۷۹۱۰۳۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تبریک پمپئو به رئیس‌ جمهور جدید برزیل

رییس جمهور جدید برزیل پس از پیروزی در دور دوم انتخابات این کشور اظهار کرد، قوانین مالکیت اسلحه را کاهش خواهد داد و برای دیدار با ترامپ به واشنگتن می‌رود.

ایسنا نوشت: رییس جمهور جدید برزیل پس از پیروزی در دور دوم انتخابات این کشور اظهار کرد، قوانین مالکیت اسلحه را کاهش خواهد داد و برای دیدار با ترامپ به واشنگتن می‌رود.

ژایر بولسونارو، رییس جمهور جدید برزیل در سخنان خود پس از پیروزی در دور دوم انتخابات این کشور متعهد شد که به اصول دموکراتیک پایبند بماند.

بولسونارو در نخستین صحبت‌های خود پس از پیروزی در انتخابات، در ویدئویی که در فیسبوک منتشر کرد گفت: متعهد می‌شوم که این دولت از قانون اساسی کشور، آزادی و خداوند دفاع کند.

رییس جمهور جدید برزیل اظهار کرد، در سال جاری میلادی و حتی پیش از آغاز به کار دولتش در یکم ژانویه ۲۰۱۹، کنگره این کشور را برای کاهش محدودیت‌های مالکیت اسلحه تحت فشار قرار خواهد داد. او تاکید کرد که گسترش مالکیت اسلحه به کاهش جرایم کمک خواهد کرد.

بولسونارو همچنین گفت که قصد دارد سرخیو مورو، قاضی مبارزه با فساد برزیل را که سیاستمداران قدرتمندی نظیر لوییس ایناسیو لولا داسیلوا، رییس جمهور سابق برزیل و شماری از تاجران را به زندان انداخته، نامزد تصدی وزارت دادگستری کند.

این رییس جمهور راست‌گرا که به "ترامپ برزیل" مشهور است، اظهار کرد که تصمیم دارد تبلیغات دولتی را از رسانه‌های "دروغگو" حذف کند. او که پیش از این نیز از رسانه‌ها انتقاد کرده بود، با این اقدام فشار خود را بر رسانه‌ها افزایش خواهد داد.

او ضمن حمایت از صنعت تولید اتانول متعهد شد که در بخش زیست‌سوخت مشارکت کند. بولسونارو گفت: برزیل پیش از این سردمدار تولید اتانول بوده و مطمئنا بار دیگر نیز این جایگاه را به دست خواهد آورد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز که پس از پیروزی بولسونارو به وی تلفنی تبریک گفته بود اظهار کرد، "تماس تلفنی بسیار خوبی" با بولسونارو داشته و طی آن برای پیروزی در انتخابات به او تبریک گفته است. ترامپ همچنین در پیامی توییتری نوشت، این دو رهبر برنامه‌ریزی کرده‌اند تا "در زمینه تجاری، نظامی و دیگر زمینه‌ها با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند".

تماس تلفنی دوستانه ترامپ با بولسونارو می‌تواند نشان‌دهنده روابط سیاسی نزدیک میان این دو قدرت اقتصادی آمریکا باشد که هر دوی آن‌ها هم‌اکنون تحت رهبری پوپولیست‌های محافظه‌کار قرار دارند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در گفت‌وگویی تلفنی با بولسونارو، ضمن تبریک به او به مناسبت پیروزی‌اش در انتخابات برزیل، همکاری در اولویت‌های سیاست خارجی از جمله در مساله ونزوئلا، مبارزه با جرایم فراملیتی و راه‌های تقویت روابط اقتصادی را مطرح کرد.

بولسونارو متعهد شده است که فشار خود را بر دولت چپگرای ونزوئلا برای برگزاری انتخابات آزاد افزایش دهد.

رییس دفتر آینده بولسونارو به خبرگزاری رویترز گفت، رییس جمهور جدید برزیل در نخستین سفر خارجی خود از شیلی دیدار خواهد کرد و پس از آن به آمریکا سفر می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج