۷۹۱۲۳۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا مارسلو، جانشین واقعی روبرتو کارلوس است؟

مارسلو در سن ۳۰ سالگی درالکلاسیکو تک گل تیمش را به ثمر رساند؛ بلکه مهاجمین رئال به خودشان بیایند و بازی را به تساوی بکشند ولی این بار کریستیانویی وجود نداشت تا قدر این گل را بداند و درنهایت تحقیر با یک نتیجه سنگین بازی را واگذار کردند.

ورزش سه: مارسلو در سن ۳۰ سالگی درالکلاسیکو تک گل تیمش را به ثمر رساند؛ بلکه مهاجمین رئال به خودشان بیایند و بازی را به تساوی بکشند ولی این بار کریستیانویی وجود نداشت تا قدر این گل را بداند و درنهایت تحقیر با یک نتیجه سنگین بازی را واگذار کردند.

او اهل ریودوژانیرو است و مانند تمام فوتبالی ها درساحل ریو رشد کرده و فوتبال را فرا گرفته و استاد فوتبال ۵ نفره است ، فوتبالی که باید درآن سریع باشی و تکنیک بالایی داشته باشی، صحبت ازمارسلو ویرا داسیلوا جونیوراست که فوتبالش را مدیون پدربزرگش است که قبل از فروش ماشین هر روز او را به محل بازی می رساند و بعد فروش آن مجبور بود با اتوبوس به محل تمرین برود.

چرا مارسلو، جانشین واقعی روبرتو کارلوس است؟

او در مقدمه کتابش می نویسد: فوتبال در نهایت باید تو را به وجد بیاورد اما با این حال امروزه به فوتبال به چشم یک تجارت نگاه می کنند که بخش سرگرمی آن واجب تر به نظر نمی رسد. فوتبالی که این روزها به شما دستورمی دهد ، لبخند نزن و فکر لذت بردن از آن را از سرت بیرون کن.

به مدافعینی که جلو می روند اتهاماتی زده می شود واستعداد ها را محدود می کنند انگار این طور از بازیکنان مرتکب گناه شده اند گویا خطا کردن واجب ترین درسی است که مدافعین باید یاد بگیرند.

دیگر ارزشی نه برای پاس زیبا قائل می شوند نه دریبل زنی و نه گلزنی ریسک کردن عملی مردود است ویک گناه نا بخشودنی وهر گل زیر ذره بین آنالیز قرار می گیرد انگارنه انگار گاهی حوادث به ما الهام می شود انگار فوتبال زمینی‌ با یک دروازه است که فقط یک طرف آن باید شاهد گل باشد و تیم شما هیچ گاه نباید گلی‌ دریافت کند.

انگار خیلی‌ راحت می‌‌شود همه چیز را تحلیل کرد و یک قسمت زمین را از اشتباهات پاک کرد.

چرا مارسلو، جانشین واقعی روبرتو کارلوس است؟

مارسلو فوتبال را با قلبش بازی می کند وهمانطورکه می گوید همیشه منتظر یک الهام در یک زمان خاص است او به ندای درونش اعتماد می کند و حالا پس از ۱۱ سال حضور در تمام افتخارات یک دهه اخیر تیمش ،حضوری مثبت و تاثیرگذار داشته است. اوحق دارد که اعتماد کند.

شور و هیجان مارسلو را می توان درانزو فرزند ارشدش نگاه کرد که با چه هیجانی به دنبال توپ می دود انگار مسئله ای مهم تر از آن وجود ندارد و به معنای واقعی کلمه او یک غنیمت است که باید قدرش را دانست.

از فولکس واگن پدربزرگ تا رئال

یک بار در مصاحبه ای گفته بود که هیچ کسی به اندازه پدربزرگش به او اعتماد نداشته است ، چرا که حاضر شد فولکس واگن قورباغه ایش را بفروشد تا هزینه فوتبال بازی کردن او را تامین کند . شاید او به خاطرهمین است که تی شرت تونی مونتانایش را گاهی اوقات برتن می کند که برروی آن نوشته است : به کی اعتماد کنم ؟ به خودم؛اما امروز همه به او ایمان کامل دارند.

مونچی همیشه حسرت به خدمت گرفتن او را می خورد. مدیر ورزشی سویا قبل از پیوستش به رئال با او به توافق رسیده بود که او را به سانچز پیزخوان ببرد اما مادرید در ثانیه های آخر او را با یک پیشنهاد وسوسه کننده از رفتن به سویا منصرف کرد تا مسیر فوتبالش را برای همیشه تغییر دهد. او درآن مقطع بسیار لاغر و نحیف بود و همچنین بسیار بازیگوش اما آن قدرسرشارازاستعداد بود که این ضعف ها به چشم نیاید.

وقتی رئال او را دوست نداشت

خودش گاهی اوقات می گوید: می‌ روم و می‌‌روم و می‌‌روم. گاهی‌ اوقات فراموش می‌‌کنم که برگردم.او جلو می رفت بدون اینکه محلی به فریادهای فابیو کاناوراو و گابریل هاینزه بگذارد . انصافا آنها سراوخیلی داد میزدند اما بی فایده بود و او کار خودش را می کرد تا حدی که پس ازسپری شدن سال های اول ،رئال قصد داشت او را در مقطعی به وایادولید قرض دهد و یا او را با بند بازخرید به فروش برساند . اما اوهیچ گاه نپذیرفت، تصمیم به ماندن گرفت و بازی کرد.

والدانو در مورد کارلوس می گفت: او بازیکنی است که وقتی ازخط حمله به منطقه ای که به او سپرده شده برمی گردد، تازه متوجه شود که چه اتفاقی رخ داده . اما او بسیارمحبوب بود؛درست مثل مارسلو او بارها به علت عدم پوشش سمت چپ رئال به دردسر افتاده است تا جایی که مورینیو برای ازبین بردن این نقطه ضعف ، تصمیم به خرید کوئنترائو گرفت و این گونه بود که مارسلو را به نیمکت تبعید کرد.

حتی کارلتوهم درمقطعی او را نیمکت نشین کرده بود حتی درفینال لیسبون از کوئنترائو درترکیب ثابت تیمش استفاه کرد ،اما او در دقیقه ۵۹ به زمین بازی آمد و بازی را تغییر داد و از آن شب حکومتش را در رئال آغاز نمود.

چرا مارسلو، جانشین واقعی روبرتو کارلوس است؟

روی کلمنت دستیار وقت آنچلوتی می گوید: مارسلو دقیقا همان چیزی بود که می خواستند. مارسلو بازیکنی بود که مردم کم کم او را باور کردند او جانشین روبرتو کارلوسی شده بود که بنا به آمار بر روی 60 در صد گل ها ی زمان رئال مادرید تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم داشته است و الحق جانشینی او، که در طول 12 سال توانسته بود 71 گل را به ثمر برساند کاربسیارسختی بود.

به نظر می رسد فوتبال برای مارسلو از هرمقوله ای درزندگی جدی تراست، او همیشه اشتباهاتش را طوری جبران می کند که دیگر هیچ اثری درذهن باقی نمی گذارد، البته بخش زیادی ازفوتبالش وابسته به ذاتش است .

در تیمی که مهاجمان ترجیح می دهند همیشه در داخل محوطه جریمه باشند مارسلو تفاوت ها را رقم می زند. مارسلو با اکثر مدافعان کناری جهان تفاوت دارد حتی تهاجمی ترین آنها. مدافعان کناری که تمایل به حمله دارند معمولا سعی‌ می‌‌کنند به نقطه اوت نزدیک شوند و سانتر کنند اما او کاملا بر عکس عمل می‌‌کند و بیشتر به درون محوطه می‌‌رود تا نزدیکی‌‌های نقطه کرنر.

او از بین بازیکنان هم البته رد می‌‌شود و همیشه از کنار آنها عبور نمی‌‌کند. در حرکات او، آنچنان که تکنیک سهم دارد، قدرت و سرعت تاثیر گذار نیستند.

*مارسلو، روبرتو کارلوس

کارلوس در مورد او می‌‌گوید:" او از من هم با استعداد تر است." این دو بازیکن روی هم تا به اینجا 23 سال سمت چپ رئال را بیمه کرده اند واین شاید رکوردی دست نیافتنی در تاریخ رئال مادرید باشد .

مارسلو همواره ازحمایت هایی که در روزهای اول پیوستنش به مادرید از طرف الگوی همیشگیش کارلوس ازاو شده است صحبت کرده است.

مارسلو به مارکا در این خصوص گفت: روبرتو کارلوس به من کمک زیادی کرد. او وظایف من را سبک کرد. من را به خانه اش دعوت کرد و من را به خانواده اش معرفی نمود. او شماره تلفن خود را به من داد. این طبیعی و نرمال نیست زیرا قرار بود که من جای او را در تیم بگیرم.

با این حال تا حد زیادی به من کمک نمود. من به رئال مادرید منتقل شدم تا او را از ترکیب اصلی حذف کنم، اما او به من کمک بسیاری نمود، رفتار او شگفت آور بود.

مارسلو در رئال به تمام افتخارات ممکن دست پیدا کرد تا جانشین خلف کسی باشد که همواره ازاوبه عنوان الگو یاد کرده است و او به عنوان کاپیتان دوم رئال مادرید این روزها لحظات سختی را سپری می کند ، شایعات پیوستن به دوست صمیمیش رونالدو در یووه ، و همچینن اوضاع این روزهای رئال و حالا باخت سنگین درالکلاسیکو او را تحت فشار قرار داده است.

اما به جرات می توان گفت که مارسلو ازاین روزها کم ندیده است و می داند که این روزها ماندگار نیست او یاد گرفته که همیشه مسئولیت شکست ها را بپذیرد اما در هنگام برد همیشه گفته است : همه با هم می‌‌جنگیم و همه با هم می‌‌دویم.

آیا موافقید که هرتیمی برای موفقیت باید یک مارسلو داشته باشد؟

کیاوش عزیزی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sandor

      مارسلو اگه ۳ سال جوون تر بود خودش یه برند میشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج