۷۹۱۳۷۲
۴۷ نظر
۵۰۰۷
۴۷ نظر
۵۰۰۷
پ

اجاره ۵۰ هزار تومانی کارت ملی برای خرید ارز

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ متهم ارزی، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی برگزار شد.

خبرگزاری مهر: اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ متهم ارزی، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام و به صورت علنی برگزار شد.

در این جلسه احسان صفوی امیر به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی به مبلغ ۴۱ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۳۹۰ دلار، بهداد بهرامی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی به مبلغ ۳۹ میلیون و ۹۰ هزار و ۸۵۰ دلار، سید مازن قائنی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی به مبلغ سی میلیون دلار.

حمید انصاری به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی به مبلغ ۲۴ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۵۰ دلار و پیمان ارغوانی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی به مبلغ ۱۵ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۹۸۴ دلار محاکمه شدند.

در ابتدای جلسه رسیدگی به اتهامات ۵صراف؛ قاضی مسعودی مقام با تذکر ماده ۱۹۳ و ۱۹۴ آیین دادرسی کیفری به متهمان گفت: متهمان پرونده ملزم هستند هر زمانی که محل اقامت خود را جابجا کردند به دادگاه علام کنند.

وی افزود: متهمان این پرونده به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق خرید و فروش عمده ارز با استفاده از کارت ملی اشخاص مختلف به میزان ۱۵۱ میلیون و ۱۲۱ هزار ۶۷۴دلار هستند.

قاضی رسیدگی کننده به این پرونده ادامه داد: کیفر خواست پرونده در شعبه ۲۸ دادسرای کارکنان دولت در تهران صادر و به شعبه ۳ دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی ارجاع شده است.

قاضی پرونده از سید عباس حسینی نماینده دادستان درخواست کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و کیفرخواست متهمان را قرائت کند.

حسینی نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: اقتصاد سالم موجب تعالی فرد و جامعه می شود و اخلال در نظام اقتصادی باعث فقر در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه دولت های معاند جمهوری اسلامی ایران همواره در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اتخاذ تحریم ها به دنبال تضعیف نظام اقتصادی کشور بودند، گفت: اما تحریم ها به تنهایی باعث تضعیف نظام اقتصادی یک کشور اسلامی نمی شود و متاسفانه نظام اقتصادی کشور به درستی پایه گذاری نشده است و اقدامات برخی از افراد سود جو باعث شده است که اقدامات دولت برای مقابله با تحریم ها تاثیر گذار نباشد.

وی افزود: با آنکه هنوز تحریم های کشور امریکا آغاز نشده است اما عده ای سود جو با اخلال در نظام اقتصادی کشور باعث گران شدن قیمت ارز و کاهش بی سابقه ارزش پول ملی و افزایش تورم و گرانی کالاهای مصرفی مردم شده است.

نماینده دادستان بیان کرد: به دنبال کارهای عوامل ضد انقلاب، دولت برای کاهش قیمت ارز اقدام به توزیع ارز مداخله ای به بازار از طریق صرافی های مجاز کرد و جدا از درست و یا نادرست بودن این اقدام، تعدادی از صرافی ها به عنوان پیاده نظام دشمن و در مسیر حرکت دشمن قرار گرفتند.

وی افزود: فعالیت مجرمانه افراد حقیقی و حقوقی موجب شده است که امکان استفاده از ارز مداخله ای که دولت برای واردات دارو و سفرهای ضروری در اختیار صرافی ها قرار داده بود به دست افراد نیازمند نرسد و در گاوصندوق های برخی افراد جمع شود و ارزش پول ملی کاهش پیدا کند.

نماینده دادستان افزود: متهم احسان صفوی در تاریخ ۹۷/۵/۲۰ بازداشت شده است.

احسان صفوی صاحب صرافی صفوی به عنوان شخص حقوقی متهم به مشارکت در خرید و فروش ارز به صورت عمده از طریق استفاده از کارت ملی افراد به مبلغ ۴۱ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۳۹۰ دلار است.

وی ادامه داد: بررسی های انجام شده نشان می‌داد کارت های ملی با ۳۰-۵۰هزار تومان به افراد دیگر داده شده است.

دلالان هم اعلام کردند که کارت ملی اشخاص دیگری در اختیارشان قرار گرفته است. این متهمان با همکاری سایر دلالان این اقدامات را انجام دادند.

متهم احسان صفوی امیر با اعلام قاضی در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال قاضی که آیا اتهامات وارده در کیفرخواست را قبول دارید؟ گفت: اتهامات را قبول ندارم و به عدد مطرح شده در کیفرخواست هم اعتراض دارم چرا که مبلغ ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار صحیح نیست و این میزان کمتر از ۱۵ میلیون دلار است.

قاضی خطاب به متهم گفت: پس رقم ۱۵ میلیون دلار را قبول دارید؟ که متهم پاسخ داد خیر، قبول ندارم چرا که این رقم در اداره آگاهی رقم دیگری بود اما الان مبلغ دیگری مطرح شده است.

قاضی خطاب به این متهم با طرح این پرسش گفت: علی رغم ثبت در سامانه، شما ارز را به اشخاصی که مشمول نمی شدند پرداخت کردید. شما کارت ملی افراد دیگر را اجاره کرده و با آن معاملات صوری خود را انجام می دادید، آیا این موضوع را قبول دارید؟ که متهم در پاسخ گفت قبول ندارم چرا که این گزارشات، گزارش خود آقایان بوده است. ما کوچکترین گزارش و تذکری از سوی بانک مرکزی نداشتیم. گزارشی هم از سوی مردم مبنی بر وقوع تخلف مطرح نشده است. تا الان هم دلالی نمی شناسیم، چون مجبور بودیم به هر کسی که وارد مغازه می شد، ارز بفروشیم. علاوه بر این، اختلاف ارز با بیرون هم چندان زیاد نبود.

قاضی مسعودی خطاب به این صراف گفت: شاید ظاهر قضیه درست بوده و شما در سامانه ثبت نام انجام می دادید، اما وقتی نظارت بانک مرکزی ضعیف باشد، این اتفاق هم می افتد. چرا که وقتی در سیستم ثبت می شود، به نظر می رسد فرآیند قانونی است اما سوال اینجاست که چرا علی رغم ثبت نام در سامانه بانک مرکزی، این دلارها را در اختیار دلالان قرار دادید؟

وی ادامه داد: افرادی اعلام کردند که اصلاً ارز دریافتی نداشتند و کارت ملی آنها در اختیار دیگران قرار گرفته است. تراکنش های مالی شما بسیار کم بوده که علت های مختلفی از جمله مباحث مالیاتی دارد. شما از سیستم بانکی اقدامات و تخلفات خود را انجام ندادید. همچنین با اندک پرداختی، تفاوت میزان ارز زمان ثبت نام با زمان پرداخت ارز را تسهیل کردید. چه توضیحی دارید؟ که متهم در پاسخ گفت: تشخیص دلال برای ما غیرقابل فهم است. چرا که افرادی که سال گذشته به عنوان مشتری بودند، امسال و امروز به عنوان دلال شناخته شده اند. علاوه بر این باید بگویم که تمام معاملات ما زیر نظر بانک مرکزی بوده است.

قاضی در ادامه خطاب به متهم گفت: شما چه زمانی مجوز صرافی گرفتید؟ که متهم پاسخ داد: اواخر سال ۹۵. قاضی ادامه داد گردش مالیتان در آن سال چه میزان بوده؟ که صفوی گفت اطلاعی ندارم. قاضی در واکنش به این دفاعیات متهم گفت تمکن مالی یکی از شرایط اصلی برای کسب مجوز است. شما چه میزان سپرده داشتید، که متهم پاسخ داد میزان کل سپرده ۴ میلیارد بود که ۸۰ درصد آن برای من بوده است. قبل از صرافی هم در کار ساختمان بودم.

با اتمام دفاعیات این متهم، وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از موکل خود پرداخت.

وی خطاب به دادگاه گفت: یکی از ایراداتی که بنده نسبت به این پرونده دارم موضوع عدم صلاحیت است. چرا که اختلاف زمانی بین جرم و استجازه برگزاری دادگاه مطرح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم به سی هزار تومن اجاره کارت ملی هم محتاج هستن
      متحاج نون شب هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ

      • مسعود

        این بلاییه که طرفداراش پارسال با رای دادن به دولت به سر مملکت اوردن و جالبه بازم دارن از دولت حمایت میکنن.واقعا که

      • علی

        وای

      • دروغگو

        حال کلاه خود را قاضی کنید، وقتی فقط جهت سواستفاده از کارت ملی یک نفر سرپرست خانوار پنجاه هزار تومان می دهند حساب کنید چقدر از این کارت سواستفاده می نمایند ولی به مردم عادی نمی دهند، اگر چه حق همه هر کدام تک تک است، نکنید این مفسده های اقتصادی را بگیرید و اموال تحصیلی آنان را بین همه مردم تقسیم کنید، تا باورمان بشه که یک نیمچه عدالت هست،

      • دروغگو

        حال کلاه خود را قاضی کنید، وقتی فقط جهت سواستفاده از کارت ملی یک نفر سرپرست خانوار پنجاه هزار تومان می دهند حساب کنید چقدر از این کارت سواستفاده می نمایند ولی به مردم عادی نمی دهند، اگر چه حق همه هر کدام تک تک است، نکنید این مفسده های اقتصادی را بگیرید و اموال تحصیلی آنان را بین همه مردم تقسیم کنید، تا باورمان بشه که یک نیمچه عدالت هست،

    • AAAAAAAAAAA

      هر کسی کارت ملی میخواهد من به ۲۰ هزار تومان هم راضی هستم این نشانه بیکاری است

    • بی نام

      کسی خواست منم کارتمو میدم

    • بدون نام

      اصلا به ترامپ و تحریم ربط نداشت نوسانات عوامل داخلی دلال و صرافی حرفه ای مافیای ارز سکه مخالفین برجام و توافق باعث شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان تو که موافق برجامی یعنی عامل بوجود آمدن این شرایط نیستی؟ هرچی هست به خاطر امثال شماها مواجب بگیرای دولتی و کاسب برجامه

    • بدون نام

      ببنیدمردم وبه چه رگزی انداخت ننگ وشرم حالا برین بودجه وکنابع شغل کشورخرج حدود۲۰ملیون افاغنه کنید ونتیجش این میش بودجه منابع شغل۲۰۰سال صرروزیان وهزینه حتی نمایندگان مجلس تواستیصاح وزیرکارکارت زردگرفتن خیلی شاکی گفتن یعنی چی که بیش از۳ملیون افاغنه فقط توکارساختمانین وچندبرابران توشغلهای دیگه بااینکه توهرخانه۱تا۲نفربیکار داریم وبیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکارن وفقیرازماست که برماست چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام حرام..‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکم تو املا نوشتن کار کن

      • علی

        وای چه املایی داری محشرا

      • نیکmard

        خجالت بکش بابا
        خودمون چقدر مهاجر تو کشورای دیگه داریم
        واقعا شرم میکنه از بعضی از افراد

    • سید محمد میرمهدی

      ان متهم ارزی باید به سزای خودش برسد ولی ایا علل موضوع اجاره دادن پنجاه هزارتومان ...

    • بدون نام

      بابا اینا چی فکر کردن مگه من دلار میخورم آقا برید تو بازار همه چی حتی تولیدات داخلی هم سه برابر شدن چرا اینا کاری نمیکنن فکر مردم رو بردن سمت دلار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله همه چیز 3 برابر شده. برای شیر و ماست و لبنیات هم قیمت دو برابر شده و .... کسی پاسخگو نیست

    • بدون نام

      لعنت به کساییکه به این دولت رای دادن...

      پاسخ ها

      • محسن

        چقدر ادب و نزاکت شعور آخه... ب همین راحتی ب 20 میلیون نفر توهین میکنیم آبم از آب تکون نمیخوره، شما ک ب روحانی رای ندادی چ گلی ب سر اوضاع مملکت زدی عزیزم؟؟؟ شما هنوز متوجه نشدی رای نداده شما و داده بقیه برعکسم ک میشد باز آش و کاسه همین بود ک هست، تعقل برادر، مقداری هرچند ناچیز ای کاش تعقل...

      • بدون نام

        خود مردم هم از رای به این دولت پشیمانند اما لعنت گفتن به مردم صحیح نیست. مثل اینکه اینوری ها هم زمان احمدی نژاد به شما لعنت بفرستند.
        ما ملت همیشه گول میخوریم. کاهی به راست گاهی به چپ.
        در 8 سال دوره علمای شما هم ارز 1000 تومانی 3 برابر شد و گرانی 3 برابر.
        حالا هم ارز 3200تومانی اول 3 برابر شد و حالا هم 5 برابروقطعا مردمی هم که بدنبال شعارهای اقای روحانی راه افتاده بودند از کرده خود پشیمانند

    • هادی خان

      همیشه همین جوری بوده. پولدار ، پولدارتر میشه و فقیر ، فقیرتر. خدا به دادمون برسه. تا وقتی که مجازات سنگین و بازدارنده نباشه ، همبن منوال ادامه داره.

      پاسخ ها

      • باس ساب

        چه خوب است در هر جرمی اول به آنانکه نان بیت المال را می خورند و کوتاهی یا قصور و خیانت می کنند رسیدگی و مجازات شوند در ادامه آن هم بترتیب بیاین پایین تا به رعیت برسند .

      • بدون نام

        پس چی شد هادی خان از قدیم گفتن که پول، پول میاره!!! ما داریم ضرر بی پولی را میدهیم، من صد هزار دلار زمان دکتر احمدی نژاد خریدم و هنوز بخاطر و یاد او نگه داشتم اون وقت هر دلار 900تومان بود،

      • بدون نام

        پس چی شد هادی خان از قدیم گفتن که پول، پول میاره!!! ما داریم ضرر بی پولی را میدهیم، من صد هزار دلار زمان دکتر احمدی نژاد خریدم و هنوز بخاطر و یاد او نگه داشتم اون وقت هر دلار 900تومان بود،

    • مسعود

      باسلام اینها همه بخاطر دلال بازی خود دولتی ها هست والا جلوگیری از خرید وفروش ارز خانگی و استفاده از کارت ملی افراد راهکارهای خیلی ساده ایی دارد که نیاز به بگیر و ببند ندارد:
      ۱_ هر کارت ملی که در ماه بیشتر از ۱۰۰۰ دلار ارز بخرد یارنه اش قطع شود
      ۲_هرکارت ملی که در ماه خرید وفروش ارز انجام دهد بیمه بیکاری دریافت نکرده و چنانچه دریافت کند قطع خواهد شد
      ۳_ هر کارت ملی که ارز خرید وفروش کند شناسایی و فرزندان آنهادر مدارس دولتی شهریه پرداخت کنند و یا له مدارس غیرانتفاعی هدایت شوند
      ۴_ هر کارت ملی که ارز خرید وفروش کند از نژام بیمه دولتی خارج و بصورت آزاد ۷دمات دریافت کند
      و صدها راهکار دیگر برای جلوگیری از مداخله مردم در خرید وفروش ارز و یواستفاده از کارت ملی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلها محتاج نون شب هستن با ۵ هرارتومن هم راضین؟!

      • بدون نام

        احسنت برشما.راهکار هست ولی کسی نمیخواد اجراش کنه.هر کارت ملی که خرید وفروش ارز انجام میده مالیات سنگینی گرفته بشه تا حساب کار دست دلالها بیاد

    • بدون نام

      شهروندانی که صادق هستند بیشترین آسیب ها رو می بینند در مقایسه با کسانی که دستی در هر زمینه ای دارند بلدند دلالی کارت چاقکنی ..... واین باز خور خوبی برای ادامه یک جامعه زیان آوره شاید ی ردزی مثل شهروندهای مکزیکی بشیم اونی هم که صادق و سالمه اون آدم دیگه نباشه

    • بدون نام

      مردم به نون شب محتاج هستن شما ها از مردم بی خبرید کار نیست بیکار یی پس چه جوری زندگی کنند دلالاها را خودتان درست کردید

    • بدون نام

      اين ها را زودتر اعدام كنيد

    • س

      اوضاع بدجوری قمردرعقربه.درطول تاریخ اینچنین نابسامانی درهیچ مملک وولایتی اتفاق نیافتاده. آخرش به کجا ختم میشه خدامیدونه.

    • شهین سیفی

      از این راه نشد از اون راه

    • محمد

      اوضاع کشورومردم بدجوری بحرانیه مردم بدبخت وبی کس هیچ کس به فکرشان نیست مسولین خواب تشریف دارند...خدایا به دادمان برس...مرگ برظالم

    • رضا

      بدونه‌نام‌که‌افقانیها‌را‌گفتی‌بهترین‌نظر‌سال‌را
      گفتی‌درود‌برتوباد

    • بدون نام

      فعلا كه همه بگير و ببند ها در حد خبر بوده تا حالا يكي هم اعدام نشده

    • بدون نام

      تاكنون كه با هيچيك از مفسدين اقتصادي برخورد نشده
      بابك زنجاني
      شهرام جزايري
      خاوري
      سلطان سكه
      سلطان خودرو
      سكه ثامن

      پس اين خبرهاي عوام فريبانه را نذاريد

    • م‌ح‌م‌د‌منتقم‌سامرای

      زعیم‌مدینه‌فاضله‌دنیا‌باید‌معصوم‌باشد‌واین‌مطلب‌را‌ابوریحان‌بیرونی‌‌بران‌تاکید‌دارد.وتا‌این‌مهم‌واقع‌نشود‌دنیا‌مدینه‌فضله‌خواهد‌بود‌همانطوریکه‌الان‌هست...هر‌چیز‌که‌بگندد‌نمکش‌می‌زنند‌وای‌به‌‌امروز‌که‌گندیده‌گندیده‌است‌نمک.

    • م‌ح‌م‌د‌منتقم‌سامرای

      زعیم‌مدینه‌فاضله‌دنیا‌باید‌معصوم‌باشد‌واین‌مطلب‌را‌ابوریحان‌بیرونی‌‌بران‌تاکید‌دارد.وتا‌این‌مهم‌واقع‌نشود‌دنیا‌مدینه‌فضله‌خواهد‌بود‌همانطوریکه‌الان‌هست...هر‌چیز‌که‌بگندد‌نمکش‌می‌زنند‌وای‌به‌‌امروز‌که‌گندیده‌گندیده‌است‌نمک.

    • بدون نام

      حال‌که‌نظر‌من‌بنا‌به‌دلایلی‌درج‌نشد‌‌ ... بنده‌الان‌ برنامتون‌‌و‌با‌حذف‌نصب‌ازگوشی‌خودم‌شما‌را‌امحا‌مکنم‌لعنت‌به‌همه‌شما.

    • بدون نام

      دولت روحانی و جهانگیری باید جلوی قیمت ارز و سکه و طلا و کاهش پول ملی را بگیرد چون تورم زا است.

    • چوان بی کار افسرده

      ننگ برشما که به خاطر سودهای کلان با جیب مردم وقدرت خریدشون بازی کردید وحالا هم با کمال پرروی ووقاهت میگی قبول ندارم اتهامات رو؟ البته مقصر اصلی مسولین کشور هستن که اوضاع مملکت به اینجا رسوندن؟ روز ب روز دارن مردم رو فقیرتر وخودشونم واطرافیاشون رو ثروتمندتر میکنن، من که دیگه رای نمیدم چون همش الکی هست

    • بدون نام

      این دیگر چه قانونی این همه بدو بدو بگیر بگیر فقط بخاطر هیچ فقط به مجرمان بگی باید اگر خانت جابجا کردی به ما اطلاع دهید واقعا مسخره است

    • بدون نام

      هر چه بسر ما میاد فقط مخالفان دولت هستند چون دیدن دولت موفق هست این کارها کردن که مردم از دولت بدبین شوند وبه مردم فشار بیاید بخاطر رای گیری بعدی که خودشان به قدرت برسند بخدا مثل روز روشن است ولی بعضی نفهم هستند که ایکیوشان خیلی پایین است و متوجه نمی شوند ....

    • بیطرف

      اعدام کنید این پست فطرتهارو

    • بدون نام

      کسانی که برجام را عامل مشکلات مملکت میدانند حالا که از برجام چیزی نمانده ببینند چه برسر مردم می آید

    • بدون نام

      یعنی هر بلای سر ایران میاد میگن افغانیها تو ایرانن مابیکاریم

    • بی نام

      مثل اینکه زبان فارسی را متوجه نمیشوند با این همه گرانی برای 50 هزار تومان هم حاضر میشوند تا بتوانند لوبیای 140000 ریالی را تهیه کنند سر سفره بزارند غیر از این است محترمین. باز هم نشنوید و کاری نکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج