۷۹۰۷۹۳
۳۱ نظر
۵۰۱۰
۳۱ نظر
۵۰۱۰
پ

همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی نیاز داریم و باید در چند مرحله به سمت تحقق آن پیش برویم.

خبرگزاری تسنیم: محمد شریعمتداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه باید تلاش کنیم در شرایط فعلی کمترین آسیب به مردم وارد شود گفت: در تجارب جهانی کشورهای دارای نظام جامع در شرایط خاص، کمتر آسیب دیدند اما ما باید حتما نگاه نویی را حاکم کنیم.

وی تصریح کرد: در عمل آنجا که باید، اتفاقی نمی‌افتد و سیاست گذاری و اجرا دچار مشکلات عمده است به عنوان مثال درباره نظام چندلایه تامین اجتماعی مدت‌های مدیدی صحبت‌ می‌شود و صندوق ها یکپارچه نیستند و این روند حاکم، مدل قابل دفاعی در دنیا نیست و باید به سمت تجمیع توانایی ها موجود برویم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با طرح این پرسش که متولی کودکان کار کیست، بیان کرد: چند نهاد در این امر مسئول‌اند و در مجموع هیچ کدام هم مسئول نیستند. هم به اصلاح ساختاری و هم به تجمیع توان‌های مالی و معنوی نیاز داریم. اصحاب رسانه چشم بیدار مردم در تشخیص نقاط ضعف هستند و میتوانند هموارکننده مسیر باشند.

شریعتمداری با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مسائل خرد را نیز مورد توجه قرار دهند گفت: باید این ارتباط دوسویه حفظ شود و ضابطه مند ادامه یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:جلسات مختلفی با شرکای اجتماعی تشکیل دادیم و وعده دادیم شورای عالی رفاه تشکیل شود. هیئت امنای تامین اجتماعی نیز همینطور، مدت‌های مدیدی است تشکیل جلسه نداشته است وتعیین خط مشی و سیاست گذاری کلی در تامین اجتماعی در شورای سه جانبه گرایانه تامین اجتماعی با شرکای اجتماعی و دولت هدف ماست و این راههای میانبر برای حل مشکلات را باید طی کرد.

وی به امید در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: صحیح است که با کاهش امید اجتماعی در سطوح مختلف مواجهیم و قابل انکار نیست اما نقاط امیدی هم وجود دارد. طبق برخی نظرسنجی‌ها عرق ملی در روزهای اخیر ۲۰درصد افزایش یافته است.

شریعتمداری ادامه داد: یکی از کارهایی که باید در حل آسیب‌های اجتماعی کنیم جلب مشارکت‌های مردمی است. پذیرش کمک مردم از مردم بالاتر است تا مردم از دولت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اتکای بنده به شرکای اجتماعی است عنوان کرد: مردم باید احساس کنند تکیه گاه مستحکمی دارند و مجموعه قوا برای حمایت در برابر دشمن ایستاده‌اند که مقام معظم رهبری نیز به این امر تاکید فرمودند.

شریعتمداری درباره مشکلات خبرنگاران گفت: پیشنهاد میکنم کارگروهی تشکیل دهیم تا مشخص شود چه کمکی میتوانیم به آنها کنیم. اگر جامعه رسانه با نشاط باشد مردم هم احساس نشاط می‌کنند.

وی همچنین درباره ادغام صندوق‌های بیمه ای گفت: با دکتر هاشمی وزیر بهداشت سالهاست رفاقت دارم. می‌توانیم با هماهنگی با یکدیگر جلو برویم. باید با همدیگر هماهنگ می‌شدیم تا بیشتر به مردم کمک کنیم. با هرچه به دریافت بهتر خدمات از سوی مردم کمک کند موافقم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید بدهی ما به مجموعه وزارت بهداشت تسویه شود و وزارت بهداشت متولی امر درمان است، البته تامین اجتماعی شریک بزرگ درمان است و رفیق بزرگ و همراه بزرگی هم برای وزارت بهداشت هستیم و امیدواریم در این مسیر با هماهنگی پیش برویم و به مردم آرامش بدهیم تا مشکلات حل شوند.

وی افزود: ادغام صندوق‌های بیمه ای نیز راهکار بدی نیست اما باید کارشناسی شود. ۵۰ هزار میلیارد از محل تهاتر بدهی‌های تامین اجتماعی باید امسال محقق شود که کمک بزرگی است. ۳۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی نیاز داریم و باید در چند مرحله به سمت تحقق آن پیش برویم.

شریعتمداری به طرح‌های مختلف اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: بیکاری آسیب‌های بزرگی به همراه دارد. صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های سریع بسیار مهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: منشور ارائه خدمات منشور کاملی است. باید در حوزه‌های گوناگون این کار را انجام دهیم. شفافیت از مهمترین عوامل رفع فساد است که در منشور ارائه خدمات به آن اشاره شده است.

وی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز اظهار کرد: باید پیشکسوتان را اکرام کنیم. درست است که جوان‌ها باید وارد میدان کار شوند و ما مکلف هستیم از جوانان استفاده کنیم اما نباید به این معنا باشد که حرمت پیشکسوتان حفظ نشود.

شریعتمداری ادامه داد: از زیرمجموعه‌ها خواستیم برنامه صد روزه ارائه دهند و وضعیت مجموعه خود را ظرف یک هفته گزارش دهند. تلاش می‌کنم در این سه ماه به اندازه چند ماه کار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نظام پرداخت ناهماهنگ حقوقی روبرو هستیم و در واقع این نظام پرداخت هماهنگ نیست عنوان کرد: سازمان امور استخدامی در دولت فعالیت میکند و امیدواریم این امر مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی همچنین افزود: بیمه بیکاری ما خوب است اما گستره محدودی دارد و سیستم به جای آنکه اشتغال افزا باشد، بیکاری زاست و تلاش می‌کنیم اشکالات موجود را رفع کنیم.

شریعتمداری به بدهی های دولت بل تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: اقدامات مربوط به تسویه این بدهی شروع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای وزیر آیاخبرازمستعمربگیران تامین اجتماعی خبردارید
      بنده ۴۰۰حقوق میگیرم.بااین رقم چکار کنم یکماه
      اجاره نشین هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا الان ده ساله که میخوان اینکارو بکنن یکسان سازی اینا فقط یه چیزی میپرونن تا سر مردمو سرگرم کنن وخوب اختلاس میکنن جمع کنین بابا

    • بدون نام

      در اکثر کشورها اول کار انجام میدن بعد اعلام میکنند در کشور ما اول اعلام می کنند بعد اقدام نمیکنند حرف درمانی!!!!

    • بدون نام

      تاسف میخورم برای دولتی که با دروغ شعار وعوام فریبی دوباره از بی تدبیران پیرناتوان برای پر کردن چاله چوله ها فقط حرف درمانی میکنند وزارت سرکارگذاری الکیان ....

    • کوروش

      تلاش می‌کنم در این سه ماه به اندازه چند ماه کار کنیم.خسته نباشید. سه ماه خودش چند ماهه. به اندازه چند سال اگه می تونید کار کنید. شاید هم بهتر باشد اصلا هیچ کاری نکنید.

    • بدون نام

      پارسال هرشب از نماینده مجلس تا وزیر کار تامین اجتمایی به مدت ششماه حرفشان این بود که سال 97 همسان سازی بازنشستگان قانونی شده ودر بودجه 97 لحاظ شده ومردم خوشحال باشند که این کار حتما انجام میشود ولی الان وزیر جدید وعده میده که اگر؟؟؟؟؟ فکر کنم عمر من بازنشسته کفاف نمیدهید که دیگر به این وعده ها دلخوش باشم

    • بدون نام

      دروغ نگو

    • بدون نام

      نظر خوبی است

    • بدون نام

      چگونه است که در همین نطام و سیستم بازنشستگی بازنشسته تامین اجتماعی که در ۲سال آخر شاغلی منصب مدیریت داشته الان حقوق۶_۷میلیونی میگیره و همین شخص با همین شرایط در سیستم بازنشستگی کشوری و لشگری خقوق۳/۵تا۴میلیون میگیره؟؟؟!!؛؛چرا اینقدر اختلاف؟؟؟؟و چرا اینقدر بی نظمی و بی نظامی در این قانون!!!!!

    • بدون نام

      دروغ میگید

    • بدون نام

      مردم چقدر باید دوروغهای شمارا بخونن بابا کمتر دوروغ چند ساله این حرف هست هرچند وقت یکبار بخاطر درتیمدن صدای مردم دورغی سرهم میکنید ایمان مانراهم سست کردید ازاول شنیدیم دوروغگو دشمن خداست شماکه مسول باسواد دشمن خدا بودن را قبول ندارید وای برمردم عامی

    • بی نام

      دیگه دیر شده ...سالهاست بازنشسته گرسنگی شدید میکشه که نگو وفقط با وعده ودروغ به بعد موکول میکنید ودرست هم طی تجربه نمیکنید مثل همیشه. شاید .....یک طور دیگه درست بشه دیگه برای شما دیر شده .

    • کارمند

      دوباره شروع شد.وعده های سر خرمن که هیچگاه محقق نخواهد شد

    • ایرانی

      اوه اوه اوه!!!!!!ببینیم وتعریف کنیم هرچی صنعت ومعدن رو اباد کروی حالا نوبت کاروحقوق ووووووو!!!!!...

    • بدون نام

      اگر اجرا شد درسته

    • علی

      و عده سر خرمن باور نکنید هیچ کدام از حرفهایشان را اینها امتحان پس داده هستند

    • AAAAAAAAAAA

      شریعتمداری هزاران نفر گفتن ولی شهامت انجام آن را نداشتن اگر شما انجام دهید مردم روی شما حساب ویژه باز میکنند.
      این کار خیر را انجام بده تمام بازنشستگان برای تو دعا خواهند کرد.
      البته اگر روحانی بگذارد .

    • یه آدم

      چطوری میتونید حقوق یه بازنشسته ای که کارگر ساده بوده و ۱میلیون و ۵۰۰ میگیره رو با یه کارگر برق منطقه ای که بازنشسته شده و ۵ میلیون داره میگیره ، یکی کنید . تازه سواد اون برق منطقه ای ام از کارگر ساده کمتر باشه . مگه میشه ، مگه داریم .....

    • مش قاسم

      سر کاری جدید. بزک نمیر .....

    • بدون نام

      بعید میدانم ...چنین غیرتی نمیبینم

    • وروجک

      زود تندسریع حقوق بازنشسته ها را ببرید بالا....چون بابام گفت هرچی اضافه کردن مال تو اضافه اش...آخه مجردم خرجم بالاست...

    • بدون نام

      کارگری ازبخش خصوصی با یک و دویست در ماه باز نشسته شده...کارگر پالایشگاه یا پتروشیمی ویا شرکت گاز ....با چهار الی پنج میلیون تومان در ماه بازنشسته شده ....این فاصله خیلی زیاد ه الکی وعده ی سرخرمن ندهید ... در افزایش پایان سال کارایی تان برا همه اشکار شده ....احمق شمایید و زود باور ... حتی به وعده های دروغین اروپا ییها دل خوشید...

    • قلی

      ....سلام آقای دائم الوزاره ...و تبریک به مجلسی که هفته قبل میخواست استیضاحت کند و این هفته در وزارتی دیگر تاییدت کرد ...راستی ماجرای ..خودروهای وارداتی و ثبت سفارشهای آنچنانی ..و ارزهای تخصیصی ...آیا به استیضاح و تایید ...و تعویض وزارت بی ربط بود ؟؟

    • بدون نام

      دیگه گوش همه پر شده از حرف. اقدامی کنید

    • بدون نام

      کارخانه ها را خراب کرد رفت سراغ تامین اجتماعی.

    • بدون نام

      حناب بیکاران کار میخان کار کار کار

    • بدون نام

      ما متوجه نشدیم بالاخره این آقا چه گفت و منظور ایشان از مشارکت مردمی چیست یعنی اینکه خیر حقوق به بازنشستگان بدهد جناب دیگه از این حرف های من درآوردی دست بردار تورا به خدا تو هم بعد از چند سال وزارت نیای بگی تامین اجتماعی ورشکست شد لطفا" ما بخیرو شما به سلامت شر مرسان.

    • امیر

      من 6 ساله بازنشسته شده ام از زمانی که استخدام شدم گفتین میخوایم همسان سازی کنید منم دیدم 6 سال بعد از بازنشستگی همسان سازی نکردید دارم میرم استخدام بشم دوباره شاید سی سال دوم بازنشستگی حداقل خجالت بکشید و شرم کنید دست از دروغ گفتن بردارید نمیخوایم همسان سازی کنید فقط دروغ نگید خدا ازتون نگذره ازاون پست می‌پرید این پست جدید دروغ تکمیل نشده پست قبلی رو تو پست جدید میگید بقیه شو. کاش مثل آب و برق سوبله شده این دروغ صاحب مرده هم کنتور داشت قبضش هم مثل فیش حقوقی خودتون براتون میومد تا خجالت بکشید که نمیکشید

    • بدون نام

      بازنشسته های فرهنگی دیگه فقط آرزوی مرگ خودمون رامی کنیم قدر حرف الکی چقدرقول دروغ دیگه بسه ابرو و شرف ما رابردید من و همسرم بعداز چهل سال زندگی و داشتن عروس و داماد و نوه فردا صبح میریم دادگاه برای طلاق توافقی چون.حقوقم کفاف زندگی مارانمیدهد او هم با گرفتن طلاق بعازچهل سال زندگی مشترک میگه میریم زیر پوشش بیمه پدرم ایا این درسته بعداز چهل سال من یک بازنشسته فرهنگی بخاطر کمی حقوقم زندگی ام را ازدست داد ه و اقا زاده ها خارج از کشور عشق و حالشو نه بکنن خدا ازش نگذره بانی باعث اینکاررا ازطرف یک معلم بازنشسته هرگز نمی بخشمتون خدای من به روز من دچارتون کنه

    • بدون نام

      در این مملکت بازنشست که شدی یعنی برو سرت را بزار و بمیر

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه، ، مردم را از خدا هم ناامید کردید،،،مردم دارن میگن اینا مگه نماینده خدا خودشون را نمیدونن؟؟؟لابد نعوذبالله خدا هم مثل همینا دروغ زیاد میگه،،،همتون دروغگویید،،لعنت بر شمای دروغگوی مردم فریب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج