۷۹۱۱۲۱
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

کاشیما - پرسپولیس؛ کوه انگیزه برای قهرمانی

لیگ قهرمانان آسیا آنقدر تورنمنت معتبر و بزرگی هست که برای قهرمانی در آن هر تیمی بیشترین انگیزه را داشته باشد اما تیم های کاشیما و پرسپولیس، انگیزه و اهداف مختلف و جالبی دارند.

ورزش سه: تیم های پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن ۱۲ و ۱۹ آبان مقابل هم صف آرایی خواهند کرد و تیم برنده به جام قهرمانی خواهد رسید. این دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که پس از انجام ۱۲ بازی به این جا رسیده اند و هر کدام قهرمان منطقه خود در آسیا هستند و حالا می خواهند فاتح قاره کهن باشند.

پرسپولیس تاکنون هیچگاه در لیگ قهرمانان آسیا یا جام باشگاه های آسیا به مقام نخست نرسیده است. آن ها تنها یک بار ۲۷ سال پیش موفق شدند جام در جام آسیا را فتح کنند و حالا در اندیشه نخستین قهرمانی در این مسابقات هستند.

همچنین نکته جالب این است که تاکنون هیچ تیم ایرانی دیگری هم در لیگ قهرمانان به قهرمانی نرسیده و تنها سه بار استقلال و پاس در جام باشگاه ها موفق شدند در جایگاه نخست قرار بگیرند؛ حالا پرسپولیسی ها می خواهند به اولین تیم ایرانی تبدیل شوند که در این بازی ها به قهرمانی می رسد.

از طرف دیگر، تیم برانکو ایوانکوویچ در این فصل لیگ برتر با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کند و به همین دلیل شاگردان او فعلا از رسیدن به صدر بازمانده اند. این در حالی است که در سه سال قبلی هیچ تیم دیگری در یک فصل بیشتر از پرسپولیس امتیاز نگرفته و حالا وقوع چنین اتفاقی نمی تواند برای قرمزها خوشایند باشد. مگر این که تیم محبوبشان در آسیا قهرمان شود و در آن صورت حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ نیز برایشان قابل قبول خواهد بود.

اما کاشیمایی ها با اهداف دیگری به مصاف نماینده ایران می روند. آن ها پس از گذشت ۳۰ هفته از جی لیگ ژاپن در رده چهارم قرار دارند و باتوجه به اختلاف ۱۴ امتیازی تا صدر، عملا نمی توانند به عنوان قهرمانی برسند. آن ها همچنین در جام حذفی نیز کار سختی برای قهرمانی دارند و در مجموع گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ برایشان بسیار مشکل است.

گوزن های ژاپنی باتوجه به این نتایج در لیگ داخلی، امیدوارند در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی برسند تا غیبت در مسابقات فصل آینده برای هواداران این تیم قابل تحمل باشد. این اتفاق فصل گذشته برای اوراواردز ژاپن نیز رخ داد و آن ها علی رغم قهرمانی در آسیا، نتوانستند به مسابقات سال بعد برسند.

در زمان ۲۸ تیمی بودن لیگ قهرمانان، قانون اینطور بود که تیم قهرمان از مرحله یک چهارم نهایی وارد مسابقات می شد و به عبارتی قهرمانی در تورنمنت می توانست امتیاز ویژه ای برای تیم ها باشد اما در سال های گذشته این قانون برچیده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم پرسپولیس قهرمان آسیا بشه تا چشم این عرب ها درآد و بترکن از حسادت.
      و امیدوارم پرسپولیس در جام باشگاه های جهان هم نتایج آبرومندانه ای به دست بیاره

    • سعید

      برزیل با ۵ بار قهرمانی جهان پر افتخارترین تیم دنیا نیست. برزیل فقط ۱ بار قهرمان جهان با ۳۲ تیم شده و چهار بار دیگر قهرمانی این تیم در مسابقات ۱۶ جانبه و ۱۳ جانبه بوده است.... (منطق یک لنگی)

    • بدون نام

      به امید قهرمانی یک باشگاه ایرانی

    • persepolis

      پرسپولیس قهرمان میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج