۷۹۰۳۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سرنوشت «مهدی حاجتی» در شورای شهر شیراز

در حالی که رئیس شورای اسلامی استان فارس معتقد است دستور رییس شورای شهر شیراز، علت اصلی عدم حضور حاجتی در جلسات این شورا است، فرماندار شیراز دستور قضایی را دلیل این امر دانست.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که رئیس شورای اسلامی استان فارس معتقد است دستور رییس شورای شهر شیراز، علت اصلی عدم حضور حاجتی در جلسات این شورا است، فرماندار شیراز دستور قضایی را دلیل این امر دانست.

رییس شورای اسلامی استان فارس در این باره گفت: بر اساس اطلاعات اینجانب، عبدالرزاق موسوی و نوذر امامی دو عضو شورای شهر شیراز تنها اعضایی هستند که پرونده حاجتی را دنبال کرده و در حال رایزنی برای حل این مشکل هستند.

علی خرمی در گفت و گو با ایرنا افزود: تا جایی که من اطلاع دارم رییس شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرده که حاجتی حق ندارد دیگر در جلسات این شورا شرکت کند در صورتی که دستگاه قضایی، مرجع ذیصلاح است و باید همگی تابع قانون باشیم.

وی با بیان این که کرسی رییس شورای استان یا رییس شورای شهر شیراز با وجود دیگر اعضا معنی پیدا می کند و بدون وجود آنها بی معنی است، اظهار داشت: ۱۲ عضو از ۱۳ عضو شورای شهر شیراز رای خود را از اطمینان مردم به لیست امید و تفکری خاص کسب کرده اند و در مقابل این اعتماد مردم نیز باید پاسخگو باشند و کرسی های خود را حمایت کنند.

قبل از رای دادگاه، سایرین رای صادر نکنند

رییس شورای استان فارس در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: در خصوص پرونده حاجتی باید تاکید کنم که هر زمان که دادگاه رای قطعی صادر کند همه ملزم به پیروی از آن هستند اما قبل از آن نباید هیچ فردی از جمله سایر اعضای شورا پیش داوری در این باره داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی که اعضای شوراهای اسلامی از دستگاه های اجرایی درخواست احترام گذاشتن و تقویت جایگاه شوراها را دارند ابتدا باید خود اعضا این جایگاه را درک و در مرحله بعد از نهادهای دیگر این انتظار را داشته باشند.

خرمی با بیان این که اکنون در کلانشهری مانند شیراز، رییس شورای این شهر در مسیر گرفتن اعتبار جایگاه شورا گام بر می دارد، افزود: در خصوص پرونده حاجتی تا قبل از اینکه دادگاه حکم قطعی صادر نکرده نباید رییس شورای شیراز قضاوت عجولانه داشته باشد و حاجتی را از حضور در جلسات شورا محروم کند.

وی گفت: این نهاد به نام شورای اسلامی شهر نامگذاری شده و ضروری است که اعضا همه جوانب امر را رعایت کنند.

خرمی ادامه داد: در خصوص بررسی پرونده حاجتی به اعضاء شورای شهر شیراز که در شورای استان نیز عضویت دارند و همچنین سایر اعضا تاکید می کنیم که کمک کنند که این پرونده به شکل صحیح پیگیری شود.

رییس شورای اسلامی استان فارس در عین حال یادآوری کرد: حاجتی نیز نباید از افرادی حمایت می کرد که از پیروان یکی از فرق ضاله هستند و ما از نظر تفکری با پیروان این فرقه ضاله مشکل اساسی داشته و این افراد بیشترین لطمات را به جوانان و جامعه اسلامی وارد کرده اند.

تماس با رئیس شورا برقرار نشد

احمد رضا دستغیب رییس شورای اسلامی شهر شیراز تماس های خبرنگار ایرنا مبنی بر پاسخ به مباحث مطرح شده را بی پاسخ گذاشت.

توضیح روابط عمومی شورا

در همین حال، روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز با ارسال توضیحی، اظهارات رییس شورای استان مبنی بر ممنوعیت فعالیت حاجتی توسط رییس شورای اسلامی شهر شیراز را نادرست خواند و اعلام کرد: این اظهارات ناشی از عدم اطلاع نامبرده از حکم دادسرای انقلاب اسلامی و عدم شناخت قوانین موضوعه است.

روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه، رییس شورای اسلامی استان فارس را فاقد هر گونه مسئولیت قانونی و صلاحیت در زمینه مصاحبه در این زمینه دانسته است.

در توضیحات ارسالی این روابط عمومی آمده است: با حکم شعبه دهم دادیاری دادسرای انقلاب اسلامی و تایید شعبه یکم دادگاه انقلاب اسلامی، آقای حاجتی به مدت ۶ ماه تحت نظارت قضایی قرار داشته و از هرگونه اشتغال در شورای اسلامی شهر شیراز منع شده است.

روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز افزوده است: هرگونه دخالت دیگر اعضای این شورا در موضوع آقای حاجتی تکذیب شده و انتظار می‌رود رسانه‌های جمعی اطلاعات و اخبار مرتبط را از مراجع ذیصلاح قضایی کسب نمایند.

حکم قضایی مانع حضور حاجتی در شورا

فرماندار شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عدم حضور حاجتی در شورای شهر شیراز را براساس حکم قضایی دانست و گفت: براساس قانون، شورای حل اختلاف باید در رابطه با حکم قضایی وی اظهارنظر و تصمیم گیری کند و به همین علت نیز ما پرونده حاجتی را به شورای حل اختلاف فرستادیم تا تصمیم گیری نهایی در این خصوص انجام شود و به محض دریافت، آن را به شورای شهر شیراز ابلاغ خواهیم کرد.

حیدر عالیشوندی با اشاره به اینکه حداکثر ظرف مدت حدود ۶ ماه باید رای نهایی در خصوص پرونده حاجتی صادر شود، اظهار داشت: براساس قانون ، اگر عضو شورای شهر به مدت ۲ ماه در جلسات شورا حضور پیدا نکند، جانشین برای وی تعیین خواهد شد که اولین عضو علی البدل شورا است.

احتمال بازگشت حاجتی به شورا، حتی بعد از تعیین جانشین

فرماندار شیراز گفت: جانشین موقت و اولین عضو علی البدل شورای شهر شیراز تا زمان تعیین تکلیف نهائی پرونده حاجتی که حداکثر ۶ ماه به طول می انجامد در شورا حضور دارد و اگر حاجتی از اتهامی که به وی زده شده تبرئه شود به جایگاه خود در شورا باز خواهد گشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج