۷۹۱۳۰۰
۲۵ نظر
۵۰۱۰
۲۵ نظر
۵۰۱۰
پ

جعفرزاده: افزایش ۲۰ درصدی حقوق عدالت نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت برای کسب رضایت مردم باید توزیع حقوق ها براساس عدالت باشد و افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها عدالت نیست.

خبرگزاری تسنیم: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در واکنش به افزایش متوسط ۲۰ درصدی حقوق ها در سال ۹۸ اظهار داشت: در چند سال گذشته نتوانستیم با افزایش حقوق ها به افزایش رضایتمندی ها دست پیدا کنیم، تا زمانی که بی عدالتی در پرداخت باشد افزایش حقوق ها نتیجه بخش نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به برخی بی عدالتی در پرداخت حقوق بیان داشت: دو فرد با مدرک تحصیلی یکسان حقوق های مساوی دریافت نمی کنند حتی فردی که تخصص بیشتر دارد و بیشتر کار می کند حقوق کمتری دریافت می کند، در این شرایط افزایش حقوق ۲۰درصد یا حتی ۴۰ درصد باعث کسب رضایتمندی نمی شود.

افزایش کسب رضایت با پرداخت حقوق عادلانه

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق ها در راستای کسب رضایتمندی انجام می شود، تاکید کرد: برای کسب رضایت مردم باید عدالت را پیاده کرد نه افزایش غیر منطقی و بعضا منطقی حقوق ها، از این روی از دولت، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه می خواهم قبل از همه کارهایی که معلوم نیست چه میزان درست باشد و تجربه هم نشان داده است که عامل کسب رضایت نمی شود، به سمت عدالت پرداخت حقوق ها بروند.

وی عنوان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه به عدالت و شفافیت تاکید شده اما تاکنون در زمینه راه اندازی سامانه حقوق ها اتفاقی نیافتاده است این در حالی است که اگر مردم از حقوق ها آگاه شوند هم رضایت تامین می شوند و هم حرف و حدیثی در خصوص حقوق های نجومی پیش نمی آید.

افراد با تحصیلات و شرایط یکسان باید حقوق برابر بگیرند

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در پرداخت حقوق ها باید عدالت رعایت شود، گفت: شاید برخی ها خوششان نیاید اما مشکل بزرگ کاهش یا افزایش حقوق ها نیست بلکه عدالت در پرداخت ها است که باید طبق قانون خدمات مدیریت کشوری و قوانین انجام شود، این درست نیست که سه فرد با سطح تحصیلی یکسان در سه سازمان مختلف حقوق های متفاوت و با اختلاف فاحش دریافت کنند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه باید حقوق ها متناسب با تورم افزایش پیدا کند و دراین زمینه منتی بر سر ملت نیست، بیان داشت: کاری که دولت در فرصت باقی مانده از سال ۹۷ و در سال ۹۸ باید انجام دهد عدالت در پرداخت حقوق ها است، همه افرادی که شرایط تحصیلی، سوابق اجرایی و از توانمندی یکسان برخوردارند فارغ از اینکه در چه سازمانی کار می کنند باید حقوق برابر بگیرند.

تقاضای جابجایی ها برای افزایش حقوق

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضای مردم برای جابجایی در سازمان ها و وزارتخانه ها است، بیان داشت: از مراجعات مردمی به نمایندگان متوجه مشکلات می شویم، یکی از شایع ترین درخواست مردم جابجایی در سازمان های است، زمانی که علت موضوع را جویا می شوم می گویند وزارتخانه دیگر حقوق بهتری دارد و معشیت شان ارتقا پیدا می کند، آنها عاشق یا دلباخته کار نیستند و حتی آن زمان در تضادر با تحصیلاتشان است، متاسفانه ارتزاق نقش اصلی را در انتخاب شغل بازی می کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: دکتری شیمی می خواهد در بانک استخدام شود چرا که بانک حقوق بهتری می دهد، این نمونه ها نشان می دهد که علاقه ها کنار رفته است و ما نتوانستیم با اجرای دقیق سیاست ها عدالت در پرداخت را پیاده کنیم، با این کار بسیاری از تقاضاها منتفی می شود و همه در مسند خود خواهند ماند.

اختصاص 30 هزار میلیارد تومان برای بسته های حمایتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از آخرین اقدامات دولت برای افزایش حقوق ها در سال ۹۷ اظهار داشت: دولت برای تامین معیشت مردم در چهار گروه کارمند، کارگر، بازنشسته و شغل آزاد بسته های حمایتی تهیه کرده است که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص اعتبار کرده است تا بتواند بخش اعظمی از مشکلات را رفع کند، مجلس بارها اعلام آمادگی کرده تا هرچه زودتر این کار انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      چرا فقط افزایش حقوق برای کارمندان دولت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
      بفیه چی کارگران که بیشتر لطمه میبینند
      کارمندان شرکت های خصوصی چی
      خدا لعننتون کنه کارمندای دولت به اندازه کافی حقوق می گیرند و با زیرمیزی هایی که میگیرند بار خودشون رو میبنند
      بقیه چی چرا کسی به فکر ما نیست

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAAA

        مگه کارگران و بازنشستگان آدم نیستن.
        این نشانه این است که دولت میخواهد بین کارمندان و کارگران اختلاف ایجاد کند ما کارمندان و کارگران و‌بازنشستگان هم به دولت‌میگوییم تو هم مثل آمریکا هیچ غلطی نمی توانی بکنی .

      • بدون نام

        خدا خودتو لعنت کنه که میبینی کارمندا چه زجری میکشن اونوقت اینجوری قضاوت میکنی

    • بدون نام

      باز هم حرفهای پوچ وتوخالی فقط فقط حرف عملی تو کار نیست

    • بدون نام

      واقعا حرف درستی است حقوقها بایدیکسان شود

    • بدون نام

      در همه کشورهای ثروتمند تا زمانی که دولت برای تحصیل کرده ها کار ایجاد نکرده، حقوق آنها باندازه ‌‌‌ شاغلین است. (نمونه لیبی سابق) باید محاسبه حقوق افراد متناسب با بازار باشد. متاسفانه بسیاری شاغلین تمام حقوقشان باندازه کرایه یک آپارتمان نیست. ترا خدا بداد مردم برسید اوضاعشان بسیار فجیع و ترسناک است. دست اندرکاران بدانند اگر وضع به اینصورت پیش برود، خودشان هم گرفتار خواهند شد. کار اکثریت مردم از 1000درصد گذشته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید به هرفردبراساس تلاشش حقوق بدهند...

    • بدون نام

      اساس تنظیم بودجه و حقوق، نه بر«حق» بلکه بر اصل «بقاء» استوار است. حق بقاء برای بودن و رای دادن و چیزی بیشتر از این برای مردم ایران حقی قائل نیستند. البته ممکن است در ایام نزدیک انتخابات، حق بقاء را اندکی پرچرب تر بکنند، درست شبیه کاری که نامزدهای نمایندگی مجلس و شورای اسلامی برای رای آوردن، نذری و غذا توزیع میکنند.

    • بدون نام

      همش دروغ

    • بدون نام

      تا بتواند بخش اعظمی از مشکلات را رفع کند !!!!! آقای عضو کمیسیون با این بسته های حمایتی دولت هیچ مشکلی رفع نمیشود ضررهایی که ملت به ویژه قشر کارگر و بازنشسته و بخش اعظمی از حقوق بگیران و افراد بیکار بابت این بی لیاقتیهای دولت در این چند ماه متحمل شده یا یکی که به امید خریدن خانه و یا ماشین اندک پس اندازی کرده بوده همه به باد فنا رفته و نه خانه و نه ماشین که با این پس اندازها الان چند تا خرت وپرت و لوازم خانگی هم نمیتونه بخره

    • بدون نام

      ی جا بگو عدالت باشه

    • رضا

      مگر کارگران در این مملکت زندگی نمی کنند فقط برای کارمندان می گوید برای اقشار پایین جامعه چی کردید

    • ناظر

      اشتباه اونجا بود که مردم رشت تو رو انتخاب کردند و حالا خیلی هاشون ناراضیند وبرای حل مشکلاتشون به دفتر نمایندگان استان های دیگه می رند.!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      حیوانات وقتی ََسیر و در آسایشند بفکر همنوع خود نیستند

    • بدون نام

      دیپلم شرکت نفت زیر کولر گازی ۱۲ میلیون
      فوق لیسانس اموزش پرورش تو دور افتاده ترین مناطق کشور ۲ و نیم میلیون

    • بدون نام

      خاک تو سر سانسورچی احمق سایت برترین ها

    • افشین

      حرفای قشنگیه اما از حرف تا عمل دنیایست فاصله ........

    • علی آقا....

      میگی ۲۰ درصد خجالت نمیکشی؟؟

    • بدون نام

      اینهاکلاه سرحقوق بگبرهامی گذارندمثلامیگن حقوق بیست درصدتایک میلیون ده درصدتاسه میلیون هفت درصدبالاتربیست درصدیک میلیون میشه دویست تومان خودشان که ازده میلیون بیشترمیگیرندهفت درصدده میلیون میشه. هفتصدهزار. بعدهم شروع میکنندبه تبلیغات. اگرراست میگن بایدمدرک. میزان سابقه کارنوع کار. رادرنظربگیرندتادرحق عده ای کمتراجحاف شود البته اجحاف هیچ وقت ازبین نمی رود شایدخدانکرده کمترشودزبانم لال

    • بدون نام

      بازشروع کنید...

    • بدون نام

      خدا پدر بومادران نماینده را بیامرز حداقل 50 درصد

    • بدون نام

      ... اخ چرا حقوقا افزایش میدین جنسا چند برابر گرانتر میشه تو یو سال ده بار حقوقا رو افزایش دادن بقیه ملت چ خاکی تو سرشون بکنن جلو دزدی هاشونا میگیرن حقوقا را میبرن بالا چر ا چرا چرا

    • بدون نام

      واقعا بی عدالتی در پرداختها موج میزند،، چرا بانکها حقوق های آنچنانی ولی سربازان و نظامیان با همه سختی و تااش شبانه روزی اینقدر کم دریافتی دارند،،چرا؟؟؟؟

    • بدون نام

      کار بر مریم اول واقع با افکاری میزان سواد درایت جنابعلی حتی به امثال تو حق نفس کشید از روی ترحم است نه حقت با نظر دادنت نشان میدهد فقط سر شکل انسانی داری و عقل انسانی نداری چطور انتطار داری به امثال تو نفر که فقط حرف زدن میدانید ولی سواد شعور نداردی چطور و چگونه۰۰۰۰۰۰۰۰۰

    • حسن

      اگر به گفته آقای روحانی که میگفت افزایش حقوق با طبرم باید باشد ما هم قبول داریم طبرم 100درصد است چون تمام اجناس از دو برابر بیشتر شده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج