جاباما
۷۹۰۸۸۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

تجمع عظیم جاماندگان اربعین برگزار شد

مراسم راهپیمایی جاماندگان از اربعین با عنوان "جاماندگان اربعین حسینی" در تهران و سایر شهرستان‌های ایران اسلامی از صبح امروز برگزار شد.

خبرگزاری میزان: مراسم راهپیمایی جاماندگان از اربعین با عنوان "جاماندگان اربعین حسینی" در تهران و سایر شهرستان‌های ایران اسلامی از صبح امروز برگزار شد.

امسال نیز به مانند سالهای گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در سراسر کشور با شور فراوانی در حال برگزاری است. این مراسم که به عنوان نمادی از اتحاد مسلمین جهان از آن یاد می‌کنند همواره در روز اربعین حسینی در میان جاماندگان قافله پیاده روی اربعین برگزار می‌شود.

مراسم "جاماندگان اربعین حسینی" برای ششمین سال پی در پی از ساعت شش صبح امروز آغاز شده و حاضران مسافتی حدود پانزده کیلومتری از میدان امام حسین (ع) را تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) طی می‌کنند.

از نکات جالب توجه در مراسم جاماندگان اربعینی می‌توان به برپایی موکب‌های پذیرایی و استراحت اشاره کرد. این موکب ها به رسم طریق الحسین در تهران نیز دایر شده است. فارغ از این موکب‌ها مردم در طول مسیر به صورت خودجوش با آب، خرما و غذا از جاماندگان اربعینی پذیرایی می کنند.

قرائت زیارت اربعین توسط حضار، مناجات‌خوانی، توزیع پرچمی با عنوان جاماندگان اربعین از برنامه های مرسوم در روز اربعین حسینی در میان جاماندگان اربعین است.

این مراسم پرشور نه تنها در تهران بلکه در سایر شهرهای ایران اسلامی نیز از ساعات اولیه روز آغاز شده است. پیاده‌روی عظیم جاماندگان اربعین حسینی در استان بوشهر از میدان‌های اصلی شهر به سوی گلزار شهدا برگزار می‌شود.

شهر زاهدان نیز شاهد حضور پرشور مردم در مراسم جاماندگان اربعین حسینی است. همزمان با اربعین حسینی (ع) مراسم دسته روی، سینه زنی و عزاداری در مساجد مختلف استان سیستان و بلوچستان در ماتم و سوگ سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

مشهد، اراک، اصفهان، شیراز، پل دختر، همدان و سایر شهرهای ایران اسلامی نیز در روز اربعین حسینی شاهد برگزاری پرشور تجمع جاماندگان اربعین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یا حسین مظلوم

      ای بابا هنوز که شروع نشده چجوری برگزار شد

    • میم جیم

      ان شالله بشه روزی که تمام این جمعیت در کربلا و حرم توسعه یافته عظیم امام حسین متمرکز بشه و هیچکسم از فشار و تنگی اذیت نشه و اون روز، در حکومت مولا امام زمان محقق خواهد شد. تا کور شود چشم دشمنان اربعین حسینی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج