۷۹۱۴۴۶
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

انواع دستبند‌های سلامتی؛ پرطرفدارترین‌ها کدامند؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی انسان ها برای بهبود کیفیت زندگی خود، رو به دست بند های سلامتی آورده اند تا بتوانند زندگی سالم تری را داشته باشند.

روزنامه سازندگی - امید مقامی: امروزه با پیشرفت تکنولوژی انسان ها برای بهبود کیفیت زندگی خود، رو به دست بند های سلامتی آورده اند تا بتوانند زندگی سالم تری را داشته باشند. یک ردیاب سلامتی، راهی عالی برای بررسی و مشاهده آسان فعالیت های روزمره است این دستبند هوشمند همانند یک انگشت الکترونیکی بر روی ضربان قلب شما عمل میکند که مدام در حال بررسی اعضای بدن شما، میزان خواب و تعداد گام هایی است که برداشته‌اید.

امروزه بازار دستبند های سلامتی، از دستبند های جذابی پر شده است که بیشتر آنها، عملکرد هایی عالی در قبال ردیابی های ابتدایی و اساسی دارند. از جمله شاخصه های مهم انتخاب یک دستبند هوشمند میتوان به قیمت، طراحی و کیفیت نرم افزار همنشین آنها با تلفن همراهتان اشاره کرد. در مطلب امروز سعی کرده ایم چند نمونه از پرطرفدارترین های بازار دستبند ‌های سلامتی را به شما معرفی کنیم.

1. Fitbit Charge 3

انواع دستبند‌های سلامتی؛ پرطرفدارترین‌ها کدامند؟

فیت‌بیت شارژ3، مدل بهبود یافته‌ی نسلی پیشین خود محسوب میشود و اکنون از نمایشگر لمسی بهره میگیرد. اما این دستبند تناسب اندام مجهز به جی پی اس داخلی نیست؛ در نتیجه، کاربر برای استفاده از ویژگی های پیشرفته این دستگاه پوشیدنی، ناگریز به جفت سازی آن با گوشی هوشمند خود خواهد بود.

با این حال، فیت‌بیت شارژ 3 از یک طراحی رده بالا و پیشرفته مقاوم در برابر نفوذ آب و همچنین بیش از 15 حالت تمرین ورزشی مبتنی بر هدف بهره میگیرد. بنا به گفته فیت‌بیت ، نمایشگر لمسی دستبند تناسب اندام جدید این شرکت نزدیک به 40 درصد بزرگتر و روشن تر از نمونه‌ی به کار رفته در نسل پیشین است.

علاوه بر این، فیت‌بیت شارژ 3 قرار است نخستین دستگاه پوشیدنی برخوردار از دکمه القایی باشد. باتری قرار گرفته درون این دستبند تناسب اندام، جوابگوی 7 روز استفاده خواهد بود. همچنین، حسگر جدید SpO2، امکان برآورد تغییرات در سطوح اکسیژن خون را فراهم و به دستبندی دیگر شاخص های سلامتی کمک خواهد کرد.

فیت‌بیت شارژ 3 هم اکنون در ایالات متحده با قیمت 149.95 دلار به فروش میرسد، دستبند تناسب اندام جدید فیت‌بیت در رنگ های مشکی با قاب آلومینیوم رز گلد قابل سفارش خواهد بود. مشتریان همچنین میتوانند نسخه ویژه‌ی فیت‌بیت شارژ 3 را با بهره‌مندی از سامانه پرداخت فیت‌بیت‌پی و با قیمت 169.95 دلار سفارش دهند.

۲. Vivosmart ۴

انواع دستبند‌های سلامتی؛ پرطرفدارترین‌ها کدامند؟

این دستبند ویژگی‌های جالبی دارد که در بین تمامی آنها امکان Pulse ox۲ oximeter بیشتر از همه به چشم میخورد. به لطف این ویژگی کاربر در جریان میزان اکسیژن خون بدن خود قرار میگیرد. پزشکان oximeter را با قرار دادن در انگشت برای مشخص کردن میزان اکسیژن خون استفاده میکنند.

جالب است بدانید دستبند Vivosmart ۴ حتی نفس کشیدن یا نکشیدن کاربر در خواب را مشخص میکند. با این حساب اگر خدای ناکرده تنفس کاربر در حین خواب دچار اختلال شد، این دستبند تندرستی سریعا این اختلال را تشخیص میدهد. ویژگی های دستبند هوشمند Vivosmart ۴ به همین جا ختم نمیشود و این محصول به لحاظ نرم افزاری نیز بهینه سازی شده است تا فرآیند خواب کاربر را زیر نظر بگیرد.

در نتیجه کاربر پس از اینکه از خواب بیدار شد، قادر است کیفیت خواب شب گذشته خود را بررسی کند. با در نظر گرفتن این موارد میتوان گفت تمرکز اصلی گارمین برای ساخت این دستبند روی فعالیت خواب کاربر بوده است. در کنار این موارد شاهد امکان بررسی ضربان قلب و سایر فعالیت های جسمی کاربر از جانب دستبند Vivosmart ۴ هستیم.

این دستبند به لحاظ شارژ نیز وضعیت قابل قبولی دارد و با یک بار شارژ تا یک هفته دوام می آورد. تمامی اطلاعات به دست آمد توسط دستبند Vivosmart ۴ از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند اندرویدی مخابره میشود. این دستبند جدید و جالب با قیمتی حدود ۱۲۹ دلار در رنگ های خاکستری، قرمز، آبی و مشکی راهی بازار شده است.

3. Huawei Watch GT

انواع دستبند‌های سلامتی؛ پرطرفدارترین‌ها کدامند؟

Huawei Watch GT از یک نمایشگر رنگی 1.39 اینچ OLED با وضوح تصویر 454 در 454 پیکسل و پوششی از جنس DLC (کربن الماس مانند) و حاشیه های سرامیکی بهره میگیرد. بدنه واچ‌جی‌تی از جنس فولاد ضد زنگ است و این ساعت هوشمند از GPS هم پشتیبانی میکند.

هوآوی واچ‌جی‌تی در کنار موارد یاد شده میتواند خوابیدن، دویدن، دوچرخه سواری و شنا کردن کاربر را پایش کند؛ یکی دیگر از ویژگی های جالب ساعت هوشمند جی‌تی، این است که میتواند به لطف داشتن سیستم ارتفاع سنج داخلی حتی کوهنوردی کردن کاربر را نیز پایش کند.

این ساعت جدید همچون هوآوی فیت، توانایی دارد که با بهره گیری از یک سنسور (که در قسمت زیرین قرار دارد و شامل LED6 است) به صورت مداوم، ضربان قلب کاربر را پایش کند. چینی ها مدعی شده اند که به لطف بهینه سازی هوش مصنوعی در واچ‌جی‌تی، این ساعت میتواند دقت بسیار بالایی در زمینه ثبت ضربان قلب از خود نشان دهد.

اگر تمامی قابلیت های هوشمند ساعت را غیرفعال و تنها نوتیفیکیشن ها را فعال کنید، میتوانید با یک بار شارژ تا حداکثر 30 روز از ساعت خود استفاده کنید. اگر به صورت هفتگی تنها به مدت 90 دقیقه ضربان قلب را پایش و قابلیت تحلیل میزان خواب را هم فعال کنید، میتوانید حداقل دو هفته از ساعت جدید هوآوی بهره بگیرید. در نهایت، اگر تمامی قابلیت های واچ‌جی‌تی را فعال و نمایشگر آن را به صورت تمام مدت روشن کنید. این ساعت با یک بار شارژ تنها 22 ساعت دوام خواهد داشت.

۴. MI Band ۳

انواع دستبند‌های سلامتی؛ پرطرفدارترین‌ها کدامند؟

دستبند سلامتی می‌بند3 شیانومی نسخه جدید می‌بند2 است که به تازگی عرضه شده است. دستبند سلامتی یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین محصولات این کمپانی است که قادر است به عنوان یک همراه همیشگی اطلاعات زیادی مانند ضربان قلب، تعداد گام ها و مسافت طی شده را به شما نشان دهد و تمام ویژگی‌های کلیدی مانند شمارش گام و اندازه‌گیری ضربان قلب را حفظ کرده است.

این دستبند نسبت به نسخه قبلی محصول تغییرات مناسبی یافته است. ظاهر نمادین دستگاه تغییراتی یافته است، از جمله پنل OLED ای با کیفیت و اندازه‌ای بزرگتر (0.78 اینچ) نسبت به مدل قبلی خود. این بند با استفاده از بلوتوث 4.2 به دستگاه ها متصل میشود و از باتری‌ای با ظرفیت 110 میلی آمپر پشتیبانی میکند که بیش از 50 درصد بیشتر از می‌بند2 است. این دستبند قادر است تا 20 روز شارژ نگه دارد.

همچنین مقاومت در برابر آب آن به 50 متر ارتقا یافته است. بند این دستبند از جنس سیلیکونی است و به شکل اورجینال در سه رنگ مشکی، سرمه‌ای و قرمز عرضه میشود. شیائومی امکان تنظیم سایز بند را هم برای این دستبند در نظر گرفته است تا بتوانید آن را به اندازه دلخواه تنظیم کنید. دستبند سلامتی هوشمند می‌بند3 شیائومی میتواند اطلاعات زیادی مانند ضربان قلب، زمان، مسافت طی شده، تعداد گام ها، کالری مصرف شده و درصد باتری باقی مانده را به شما نشان دهد.

۵. Huawei Talkband B۵

انواع دستبند‌های سلامتی؛ پرطرفدارترین‌ها کدامند؟

نسل جدید ساعت هوشمند هوآوی Huawei Talkband B۵ جانشین نسل قبل یعنی Huawei Talkband B۳ که در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شده بود، میشود و از طراحی مشابه نسل قبل بهره میگیرد ولی بهبودهای قابل توجهی دارد. این ساعت هوشمند از صفحه نمایش لمسی از نوع AMOLED و اندازه ۱.۱۳ اینچ با رزولوشن ۱۶۰ در ۳۰۰ پیکسل برخوردار است که نسبت به صفحه نمایش نسل قبلی این ساعت ۲.۴ برابر بزرگتر شده و این خود موجب سادگی بیشتر در کار کردن با آن میشود.

Huawei Talkband B۵ در طرح های متنوع ورزشی و اداری متناسب با هر سلیقه ای در دسترس کاربران قرار میگیرد. Huawei Talkband B۵ با اولین تراشه سه هسته ای صوتی، تکنولوژی کاهش صدای دو گانه در میکروفون و اتصال بلوتوث با کیفیت بالا برای جلوه های صوتی واضح ساخته شده است.

Huawei Talkband B۵ با قابلیت Phone Finder ادغام شده است تا به کاربران کمک کند که دستگاه گمشده خود را که در محدوده بلوتوث قرار دارد، پیدا کند و با امکان عکاسی از راه دور به مشتریان اجازه میدهد از راه دور با گوشی خود عکس بگیرند. این ساعت تکنولوژی HUAWEI TruSeen با قابلیت نمایش ضربان قلب کاربر در حال دویدن، دویدن بر روی تردمیل، پیاده روی، دوچرخه سواری در فضای بسته، سوارکاری و دوی آزاد و همچنین مانیتورنگ ۲۴ ساعته ساخته شده است.

6. Huawei band 3 pro

انواع دستبند‌های سلامتی؛ پرطرفدارترین‌ها کدامند؟

طراحی هوآوی بند 3 پرو خیلی چشمگیر نیست و از نظر زیبایی شناسی مشابه نسل پیشین خودش است که البته مورد بدی نیست. از آنجایی که این گجت برای تمرینات ورزشی شما است، طوری طراحی شده تا بتواند تمام حرکات شدید را که منجر به عرق ریختن میشود، مدیریت کند. طراحی این محصول مشابه گیر فیت سامسونگ است و از نظر ظاهری بسیار شباهت با این محصول دارد.

در حالیکه بند 3 پرو به آن اندازه پریمیوم نیست. با این حال، طراحی ساده آن برای تمرین ها رضایت بخشی بیشتری دارد. رنگ مشکی قابل نمایش در آن متمایز از دیگر نمایشگرها است، در حالیکه زاویه دید آن نیز به لطف فناوری آمولد بسیار مناسب است. زمانی که آن را روی مچ دست خود میبندید و روشن میشود، درخشندگی آن قابل توجه است.

از نظر عملکرد، هوآوی بند 3 پرو مشابه نسل پیشین خود میتواند خواب و تمرین های ورزشی شما را ردیابی کند و از همان الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی ساعت هوآوی واچ‌جی‌تی به منظور کارآیی با قدرت پردازش بهره مند است. قیمت هوآوی بند 3 پرو گرانتر از نسل قبلی خود شده و با حدود قیمت 114 دلاری عرضه و روانه بازار شده است.

این یک جهش قیمتی قابل توجه است، اما تفاوت اصلی در اینجا استفاده از یک صفحه نمایش رنگی به جای یک صفحه سیاه و سفید در مدل پیشین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج