شمال هندوستان تعلق دارد با قیمت ۱۰.۳۲۸ تا ۱۵.۴۹۲ دلار فروخته خواهد شد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

7. پایه قرآن میناکاری شده، قرن ۱۵

این جا قرآنی نادر و مهمِ چوبی متعلق به دوران عثمانی، با عاج تزیین شده است و با قیمت ۹۰.۳۷۰ تا ۱۲۹.۱۰۰ دلار چکش خواهد خورد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

۸. قرآن مینیاتوری عثمانی

یک قرآن مینیاتوری متعلق به دوره عثمانی از ترکیه با قیمت تخمین زده شده ای برابر با ۲۵.۸۲۰ تا ۳۸.۷۳۰ دلار به‌فروش خواهد رفت. این اثر به سال‌های ۱۵۴۷ تا ۱۵۷۸ تعلق دارد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

9. اسطرلاب برنجی، ۷۵۲ هجری

این اسطرلاب برنجی که با طلا میناکاری شده توسط «محمد بن ابی بکر القاعده، سوریه» امضا شده است. احتمالا این اثر متعلق به دوره عثمانی است.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

۱۰.علم متعلق به دوران صفویه، ۱۶۰۹

روی این علم ایرانی که به دوران صفویه تعلق دارد، امضای فردی به‌نام «محمد بن رضا» با ذکر تاریخ، حک شده است. می‌توان گفت این علم نشان‌دهنده هنر فلزکاری و خطاطی دوران صفویه است. قرار شده این قطعه فولاد نگارگری شده با قیمتی معادل ۱۰۳.۲۸۰ تا ۱۵۴.۹۲۰ دلار به‌فروش برسد.

۱۰ اثر مهم و گران‌قیمت حراجی «ساتبی»

150 اثر ایرانی در حراجی کریستیز لندن

حراجی کریستیز لندن نیز یک روز پس از برگزاری حراجی ساتبی، در روز ۲۵ اکتبر (سوم آبان) در حراجی خود با عنوان هنر دنیای اسلام و هند شامل قالی و فرش‌های شرقی، در مجموع میزبان ۳۸۵ اثر از کشورهای ایران، هند، ترکیه، چین، سوریه، عربستان، اسپانیا، روسیه، فلسطین، مراکش، اردن، ایتالیا، مصر، بریتانیا، عراق، ازبکستان، ترکمنستان و تونس خواهد بود که در این میان، ۱۵۰ اثر ایرانی از نسخ چندصد ساله قرآن و شاهنامه و مثنوی معنوی تا نقاشی‌ها و کاشی‌های دوره صفوی و چندین تخته فرش پارسی با قیمت اولیه هزار تا بیش از ۲۳۰ هزار دلار نیز چوب حراج می‌خورند.

چندین اثر ایرانی در هر دو حراجی ساتبی و کریستیز مشترک هستند و در هر دو حراجی، در معرض دید و فروش مجموعه‌داران و خریداران قرار می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      اگه دولت ما بتونه یه نماینده تو حراجی های دنیا داشته باشه ما میتونیم کلی از این آثار رو مال خودمون کنیم

    • بدون نام

      خاک بر سرتون با این تیتر ننگ آور آخری مثلا افتخار ؟ هرچند در آنجا بهتر از این طویله از این آثار نگهداری میکنند ولی خاک بر سر مسئولین دزد و بی کفایت که بعد از انشاالله سرنگونیشان دیگر اثری از آثار ملی و تاریخی در این کشور نیست !!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج