۷۹۱۱۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لوپتگی، پنجمین سرمربی ضعیف تاریخ رئال مادرید

 جولن لوپتگی بعد از کسب تنها ۶ برد در ۱۴ مسابقه از رئال مادرید اخراج شد.

وبسایت نود: جولن لوپتگی بعد از کسب تنها ۶ برد در ۱۴ مسابقه از رئال مادرید اخراج شد.

اخراج جولن لوپتگی برای چند هفته یکی از مهم ترین سوژه های مورد بحث در دنیای فوتبال بود. تقریبا کسی در اخراج شدن لوپتگی تردیدی نداشت و تنها سوال این بود که این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد.

اتفاقی که همه انتظار آن را داشتند رخ داد. لوپتگی تا ال‌کلاسیکو روی نیمکت رئال نشست و بعد از شکست ۵-۱ مقابل آبی اناری ها شغل خود را از دست داد.

در تنها ۴ ماه، همه دنیا بر سر لوپتگی آوار شد. او که آماده هدایت اسپانیا در جام جهانی بود، به فاصله تنها یک روز تا شروع رقابت ها شغل خود را به دلیل آنچه "توافق پنهانی با رئال مادرید و رسانه ای شدن آن بدون هماهنگی" عنوان شد از دست داد و نتوانست روی نیمکت تیمی بنشیند که در ۲ سال گذشته، آن را به یکی از آماده ترین تیم های دنیا و مدعی قهرمانی تبدیل کرده بود.

تنها چند روز بعد مشخص شد که کریس رونالدو هم بعد از زین الدین زیدان رئال مادرید را ترک خواهد کرد تا سختی کار لوپتگی از همان اول به چشم بیاید. او حالا بعد از ۴ ماه و تنها ۱۴ بازی رئال مادرید را ترک می‌کند تا رکورد سریع ترین اخراج دوران فلورنتینو پرز را هم به نام خود ثبت کرده باشد.

آمار لوپتگی در این ۱۴ مسابقه ۶ برد، ۲ تساوی، ۶ باخت، ۲۱ گل زده و ۲۰ گل خورده بود. او با تنها ۴۲،۸۶ درصد پیروزی در مسابقات از مادرید کنار می‌رود. بررسی مربیان رئال مادرید در گذشته نشان می‌دهد که جولن لوپتگی با این درصد از پیروزی، پنجمین سرمربی ضعیف در تاریخ باشگاه رئال مادرید محسوب می‌شود. اما درصد پیروزی کدام سرمربیان در تاریخ باشگاه از لوپتگی هم کمتر بوده است؟

۴-آلفردو دی‌استفانو (۴۲،۸۶ درصد)

یک بازیکن افسانه ای و یک مربی بد. دی‌استفانو در نوامبر ۱۹۹۰ و بعد از اخراج جان توشاک برای دومین بار هدایت رئال مادرید را به دست گرفت. او در ۲۱ مسابقه ۹ برد، ۳ تساوی و ۹ شکست را تجربه کرد و عاقبت در ماه مارچ ۱۹۹۱ جای خود را به رادومیر آنتیچ داد. البته دی‌استفانو در همین مقطع کوتاه هم موفق شد یک سوپرکاپ اسپانیا را برای کهکشانی ها به ارمغان آورد.

۳-آمانسیو آمارو (۴۰،۴۳ درصد)

او نیز نمونه یکی دیگر از بازیکنان فوق العاده ای است که در دنیای مربیگری به توفیقی دست نیافتند. آمانسیو در دهه های ۶۰ و ۷۰ نزدیک به ۳۵۰ بار برای رئال به میدان رفت و بیش از ۱۲۰ گل برای این تیم به ثمر رساند.

آمانسیو به همراه رئال ۹ بار قهرمان لالیگا شد و در قهرمانی اروپایی رئال در سال ۱۹۶۶ هم عضوی از این تیم بود. بعد از تجربه دو ساله در هدایت کاستیا، آمانسیو در می ۱۹۸۴ سرمربی رئال مادرید شد و جای دی‌استفانو (مقطع اول) را گرفت.

آمارو در ۴۷ بازی روی نیمکت رئال نشست (بیش از هر مربی دیگری در این لیست) و آمار او در این مدت ۱۹ برد، ۱۳ تساوی و ۱۵ شکست بود. او در نهایت در آپریل ۱۹۸۵ و بعد از ثبت طولانی ترین زمان عدم گلزنی رئال مادرید (تا قبل از لوپتگی) از سمت خود کنار رفت و جای خود را به لوئیس مولونی داد. بعد از این تجربه، آمانسیو دیگر هرگز هدایت هیچ تیمی را به دست نگرفت.

۲-خوزه کوئیرانته (۳۸،۸۹ درصد)

کوئیرانته سرمربی رئال مادرید در اولین فصل از رقابت های لالیگا (۳۰-۱۹۲۹) بود. او در ۱۸ مسابقه رئال را هدایت کرد و بعد از کسب ۷ برد، ۳ تساوی و ۸ باخت در این بازه اخراج شد. حتی در دهه ۱۹۳۰ هم رئال مادرید در برخورد با مربیان خود قاطع و تا حدودی ظالم بوده است

۱-جاسینتو کوئینکوسس (۲۹،۴۱ درصد)

بلافاصله بعد از پایان جنگ جهانی دوم، کوئینکوسس در می ۱۹۴۵ سرمربی رئال مادرید شد و تا مارچ ۱۹۴۶ هدایت این تیم را به عهده داشت.

آمار کوئینکوسس در این مقطع با ۱۸ برد در ۳۵ مسابقه و قهرمانی در کوپا دل‌ری بد نبود. اما او تنها ۱۳ ماه بعد و در مقطع دوم حضور خود در مادرید، بدترین عملکرد یک سرمربی در تاریخ این باشگاه را ثبت کرد.

کوئینکوسس در ۱۷ بازی ۵ برد، ۴ تساوی و ۸ شکست داشت، تیم او در ازای ۳۲ گل زده، ۴۱ گل دریافت کرد تا او با ۲۹،۴۱ درصد پیروزی، احتمالا آرزو کرده باشد که کاش هیچ وقت به مادرید برنمی‌گشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج