۷۹۱۳۳۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

استقبال از بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر اروپایی‌ها درخواست رسمی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا را به مقامات ایران تقدیم کنند، حتما آن را با در نظر گرفتن منافع کشورمان بررسی می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر اروپایی‌ها درخواست رسمی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا را به مقامات ایران تقدیم کنند، حتما آن را با در نظر گرفتن منافع کشورمان بررسی می‌کنیم.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به بازگشایی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران، گفت: سفیران کشورهای اروپایی در نشستی مشترک با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخواست کردند که دفتر اتحادیه اروپا در ایران مجددا بازگشایی شود.

وی افزود: ما بلافاصله اعلام کردیم که به عنوان کمیسیون امنیت ملی در این زمینه به آنها کمک خواهیم کرد و این موضوع را در دولت و وزارت امور خارجه نیز مطرح کردیم.

فلاحت پیشه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا بازگشایی دفتر ایران را در بودجه خود نگنجانده است و علی‌رغم آنکه بسیاری از اشخاص اروپایی مانند موگرینی درخواست بازگشایی این دفتر را دارند، باتوجه به عدم پذیرش ایران با این درخواست و نداشتن بودجه اروپا برای تاسیس دفتری در تهران، عملا تحقق این امر امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: اگر اروپایی‌ها درخواست رسمی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا را به مقامات ایران تقدیم کنند، حتما آن را با در نظر گرفتن منافع کشورمان بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکنون کشورها در زمینه پذیرش دیپلمات‌ها مختار عمل می‌کنند و ما نیز مجبور نیستیم تا نماینده هر کشوری را به خاک خود راه دهیم .

فلاحت پیشه گفت:کشور ما ضعیف نیست و آن قدر اقتدار دارد که نماینده‌ای از خارج کشور و یا اتحادیه اروپا نتواند دفترش را به لانه جاسوسی تبدیل کند و هیچگاه چنین اجازه‌ای را به آنها نخواهیم داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم ارتباط تجاری و اقتصادی خود با اتحادیه اروپا را افزایش دهیم و زیر ساخت‌های لازم نیز برای تحقق این امر وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش میرمحمدی

      بدون بررسی قبول کنید،اگه دلواپسان خرابش نکنن

    • بدون نام

      برجام ۳و۴

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج