جاباما
۷۹۱۳۹۳
۵ نظر
۵۴۵۳
۵ نظر
۵۴۵۳
پ

ویژگی‌های مو‌های سالم؛ موهایتان نرم است یا خشک؟

گاهی ظاهر و وضعیت موهایمان شباهتی به تصورمان از مو‌های سالم ندارد و همین مسأله باعث می‌شود به سالم بودن موهایمان شک کنیم. اما نشانه‌هایی وجود دارد که احتمالا مو‌های ما آنطور که به نظر می‌رسد ناسالم و آسیب دیده نیستند.

وب‌سایت روزیاتو - گلریز برهمند: گاهی ظاهر و وضعیت موهایمان شباهتی به تصورمان از موهای سالم ندارد و همین مسأله باعث می شود به سالم بودن موهایمان شک کنیم. اما نشانه هایی وجود دارد که احتمالا موهای ما آنطور که به نظر می رسد ناسالم و آسیب دیده نیستند. در ادامه به نشانه هایی می پردازیم که ثابت می کند موهایتان سالم تر از چیزی هستند که تصور می کنید و می خواهیم ببینیم ویژگی های موهای سالم چه هستند.

۱- موهایتان با یک کوتاهی مختصر، ظاهر خوبی پیدا می کنند

ویژگی‌های مو‌های سالم؛ موهایتان نرم است یا خشک؟

گاهی ظاهر موهایمان به شکلی است که تصور می کنیم آسیب دیده یا سوخته هستند، اما در واقع تنها مشکل آن ها سلول های مرده ای است که با یک کوتاهی از بین می روند. بعد از کوتاهی موها و حذف سلول های مرده، معلوم می شود که موها سالم هستند و از ریشه صدمه ندیده اند.

۲- موهای براقی دارید

درخشندگی موها در اثر چربی طبیعی ای است که از پوست سر به موها می رسد. بنابراین اگر موهای براقی دارید یعنی این چربی های طبیعی به طور یکسان به سرتاسر موهایتان می رسند.

۳- وقت شامپو زدن یا شانه کردن موها، کمی از آن ها می ریزد

ریزش مقداری مو هنگام شامپو زدن یا شانه کردن می تواند از نشانه های سلامت موها باشد. ریزش موها مسأله ای طبیعی است چون موها یک چرخه ی رشد دارند و به جای مویی که از دست می دهیم، موی جدیدی رشد خواهد کرد.

ریزش کمی از موها مسأله ی نگران کننده ای نیست، اما اگر ریزش موهایتان شدید است به پزشک مراجعه کنید.

ویژگی‌های مو‌های سالم؛ موهایتان نرم است یا خشک؟

۴- موهایتان راحت گره نمی خورند

وقتی موها گره می خورند، تلاش برای باز کردن گره ها هم درد زیادی دارد و هم صدمه ی زیادی به موها می زند و باعث شکستن آن ها می شود.

وقتی موها دچار موخوره و در نتیجه ی آن دو شاخه می شوند، شدت موخوره به تدریج بیشتر و بیشتر می شود و همین مسأله منجر به گره خوردن و شکستن موها می شود. اگر هر ماه موهایتان را کمی کوتاه کنید، با این کار موها سالم می مانند و دچار موخوره نمی شوند.

۵- موهایتان بلند می شوند، اگرچه سرعت رشدشان خیلی زیاد نیست

رشد موها نشانه ی سلامت آن ها است، اما اگر سرعت رشد ماهیانه ی آن ها کمتر از یک چهارم اینچ (حدود ۶ میلیمتر) بباشد یعنی مشکلی در داخل بدن تان وجود دارد. همچنین اگر رشد کم موها با ریزش شدید آن ها همراه باشد، این مسأله از وجود مشکلی داخلی در بدن حکایت دارد که احتمالا کمبود یک ویتامین، مشکل تیروئید یا واکنش منفی به یک دارو است.

ویژگی‌های مو‌های سالم؛ موهایتان نرم است یا خشک؟

در مقابل، اگر موهایتان هر ماه حدود یک چهارم اینچ رشد دارند، این مسأله نشان دهنده ی سلامت موهای شما است.

شاید متوجه سرعت رشد موهایتان نشوید، اما اگر بعد از گذشت چند ماه احساس می کنید موهایتان اصلا رشد نکرده اند، به پزشک مراجعه کنید.

۶- نوک موها سالم است و موخوره ندارد

اگر نوک موهایتان تقریبا موخوره ای ندارند یا صدمه ندیده اند، احتملا موهایتان وضعیت خوبی دارند.

۷- موهایتان بدون شکستن، کش می آیند

شانه کردن موها هم یکی از راه هایی است که از طریق آن می توانید بفهمید موهایتان واقعا سالم هستند یا نه.

یکی از مشخصه های موهای سالم، انعطاف پذیری مناسب آن ها است. اگر هنگام شانه زدن موها با شانه یا برس، موها بدون آنکه بشکنند کاملا کش می آیند، این مسأله از سالم بودن موها حکایت دارد.

۸- موهایتان رطوبت را در خود نگه نمی دارند

میزان رطوبتی که موها در خود نگه می دارند یکی دیگر از نشانه های سلامت یا عدم سلامت موها است. برای امتحان کردن این مسأله، چند تار از موهایتان را درون یک کاسه آب بگذارید. اگر موها روی آب شناور بماننند یعنی سالم هستند. اما موهای آسیب دیده پر از منفذ هستند، در نتیجه آب به درون آن ها نفوذ می کند و موها در آب غرق می شوند.

۹- رژیم غذایی سالم و متعادلی دارید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند کمک زیادی به افزایش سلامتی موها کند، بنابراین اگر رژیم غذایی مناسبی دارید، از فواید آن بهره مند هستید.

سلامت موها به سلامت درون بدن بستگی دارد. اگر ویتامین های مورد نیاز بدن را دریافت می کنید و رژیم غذایی متعادلی دارید که شامل چربی های سالمی مثل تخم مرغ می شود، یعنی در مسیر درستی قرار گرفته اید.

۱۰- موهای نرم و لطیفی دارید

ویژگی‌های مو‌های سالم؛ موهایتان نرم است یا خشک؟

بسته به میزان نرمی و لطافت موهایتان احتمالا می توانید سریع و راحت متوجه شوید موهایتان سالم هستند یا نه.

اگر موهایتان به خوبی مرطوب شده باشند، وقتی روی آن ها دست می کشید نرمی و لطافت شان را احساس خواهید کرد. اگر غیر از این باشد یعنی موهایتان خشک و شکننده هستند و دچار موخوره می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وروجک

      برعکس من توساندویچی کارمیکنم موهایم چرب میشود....خوبه یابد.....

      پاسخ ها

      • صبا

        شما باید روزانه حمام کنید. چربی و گرد غبار و الودگی خارجی که روی مو و پوست سر میشینه اگه پاک نشه و شسته نشه منجر به گرفتگی منافذ پوست سر و ریزش مو میشه. پیشنهاد من شستن با شامپوی روزانه هست تا چربی طبیعی پوست زیاد از بین نره.

      • وروجک

        ممنون صباجان بابت نظرت...اتفاقاداشت موهایم میرخت هی شامپوعوض کردم تا سیرپرژک که مارکو برایم آورده بود فقط جواب داد...حالادوباره رویش موهایم را میبینم ودیگران هم تعجب کردندورفتن سیرپرژک خریدند...ولی یک موردبد بدی که ماآقایون داریم همه آقایون فرقی نمیکنه دیربه دیرحمام رفتن است....یه احساس خیلی بدی داره....ولی خانمها برعکس لذت میبرند میروند حمام بدونه هراس...

      • بدون نام

        حالا خیلی هم نمی خواد به موهات شامپو بزنی این شامپوها که خوب نیستند

    • بدون نام

      هم چنین استفاده از کلاه مخصوص در حین پخت و نیز آماده کردن ساندویچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج