۷۹۱۷۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

هفت تفاوت مهاجمان اصلی پرسپولیس و کاشیما

نقش‌های تعیین‌کننده فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا را برای مهاجمان اصلی پرسپولیس و کاشیما در نظر گرفته‌ایم: برای علی علیپور و یوما سوزوکی که هر کدام با «گل»‌ها و یا «پاس‌گل»‌هایشان در دو بازی رفت و برگشت می‌توانند سرنوشت قهرمانی این فصل را رقم بزنند.

ایران ورزشی: نقش‌های تعیین‌کننده فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا را برای مهاجمان اصلی پرسپولیس و کاشیما در نظر گرفته‌ایم: برای علی علیپور و یوما سوزوکی که هر کدام با «گل»‌ها و یا «پاس‌گل»‌هایشان در دو بازی رفت و برگشت می‌توانند سرنوشت قهرمانی این فصل را رقم بزنند و این همان چیزی است که به مقایسه عملکرد آسیایی آنها جذابیت بیشتری می‌دهد.

کارنامه آنها را کنار هم می‌گذاریم و نتیجه‌اش می‌شود اینکه‌ علی علیپور را مهاجمی گلزن‌تر و تکنیکی‌تری بدانیم در حالی که سوزوکی بیشتر شبیه یک مهاجم مکمل عمل می‌کند و در بازیسازی و کمک به خط میانی نقش فعال‌تری دارد. در واقع علیپور مهاجم نوک کاملی به نظر می‌رسد و از او بیشتر می‌توان انتظار گلزنی داشت اما در عوض یوما سوزوکی در گلسازی و فضاسازی برای هم‌تیمی‌هایش موفق‌تر بوده است.

۱. علیپور و سوزوکی در هر ۱۲ مسابقه این فصل لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی تیم‌هایشان به میدان رفته‌اند. علی علیپور جمعا ۱۰۳۶ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و سوزوکی ۱۰۲۳ دقیقه با پیراهن کاشیما در میدان بوده است. گلزن پرسپولیس ۷ بار تعویض شده و از زمین بیرون رفته اما سوزوکی ۳ بار تعویض شده است.

۲. علی علیپور ۵ گل در لیگ قهرمانان این فصل به ثمر رسانده در حالی که سوزوکی ۲ گل زده. البته دو تا از گل‌های علیپور ۲ پنالتی بوده اما سوزوکی پنالتی گل نکرده است. به تبع این آمار علیپور در هر ۲/۲۰۷ دقیقه یک گل زده و سوزوکی در هر۵/۵۱۱ دقیقه یک گل.

۳. تعداد شوت‌های در چارچوب علیپور ۱۸ و شوت‌های در چارچوب سوزوکی تا قبل از فینال ۸تاست. دقت شوت علی علیپور هم ۱/۶۲ درصد و دقت شوت سوزوکی ۸/۳۴ درصد. حال آنکه علیپور هیچ سانتر موفقی نداشته اما سوزوکی دو ارسال موفق داشته است.

۴. علیپور در این فصل لیگ قهرمانان فقط یک پاس گل داده و سوزوکی ۴ پاس گل. در تعداد پاس‌های کلیدی اما رقابت نزدیک‌تر است: علیپور ۱۳ و سوزوکی ۱۴ پاس کلیدی داده‌اند. در عوض علیپور دو پنالتی هم گرفته اما سوزوکی نتوانسته پنالتی بگیرد. ضمن اینکه علیپور ۶ بار در آفساید بوده و سوزوکی ۹ بار.

۵. در فاز تدافعی و در آیتم تکل برنده، عملکرد سوزوکی بهتر بوده چرا که او ۹ تکل برنده داشته و علیپور ۴ تا. در پوشش هم علیپور ۶ بار و سوزوکی ۱۰ بار موفق عمل کرده‌اند. در بلاک کردن توپ سوزوکی دو بار موفق بوده اما علیپور بلاکی نداشته اما در عوض در تعقیب توپ، علیپور ۵ بر ۴ از سوزوکی پیش است.

۶. علیپور ۱۷۳ پاس سالم داشته اما سوزوکی ۲۳۹ پاس سالم ارسال کرده است. در دقت پاس، آمار علیپور ۸/۶۹ درصد و سوزوکی ۱/۷۳ درصد بوده. تعداد دریبل‌های موفق علیپور ۱۲ و دریبل‌های موفق سوزوکی هم ۸ تاست.

۷. مهاجم پرسپولیس ۱۶ بار از حریفان خطا گرفته اما سوزوکی ۳۰ بار یعنی بیش از دو برابر او. از طرفی علیپور کلا ۱۳ خطا مرتکب شده اما سوزوکی ۱۹ بار خطا کرده است. علیپور فقط یک کارت زرد گرفته اما سوزوکی ۲ کارت زرد.

نتیجه این مقایسه می‌شود اینکه‌ علی علیپور را مهاجمی گلزن‌تر و تکنیکی‌تری بدانیم در حالی که سوزوکی بیشتر شبیه یک مهاجم مکمل عمل می‌کند و در بازیسازی و کمک به خط میانی نقش فعال‌تری دارد. در واقع علیپور مهاجم نوک کاملی به نظر می‌رسد و از او بیشتر می‌توان انتظار گلزنی داشت اما در عوض یوما سوزوکی در گلسازی و فضاسازی برای هم‌تیمی‌هایش موفق‌تر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارشناس اراکی

      آخه ساده دل تیمی که تا حالا فینال آسیا را ندیده هفت تفاوت با کاشیما داره بگو هفت صد تفاوت بین لنگ واقای کاشیما است اون تیم استقلال است که با تیمهای شرق تفاوتی ندارد ه چون چهار بار رفته فینال ودو بار هم قهرمان بلا منازع اسیا که 17 تیم در آن حضور داشتن شده ودو ستاره هم برای قهرمانی اش رو سینه تک تک استقلالی ها سالهاست که برقش چشم خیلی ها را کور کرده

      پاسخ ها

      • بی نام

        کچل از داغ دل شاهنامه میخواند

      • phoenix

        ببین کیسه کش با چه تیم هایی بازی کرده و قهرمان شده : !!!!!
        استقلال در جام باشگاههای آسیا در سال ۱۹۷۰ نماینده ایران بود.این رقابتها با حضور ۷ تیم در ۲ گروه در استادیوم امجدیه برگزار شد.استقلال تا دیدار فینال کار مشکلی نداشت و با عبور از حریفانی از لبنان،سنگاپور و مالزی فینالیست شد ولی این تیم در بازی فینال دیدار سختی با هائوپل از رژیم صهیونیستی داشت و در شرایطی که با یک گل از حریف عقب بود در ۱۰ دقیقه پایانی با گلهای غلام وفاخواه و مسعود معینی به پیروزی رسید و جشن قهرمانی گرفت.

      • کامران

        اراک اگه کارشناس داشت بعد هفتاد سال یه تیم درست حسابی داشت:)))

      • مسعود

        خارشناس اراکی، اگه ممکنه درمورد حضور استقلال در جام قهرمانان یا جام حذفی آسیا هم خارشناسی کنین!! خخخخخ

    • پورسنایی امریکا

      خخخخخخخخخ هفت یعنی چی بگو هفت صد تفاوت بین مهاجمان برزیلی کاشیما با مهاجمان رشتی لنگ هست........... اون اس اس بود که هر وقت قهرمان آسیا میشد بازیکنانش یک سر وگردن از تمام حریفان آسیایی سر تر بود

      پاسخ ها

      • کامران

        سن و سالت نمیخوره اسم پنج تا از بازیکنانی که تو تیم کیسه بودن و قهرمان شدن رو هم بدونی، یه چیزی شنیدی از بزرگترات اومدی مثلا کری بخونی:))))

    • لادن جون

      بگو هزاران تفاوت بین کاشیما وعقب مونده های لنگ خخخخخخخخخ کمال را دیدید وقتی کتفش در میره چجوری راه میره مثل گوریل انگوری میشه خیلی خنده دار میشه وقتی ی وری میشه

    • بدون نام

      کیسه کش های حقیر و بزدل چه سوزشی دارن

    • محسن ابی دل

      واقعا اینا دنبال چی میگردن با این مطلباشون که میذارن من باشم که فقط مینویسم اس اس سرور لنگی یا به عبارتی بنز سرور پرایده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج