۷۹۱۶۰۲
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

مربیانی که فلورنتینو اخراجشان کرد؛

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

سایت مارکا اسپانیا در گزارشی جداگانه به وضعیت مربیانی که در زمان مدیریت فلورینتو پرز از رئال مادرید جدا شده‌اند، پرداخته است.

ورزش سه: بعد از شکست سنگین رئال مادرید مقابل بارسلونا در ال کلاسیکو با تصمیم ریاست این باشگاه پرافتخار، لوپتگی از کار برکنار و سولاری به عنوان جایگزین وی انتخاب شد. سایت مارکا اسپانیا در گزارشی جداگانه به بررسی سوابق مربیانی پرداخته است که از رئال مادرید تحت مدیریت پرز جدا شده و بعد از آن در تیم‌های مختلف ملی و باشگاه‌های مختلف مشغول به کار شدند.

1 - ویسنته دل بوسکه (1999- 2003)، بازنشسته

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

زمانی که فلورینتو پرز در انتخابات باشگاه رئال مادرید پیروز شد، ویسنته دل بوسکه به عنوان مربی کهکشانی مشغول به کار بود. وی در این مدت دو قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی در اروپا به دست آورد. اما پس از اینکه در سال 2003 عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد از رئال مادرید جدا شد. دل بوسکه بعد از آن در تیم ملی اسپانیا یک قهرمانی جهان و دو قهرمانی جام ملت‌های اروپا کسب کرد.

۲ - کارلوس کی‌روش (۲۰۰۳ - ۲۰۰۴)، سرمربی حال حاضر تیم ملی ایران

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

جانشین دل بوسکه مربی ناشناخته منچستر یونایتد بود. کارلوس کی‌روش بدون اینکه موفقیت خاصی در رئال مادرید به دست آورد این باشگاه را ترک کرد و به تیم ملی پرتغال رفت. این مربی از سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد.

3 - خوزه آنتونیو کاماچو (2004)، در حال حاضر بدون باشگاه

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

بعد از خروج کارلوس کی‌روش، کاماچو به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد. مربی‌ای که ضعیف‌تر از سرمربی حال حاضر تیم ملی ایران کار کرد و خیلی زود از جمع کهکشانی‌ها جدا شد. وی پس از رئال هدایت تیم‌هایی مانند بنفیکا پرتغال، اوساسونا و تیم‌های ملی چین و گابن را بر عهده گرفت اما موفقیت چشم گیری را تجربه نکرد.

۴ - ماریونا گارسیا رامون (۲۰۰۴)، در حال حاضر بدون باشگاه

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

رامون دیگر مربی مادریدیستا است که خیلی زود از رئال جدا شد. وی پس از اینکه سه ماه هدایت کهکشانی‌ها را بر عهده داشت از این باشگاه اخراج شد و مدتی بعد هدایت کادیز، تیم نه چندان معروف اسپانیایی را بر عهده گرفت.

5 - واندرلی لوگزامبورگو (2004- 2005)، در حال حاضر بدون باشگاه

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

رئال مادرید بعد از سپری کردن چند فصل ناکام مربی‌ای از برزیل استخدام کرد و به دنبال بازگشت به اوج بود. اما لوگزامبورگو هم نتایج خوبی کسب نکرد و در ماه دسامبر از هدایت رئال برکنار شد. وی پس از بازگشت به فوتبال برزیل هدایت تیم‌های مثل فلامینگو، فلومیننزه، پالمیراس و سانتوس را بر عهده گرفت.

۶ - خوان رامون لوپز کارو (۲۰۰۵ - ۲۰۰۶)، سرمربی حال حاضر شنزن چین

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

بعد از لوگزامبورگو، کارو به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد تا این تیم را رو به جلو حرکت دهد. فلورینتو پرز که از این انتخاب ناراضی بود از مدیریت رئال استعفا داد و فرصت اخراج این مربی را پیدا نکرد. کارو بعد از جدایی از لوس بلانکوس هدایت تیم‌هایی مانند رسینگ سانتاندر، لوانته، سلتاویگو، تیم زیر ۲۱ ساله اسپانیا، تیم‌های ملی رومانی، عربستان و عمان را بر عهده گرفت. او در حال حاضر تیم شنزن چین را هدایت می‌کند.

7 - مانوئل پلگرینی (2009- 2010)، سرمربی حال حاضر وستهام یونایتد

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

پس از بازگشت پرز به رئال مادرید، پلگرینی به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب اما پس از کسب نتایج ضعیف در لیگ قهرمانان اروپا از سمت خود اخراج شد. این مربی اهل شیلی بعد از رئال سرمربی تیم‌ مالاگا شد و سپس قهرمانی در لیگ جزیره را همراه با منچسترسیتی تجربه کرد. او در حال حاضر سرمربی تیم وستهام انگلیس است.

۸ - ژوزه مورینیو (۲۰۱۱ - ۲۰۱۳)، سرمربی حال حاضر منچستریونایتد

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

این مربی پرتغالی بعد از اینکه همراه با اینتر میلان قهرمان اروپا شد به رئال مادرید آمد. مورینیو در اولین فصل حضورش قهرمانی در لالیگا را به دست آورد و در دومین فصل هم قهرمان جام حذفی شد. اما او هرگز به مرحله‌ای بالاتر از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه نیافت تا اینگونه از رئال مادرید جدا شود. مورینیو بعد از آن به چلسی بازگشت و قهرمان لیگ جزیره شد و حالا سرمربی منچستر یونایتد است.

9 - کارلو آنچلوتی (2013- 2015)، سرمربی حال حاضر ناپولی

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

این سرمربی ایتالیایی توانست بعد از 10 سال رئال مادرید را دوباره قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند. اما به علت کسب نتایج ضعیف در لالیگا از کار اخراج شد و بعد از آن هدایت تیم‌های بایرن مونیخ آلمان و ناپولی ایتالیا را بر عهده گرفت.

۱۰ - رافائل بنیتس (۲۰۱۵- ۲۰۱۶)، سرمربی حال حاضر نیوکاسل

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

سرمربی اسپانیایی سابق لیورپول فصل را همراه با رئال مادرید بسیار بد شروع کرد و در سرنوشتی مشابه با لوپتگی بعد از باخت مقابل بارسلونای بدون مسی از کار خود برکنار شد. بنیتس بعد از رئال به انگلیس بازگشت و هدایت نیوکاسل را بر عهده گرفت.

11 - زین الدین زیدان (2016- 2018)، در حال حاضر بدون باشگاه

از مورینیو و آنچلوتی تا کی روش و زیدان

بزرگترین کار زیدان همراه با رئال مادرید کسب سومین عنوان قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا بود. او در تابستان سال جاری با تصمیم شخصی خود از جمع کهکشانی‌ها جدا شد و در حال حاضر به دنبال تیم بعدی‌اش است.

منبع: مارکا

ترجمه: علیرضا ابراهیمی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افتضاحشون کیروش بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج