جاباما
۷۹۱۵۴۴
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

ادعای مداخله بازرسان بانک مرکزی در فروش ارز

متهم ردیف دوم پرونده ۵ صرافی متهم به اختلال در نظام اقتصادی کشور گفت: بانک مرکزی دستورالعملی برای فروش ارز مداخله‌ای صادر نمی‌کرد و بازرسان آن گاهی در فروش ما مداخله می‌کردند.

خبرگزاری تسنیم: وکیل بهزاد بهرامی متهم ردیف دوم پرونده ۵ صرافی مخل در نظام اقتصادی کشور در جلسه محاکمه ۵ متهم این پرونده با اشاره به ملی بودن پرونده گفت: شرکت تضامنی نمی‌تواند هرگز قصد اخلال داشته باشد و اخلال نیاز به سوء نیت دارد.

وی سپس با اشاره به استجازه صورت گرفته از مقام معظم رهبری افزود: این موضوع در اصل استیذان است که مسئولیت آن نیز با اذن‌گیرنده است. اما علاوه بر آن سایر بیانات مقام معظم رهبری از جمله اینکه فرمودند علاوه بر جرم گیرنده‌های ارز باید به جرم دهنده‌های آن نیز رسیدگی شود باید ملاک عمل قرار گیرد و از نظر ما این کلام مظلوم واقع شده و دادگاه باید با حضور نماینده قضایی بانک مرکزی تشکیل شود.

وکیل متهم سپس امکان اخلال در نظام اقتصادی کشور ایران به عنوان یک ابرقدرت واقعی را مورد تردید قرار داد و گفت: آیا تهران کل کشور است؟

نماینده دادستان در مقام پاسخ به وکیل متهم با اشاره به اینکه نظامات ارزی کشور توسط بانک مرکزی تنظیم می‌شود از او پرسید آیا می‌توان پذیرفت که میلیون‌ها دلار ارز مداخله‌ای برای مصرف‌کنندگان نیازمند تزریق شود و صراف‌ها و دلال‌ها مانع از رسیدن آن به دست بیماران، مسافران و ... شوند و بگوییم که اخلال در نظام ارزی کشور نشده است؟ آیا دلال بدون همکاری صراف قدرتی برای این کارها دارد؟

قاضی مسعودی مقام نیز با اشاره به اینکه اخلال در نظام اقتصادی مبتنی بر ارکان مختلف اقتصادی است تصریح کرد: آنچه در مورد متهمان مطرح است اختلالی است که آنها در سیاست‌های پولی و ارزی کشور ایجاد کرده‌اند.

سپس بهزاد احمدی به عنوان متهم ردیف دوم این پرونده طی دفاعیاتی از خود با اشاره به اینکه بانک مرکزی به ما می‌گفت این ارز مداخله‌ای است و با سلیقه خودتان به مردم بدهید افزود: بارها از آنها تقاضای دستورالعمل کردیم اما همین پاسخ را به ما دادند. گاهی با حضور بازرسان خودشان در فروش ما دخالت می‌کردند و با وارد کردن پسوورد اجازه فروش ارز به کسانی که بیش از یک هفته از خرید قبلی‌شان گذشته بود را به ما می‌دادند.

بهرامی از افرادی به نام‌های نادعلیزاده، خاکپور و ظاهری به عنوان بازرسان بانک مرکزی نام برد.

وی در خصوص خریداران ارز با اشاره به اینکه در ماه‌های هشتم، نهم و دهم سال ۱۳۹۶ با اتوبوس از شهرستان‌ها به تهران می‌آمدند و در خیابان فردوسی می‌خوابیدند افزود: همین افراد موقع خرید ارز میلیونی کارت می‌کشیدند.

وی در ادامه افزود: حساب من تضامنی و روشن است اما باید دید که این خریدارها پول را از کجا آورده بودند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیم شکری

      آقای جهانگیری اگر واقعا بلوف نمیزنی ودرگفتارتان صدق گفتارداری امنیت دراقتصادرا به سرانجام برسان تامردم این قدردچار چالهای رسانههاوفضای مجازی قرارنگیرند تاکنون که هیچکدام از ایدهاتان مردم رادرمسیرامنیت قرار نداده وهمیشه عکس گفتارتان درمرحله عمل تجربه شده برای یکبار هم که شده یک شگرداقتصادی بوجودآورید تا مردم بردولت واقتصادتکیه بزنن

    • بدون نام

      شما میخواستید بازیچه بانک مرکزی روحانی نشوید.

    • بدون نام

      اگر کسانی ازبانک باهاشون هماهنگ نباشن.نمیتونستن یک دلار هم خریدوفروش کنند.کارت ملی بهانه است .

    • اکبری

      چرا از آقای عراقچی هیچ خبری نیست؟

    • بدون نام

      شک نکنید فروش ارز توسط ادمهای بانک مرکزی بوده و قیمت بازار رو اونها تعین میکنن

    • بدون نام

      اینجوریم نمیشدبازم اقتصادخراب بودچون نصف بیشترملت بیکارن وفقیر

    • بدون نام

      مفسدان دولتی فروش سکه و ارز هم باید مجازات شوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج