جاباما
۷۹۱۲۸۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

امیر نادری: ما بی‌گذشته هیچیم!

امیر نادری مسترکلاسی سه روزه در جشنواره توکیو ۲۰۱۸ برگزار می‌کند. این مسترکلاس از روز ۲۹ اکتبر آغاز شده است.

دنیای تصویرآنلاین: امیر نادری مسترکلاسی سه روزه در جشنواره توکیو ۲۰۱۸ برگزار می‌کند. این مسترکلاس از روز ۲۹ اکتبر آغاز شده است.

امیر نادری: ما بی‌گذشته هیچیم!

این مسترکلاس با حمایت اریک نایری برگزار می‌شود که تهیه‌کننده آثار امیرنادری است. در روز اول ورک‌شاپ تعدادی بازیگر نوچهره حضور داشتند.

نادری در روز اول ورک شاپ خطاب به حاضران گفت:« من به زبان شما آگاهی ندارم.اما سینمای شما را می‌شناسم.تمام زندگی شیفته سینمای ژاپن بوده‌ام، به خصوص دوران طلایی سینمای ژاپن.با فیلمی به نام کات به سینمای ژاپن ادای دین کرده‌ام که آقای نیشیجیما در آن ایفای نقش کرد.»

نادری در سخنانش شوهی ایمامورا را ستایش کرد و سه فیلمی که با کن اوگاتا کار کرده بود. به خصوص از فیلم برنده جایزه کن «بالاد نارایاما» نام برد.

«در سکانس نهایی شخصیتی که اوگاتا ایفا می‌کند، مادرش را بغل کرده. او فقط مادرش را حمل نمی‌کند. گه گاهی می ایستد.به مادرش چشم می‌دوزد تا مطمین شود او حالش خوب است.این خاصیت یک بازیگر خوب است.»

«در ده سال گذشته،تلاش کرده ام فیلم‌های مرمت شده ژاپنی را به جشنواره های مختلف دنیا ببرم.مانند سفیر سینمای ژاپن دور دنیا رفتار کرده ام.بی آنکه زبان ژاپنی بدانم. در این جشنواره‌ها مردم از صبح صف طولانی تشکیل می‌دهند تا آثار کلاسیک را ببیند.آنها ستایشگر فیلم‌های ژاپنی عصر طلایی هستند.»

«همیشه برایم سوال بوده تا چه حد فیلمسازان، بازیگران و فیلمنامه‌نویسان جوان ژاپنی با آثار کلاسیک آشنایی دارند.فکر می‌کنم همه‌آنها باید گذشته را بدانند.بی گذشته ،همه ما هیچ‌ایم.هر کسی که می‌خواهد در سینما فعالیت کند باید بداند پیش از او چه کارهایی انجام داده اند و از آنها الهام بگیرد.اگر می‌خواهید بازیگر خوبی باشید، باید ببینید پیش از شما چه نقش‌آفرینی انجام داده‌اند چطوری مقابل دوربین ظاهر شده‌اند.چه احساسی در قلب شما به وجود آورده اند.»

سپس امیرنادری ورکشاپی با جوانان جویای نام در عرصه بازیگری برگزار کرد که دو بازیگر ژاپنی نیز به او پیوستند.

امیرنادری در ادامه از آنها خواست هرچه در قلبشان هست را با خود همراه کنند اما به آنها هشدار داد که کامل باید خود را بشناسند.ابتدا از جوانان خواست برخیزند و خودشان را معرفی کنند و از آنها سوال‌هایی مانند«چرا اینجا هستی؟»،«چرا می‌خواهی مشهور باشی؟»،«از بازیگران بین‌المللی چه کسی را دوست دارید؟»… پرسید.

امیر نادری گفت:«نخستین نکته در بازیگری گوش دادن است.حالات چشمی شما خیلی اهمیت دارد،فقط دیالوگ اهمیت ندارد.بهترین بازیگران گوش می‌دهند و میان دیالوگ‌ها مکث می‌کنند.حتی اگر فیلمنامه ونقش شما خوب نیست،شما باید چیزی در نقش‎‌آفرینی خود ارائه بدهید که تماشاگر بتواند توجه کند. نقش‌آفرینی باورپذیرجلوه دادن است.»

نادری در ادامه افزود:« عقل را در بازیگری فراموش کنید.از قلب تان بهره ببرید.عقل منطق دارد و ربطی به هنر ندارد.باید خودتان را پیدا کنید.مهم است بازیگر بداند چه در چنته دارد و واقعا خودش را بشناسد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج