۷۹۱۳۲۱
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

روزنامه ابتکار: دولت از ترس بنزین را گران نمی‌کند

« بنزین را طبیعت و ترس ارزان کردند آقای روحانی » عنوان سرمقاله روزنامه ابتکار نوشته محمدصادق جنان صفت است او می نویسد: بنزین در ایران ارزان است اولا به دلیل مهربانی طبیعت با ایران است که میلیونها میلیون نفت را در دشت و دریای ایران جای داده است و دوما این ارزانی از ترس دولت سرچشمه می‌‌گیرد که بیم دارد آن را به آتش تورم فعلی بریزد و نرخ‌‌ها را با جهش دیگری مواجه کند.

« بنزین را طبیعت و ترس ارزان کردند آقای روحانی » عنوان سرمقاله روزنامه ابتکار نوشته محمدصادق جنان صفت است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید.

حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری خود با شدیدترین فشارها از سوی منتقدان رو‌به‌رو شده است. این فشار بر روحانی و دولت او که مهم‌ترین عناصرش را نه اصلاح‌طلبان بلکه از میانه‌روهای نزدیک به اصولگرایان تشکیل می‌دهند هنوز ادامه دارد.

روحانی در حالی که برای نبرد با این یورش برندگان به ماهیت دولت چیزی در اختیار نداشت و هر روز بی‌پناه‌تر می‌شد با سرسختی دونالد ترامپ نیز مواجه شد. این رئیس جمهوری که برای پیروزی بر رقیب اصلی وعده‌های پرشماری داده بود در چاله مخالفان داخلی و لجبازی رهبری آمریکا گرفتار شد و برای عبور از این دو تنگنا تصمیم تازه‌ای گرفت. او می‌دانست که برای مهار ترامپ از مسیر گفت‌وگو‌هایی مثل مصالحه برجام ‌بدون فراهم کردن بسترهای لازم و البته پر دست‌انداز و ناصاف باید راه درازی برود و این را هم می‌دانست که نمی‌تواند این راه را تنها برود.

روزنامه ابتکار: دولت از ترس بنزین را گران نمی‌کند

رئیس دولت دوازدهم با کوهی از زیست سیاسی عجیب و غریب در این مرز و بوم و بازی در میانه میدان به طبیعت سیاسی نهادینه شده در زندگی کاری‌اش برگشت و از اصلاحات عدول و به اصولگرایان کمتر افراطی نزدیک شد. او اما در مناسبات خارجی از این اصولگرایان معتدل هم فراتر رفت و به شدت بر تاروپود آمریکا یورش می‌برد.

این رئیس جمهوری در مرز عبور از نزدیکی‌های 18 ماه ریاست بر دولت به آرامی از ادبیات اصلاح‌طلبی دور شده است و با سخنانی که شهروندان تهیدست را آزار می‌دهد حرف می‌زند. وی در مجلس از سه پیروزی بر آمریکا در ماه‌های تازه سپری شده گفت و بر کسانی که باور دارند ایران با تورم بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند تاخت و به آنها تهمت نادانی از اقصاد ایران را فرود آورد.

رئیس جمهوری برای اثبات ارزان بود‌ن زندگی در ایران به قیمت بنزین و آب و برق اشاره کرد و گفت در ایران رشد قیمت کالا‌ها چندان بالا نیست که می‌گویند. وی به ارزان و رایگان بودن آموزش عمومی نیز اشاره کرد. این سخنان اما به نظر می‌رسد با نارضایتی شهروندان تهیدست شهری و روستایی ایران مواجه خواهد شد و آنها از اینکه رئیس دولت اینقدر آشکارا شهروندان را ساده فرض می‌کند خشمگین خواهند شد. شهروندان می‌گویند اگر بنزین در ایران ارزان است اولا به دلیل مهربانی طبیعت با ایران است که میلیونها میلیون نفت را در دشت و دریای ایران جای داده است و دوما این ارزانی از ترس دولت سرچشمه می‌‌گیرد که بیم دارد آن را به آتش تورم فعلی بریزد و نرخ‌‌ها را با جهش دیگری مواجه کند. شهروندان اگر رئیس دولت را ببینند و بتوانند بدون لکنت با او صحبت کنند از او خواهند خواست شیر و ماست را ارزان کند تا همین قلم کالاها از سبد مصرف به آسمان پر نکشند.

آن روستاییانی که در پهنای ایران زمین پراکنده‌اند و تا آخر عمرشان شاید مالک یک اتومبیل نشوند که از قیمت ارزان آن به طور مستقیم بهره‌مند شوند چه نفعی از ارزانی بنزین می‌برند؟ تهیدستان شهرهای کوچک و حاشیه‌نشینان کلان‌شهرها نیز از رئیس دولت می‌خواهند اگر توانایی دارد و اگر جرات دارد قیمت بنزین را واقعی کند و از محل مابه‌التفاوت درآمد برای ارزان کردن تخم مرغ استفاده کند. آقای رئیس جمهوری قبول کنید شهروندان زیر فشارند و با آنها مهربان‌تر سخن بگویید و بدانید هوشیای‌ها بیش از چیزی است که شما تصور می‌کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اقا خودش هم با خودش و حسن مشکل داره

    • AAAAAAAAAAA

      نه داداش مثل اینکه کله روزنامه شما بوی قورمه سبزی میده
      جان من بگو چی مصرف میکنی/

    • بدون نام

      به مردم که همه چی تا تهش رفته بنزینم بکنین شما که عارتون نیس ما دیگه مردیم مرده متحرک روحانی جون بکن تا انقلاب مهدی بکن فقط به فکر آقازاده ها باش خیالت مرگ واسه شما ها نیس

    • بدون نام

      بایدم ترسید مردم دیگر توان ندارند و میدانند مشکل ایجاد خواهندکرد

    • بدون نام

      خوب بجایش همه چیز از سال گذشته تا بحال ۵ برابر شده.

    • بدون نام

      شماهم آتش بریزی روبنزین.غیرازفتنه کاری کاری دگه ندارن

    • بدون نام

      مگه‌آدم پرروهم می ترسد

    • بدون نام

      بی عقل بنزین گرون شه همه چی دوباره گرون میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج