۷۹۰۴۰۳
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

نگرانی عفو بین‌الملل از وضعیت زندان‌های عربستان

قتل وحشیانه روزنامه‌نگار منتقد سعودی سازمان عفو بین‌الملل را نگران اتفاقاتی کرده است که به‌صورت مخفیانه در زندان‌های عربستان سعودی روی می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: با برطرف شدن تدریجی ابهامات در خصوص ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی داخل کنسولگری این کشور در استانبول سؤالات زیادی از شرایط بازداشتی‌های سیاسی و بازداشتی‌های مربوط به آزادی بیان داخل زندان‌های عربستان سعودی به‌وجود می‌آید.

گزارش‌های سازمان‌های حقوقی بین‌المللی نگرانی‌های عمده‌ای از سرکوب آزادی‌ها و نحوه رفتار با زندانیان سعودی دارد. سازمان عفو بین الملل در گزارشی جدید با عنوان «۱۰ چیزی که باید از مملکت وحشی‌گری بدانید» توضیح می‌دهد که جنایت‌های گسترده‌ای داخل عربستان سعودی انجام می‌شد که همچنان ادامه دارد.

سازمان عفو بین‌الملل (اًمنستی) در گزارش خود به برخی فعالان حقوقی زن اشاره می‌کند که به‌شکلی سرکوب‌گرایانه بازداشت شده‌اند، از جمله آنها می‌توان به لجین الهذلول و ایمان النفجان و عزیزة الیوسف اشاره کرد.

پیش از این نیز روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده بود که بازداشتگاه‌های عربستان از سال ۲۰۱۷ و بعد از تصدی پست ولایت‌عهدی توسط محمد بن سلمان مملو از زندانیان شده است.

دوران ولیعهدی محمد بن سلمان که وی می‌خواهد آن را با سیاست باز و همگرایی با تکنولوژی مدرن همراه کند، سیاست‌های قرون وسطایی این کشور را پشت‌پرده نگه داشته است. در این دوره بسیاری از عناصر آکادمیک و روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر که سالیان طولانی به مبارزه برای تحقق حقوق زنان مشغول بودند، بازداشت شدند. روحانیون دینی و دانشمندان و اقتصاددانان و شاهزادگان و وزرای سابق از دیگر بازداشتی‌ها و زندانی‌های دوران ولایتعهدی محمد بن سلمان هستند.

با وجود اینکه گزارش‌های حقوقی متعددی در تأکید بر این نکته منتشر شده است، اما دولت‌های غربی نمی‌خواستند برای توقف این روند بر ریاض فشار بیاورند.

با این شرایط می‌توان گفت که کشته شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی پایانی بر دوره بی‌توجهی یا کم‌توجهی کشورهای مذکور به اتفاقات موجود در زندان‌های عربستان است. جزئیات وحشتناکی که در خصوص قتل خاشقجی مطرح شده، حقوقدانان و دولت‌های غربی را درباره اتفاقات پشت‌پرده در زندان‌های عربستان و سرنوشتی که زندانیان آزادی بیان در بازداشتگاه‌ها دارند، نگران کرده است.

به‌نظر می‌رسد عربستان در دوره بعد از ترور خاشقجی نمی‌تواند با شعار سیاست باز، اقدام به بهبود چهره خود در کشورهای خارجی کند، چرا که سرکوبگری روشمند و بدون حساب و کتاب به یکی از ویژگی‌های این کشور تبدیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا عفو بین الملل از شما ها بیشتر از عربستان بیزاره

    • بدون نام

      راجع به زندانهای ایران نگران نیست؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج