جاباما
۷۹۰۵۹۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

هند کشتی‌های جنگی از روسیه می‌خرد

هند برای افزایش توان نیروی دریایی خود یک قرارداد ۹۵۰ میلیون دلاری با روسیه برای خرید دو کشتی جنگی با قابلیت پرتاب موشک های براهموس امضا کرد.

ایرنا نوشت: هند برای افزایش توان نیروی دریایی خود یک قرارداد ۹۵۰ میلیون دلاری با روسیه برای خرید دو کشتی جنگی با قابلیت پرتاب موشک های براهموس امضا کرد.

به گزارش روزنامه 'اکونومیک تایمز'، به گفته مقامات هندی، این دو کشتی جنگی کلاس ۱۱۳۵۶، به صورت مستقیم از روسیه خریداری شده است درحالی که در مراحل بعد دو کشتی جنگی دیگر در هند ساخته خواهد شد.

مقامات هندی همچنین اعلام کردند مذاکرات طولانی مدت برای امضای این قرارداد پیش از دیدار ماه جاری نارندرا مودی نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در دهلی نو نهایی شدند و هفته گذشته این قرارداد میان دو کشور امضا شد.

با توجه به اینکه آمریکا خرید سلاح های نظامی از روسیه را تحریم کرده است، هند می تواند با استفاده از ارز های روپیه و روبل برای پرداخت هزینه این کشتی ها استفاده کند.

این قرارداد از سال ۲۰۱۵ تاکنون میان هند و روسیه مطرح بوده است. بر اساس آن روسیه تکنولوژی لازمه را به هند انتقال خواهد داد تا دو کشتی جنگی در این کشور ساخته شود. از سوی دیگر کشتی های خریداری شده از روسیه تا سال ۲۰۲۲ به هند تحویل داده خواهند شد.

هند برای جلوگیری از ورود به بحران در روابط روسیه و اوکراین، به صورت مستقیم با اوکراین برای خرید موتور های توربین گازی این کشتی ها در ارتباط بوده است.

شرکت دولتی 'کشتی سازی گوا' ماموریت ساخت دو کشتی جنگی برای نیروی دریایی این کشور را به عهده خواهد گرفت.

سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' یا 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.

اما هند بدون توجه به این قانون و تحریم های آمریکا در ماه جاری قرارداد سامانه خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ را با حضور نارندرا مودی و ولادیمیر پوتین در دهلی نو امضا کرد.

هند که دارای روابط گسترده نظامی با روسیه است و اکثر تجهیزات نظامی خود را از این کشور خریداری می کند تحت تاثیر این قانون قرار گرفته است.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

اما هند امیدوار است که بتواند از این تحریم ها از آمریکا تخفیف دریافت کند. هند نمی تواند به راحتی رابطه نظامی خود را با روسیه نادیده بگیرد. اکثر تجهیزات نظامی هند ساخت روسیه هستند و مسکو در سال های گذشته یک همکار قابل اعتماد دهلی نو در زمینه تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز و همچنین انتقال تکنولوژی به هند بوده است.

در طول مذاکرات اخیر دهلی نو و واشنگتن موسوم به '۲+۲' جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که با این تحریم ها قصد ندارند بر کشورهایی مانند هند تاثیر منفی بگذارند.

وی ادعا کرد آمریکا برای اعطای معافیت به همکار خود یعنی هند تلاش خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هند با نگاه به صنعت داخل و روابط مسالمت امیز با جهان و اینده نگری در تولید مشترک ، باعث ارتقا جایگاه جهانی خود شده است . افرین به این سیاست قابل انعطاف .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مقابل آمریکا سرخم نکرد.ولی چشم دولت ما همچنان به برجام است.

      • بدون نام

        واقعا هم که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج