جاباما
۷۹۱۵۰۲
۹ نظر
۵۰۶۲
۹ نظر
۵۰۶۲
پ

گرانترین چیز‌های دنیا!

با وجود اینکه ساخت ساختمان‌ها و سازه‌های عظیم ارزان تمام نمی‌شود، شرکت‌ها و حکومت‌های سراسر دنیا صد‌ها سال است که آن‌ها را می‌سازند.

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری : با وجود اینکه ساخت ساختمان‌ها و سازه‌های عظیم ارزان تمام نمی‌شود، شرکت‌ها و حکومت‌های سراسر دنیا صد‌ها سال است که آن‌ها را می‌سازند. پروژه‌های بزرگ به راحتی صد‌ها میلیون دلار تمام می‌شوند، چون هزینه‌ها از کنترل خارج می‌شوند. ساخت هر بنایی به هزینه کارگر، مصالح، برنامه ریزی، تحقیقات، طراحی و ... نیاز دارد که پول زیادی صرف آن می‌شود. اما فقط ساختمان‌ها نیستند که هزینه زیادی می‌برند، در این مطلب با برخی از گران‌ترین چیز‌های دنیا آشنا می‌شوید.

برج الخلیفه
برج الخلیفه بلندترین ساختمان دنیاست که ۱۳۶ طبقه دارد. برای این آسمانخراش شگفت انگیز در دبی ۱۵ میلیارد دلار هزینه شده که باتوجه به اینکه ساخت آن شش سال زمان برده است، هزینه زیادی به شمار نمی‌آید.
گرانترین چیز‌های دنیا!
ترمینال ۲ هیترو
ترمینال ۲ هیترو که ترمینال ملکه هم نامیده می‌شود، بخش جدیدی از فرودگاه هیترو است که در سال ۲۰۱۴ تکمیل شده است. از آنجا که این فرودگاه یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است، بسیاری از بخش‌های ساختمان به صورت پیش ساخته انجام شده تا هزینه‌ها کاهش یابد. بااین وجود ساخت آن ۳.۴ میلیارد دلار تمام شده است.
گرانترین چیز‌های دنیا!
برخورد دهندهٔ بزرگ هادرونی
برخورد دهنده یزرگ هاردونی زمانی مشهور شد که برای پیدا کردن ذرات بوزون هیگز استفاده شد. سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا ساخت آن را در سال ۱۹۹۸ آغاز کرد و ۱۰ سال بعد، در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد و ۵.۸ میلیارد دلار هزینه برد. با این حال بیشتر دانشمندان معتقدند که باتوجه به این بزرگترین و قدرتمندترین شتاب دهنده دنیاست، هزینه زیادی نیست.
گرانترین چیز‌های دنیا!
پل خلیج اوکلند
پل خلیج اوکلند بیش از ۳۰۵ متر طول و ۱۷۵ متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین پل‌های روی زمین است. پل اصلی در سال ۱۹۳۳ ساخته شد، اما تخریب و بازسازی بخش شرقی در سال ۲۰۰۲ آغاز شد. در سال ۲۰۱۳ رسما افتتاح شد و هر روز ۲۵۰۰۰۰ وسیله نقلیه از روی آن عبور می‌کنند. هزینه ساخت این پروژه ۶.۵ میلیارد دلار بوده است.
گرانترین چیز‌های دنیا!
فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
وقتی مشخص شد که فرودگاه کای تاک به عنوان فرودگاه اصلی هنگ کنگ مناسب نیست. مسئولین سال‌ها صرف برنامه‌ریزی یک فروگاه جدید دور از مناطق پرجمعیت کردند. در نهایت جزیره چک لپ کوک را انتخاب کردند و فرودگاه بزرگی در آن ساختند. ساخت این فرودگاه ۲۰ میلیارد دلار تمام شده است، که باتوجه به اینکه یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است و حدود ۶۵ منیلیون مسافر را در سال جابجا می‌کند، چیز عجیبی نیست.
گرانترین چیز‌های دنیا!
کراس ریل لندن
وقتی کراس ریل را به عنوان بزرگترین پروژه حمل و نقل ریلی جهان در نظر می‌گیرید که به طول ۱۳۶ کیلومتر در مرکز لندن کشیده شده، تعجبی ندارد که ساخت آن ۲۱.۶ میلیارد دلار تمام شده باشد.
گرانترین چیز‌های دنیا!
نیروگاه هسته‌ای هینکلی
هیچ کشور اروپایی در دهه اخیر نیروگاه هسته‌ای نساخته و دلیل آن هم هزینه‌های زیادش است. انتظار می‌رود هزینه‌های نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت هینکلی در انگلستان به ۲۶ میلیارد دلار برسد. هزینه‌های زیاد آن به دلیل تخصص و فناوری مورد نیاز برای ساخت اقدامات ایمنی برای جلوگیری از حوادث هسته‌ای است.

گرانترین چیز‌های دنیا!
نیروگاه گاز شورون گورگون
نیروگاه گازی شورون گورگون یک نیروگاه گاز طبیعی بزرگ در غرب استرالیاست که روی جزیره بارو ساخته شده و از میادین گاز این منطقه استفاده می‌کند. هزینه‌ها از سال ۲۰۰۳ مدام افزایش یافته و انتظار می‌رود به ۵۴ میلیارد دلار برسد.
گرانترین چیز‌های دنیا!
ایستگاه فضایی بین المللی
ایستگاه فضایی بین المللی با همکاری آمریکا و روسیه ساخته شده و گرانترین چیزی است که بشر تاکنون ساخته است. این ایستگاه تا به امروز در حال توسعه و افزودن ویژگی‌ها و امکانات جدید است. به طور کلی، هزینه ساخت آن ۱۰۰ میلیارد دلار تمام شده که بین کشور‌های درگیر در پروژه تقسیم شده است.
گرانترین چیز‌های دنیا!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وروجک

      حالا گران ترین چیزها درایران....این خونه های مسکن مهر که با آشغالترین مصالح ساخته شده....وپراید.... ازنظرما قشرطبقه 4..البته تاپارسال قشرمتوسط بودیم یعنی 3 ..ولی به لطف آقای روحانی شدیم طبقه 4.....عیدامسال طبقه 5....رشدچشمگیری داریم ما...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا همه چیزو به مسائل سیاسی و اقتصادی ربط می‌دین ملت همیشه در صحنه

      • بدون نام

        چون بهش ربط داره دیگه.

      • وروجک

        کاربر21:39فکرکنم توخودت رابخواب زدی یا....ثروتمندی که خوردشدن استخوانهای مارا نمیفهمی ....یااینهمه احتکارکننده دزد...اختلاس...بیکاری....جنگ بین امریکا....ربطی به دولت نداره.....شماها ازاین فرصت شاید نفع میبرید...

      • بدون نام

        مصلي تهران رو يادت رفت و خيلي هاي ديگه....

    • Mahsa

      جالبه. ساخت برج ایفل فقط دو سال طول کشیده. درحالی که ساخت برج میلاد 11 سال طول کشیده اون هم 110 سال بعد از برج ایفل!!

    • بدون نام

      ترمینال ملکه فردودگاه هیترو چقدر جادار و نرم و گرمه اسمش بهش میاد :)

    • بدون نام

      پراید111 هاچبک

    • الیاس

      استیو مک کویین هم یک بازیگر خیلی محبوب و پولدار بود و بعد از مرگش یک لباس از او را خواستند بفروشند و قیمت این لباس ۶میلیارد تومان بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج