۷۹۱۸۳۸
۳۱ نظر
۵۰۰۳
۳۱ نظر
۵۰۰۳
پ

روزنامه ولایتی: فیل نجفی هم یاد هندوستان کرد!

«ماجرای همسر دوم نجفی و چالش‌های جدید شورایی‌ها؛ صادق نبودید، حداقل سریع باشید » عنوان یادداشت روز در روزنامه فرهیختگان به قلم ابوالقاسم رحمانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید.

«ماجرای همسر دوم نجفی و چالش‌های جدید شورایی‌ها؛ صادق نبودید، حداقل سریع باشید » عنوان یادداشت روز در روزنامه فرهیختگان به قلم ابوالقاسم رحمانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید.

معنی «هر دم از این باغ بری می‌رسد» را می‌شود این روزها در فعل و انفعالات مدیریت شهری بهتر و بیشتر مشاهده کرد. مثلا تا همین چند روز پیش همه فکر می‌کردند محمدعلی نجفی، شهردار اول دوره پنجم مدیریت شهری تهران به‌خاطر مشکل قلبی دو بار استعفا داده و قید بهشت را زده است، اما بعد از پست اینستاگرامی فاطمه دانشور، عضو سابق شورای شهر تهران مشخص شد که مشکل قلبی بهانه بوده و نجفی تجدید فراش کرده و همسر جدید عامل اصلی و پشت‌پرده خروج شهردار سابق از بهشت بوده است.

این موضوع از چند جهت دوباره مدیریت شهری را به چالش می‌کشد؛ ابتدا صداقت و شفافیت است که به‌عنوان شعار اصلی شورای پنجمی‌ها از ابتدا مطرح بوده و حالا مشخص شد حداقل در این یک مورد و حداکثر در بسیاری دیگر از موارد این شعار خودشان را هم عملی نکردند و به دروغ بیماری قلبی را علت استعفای نجفی مطرح کردند.

موضوع دیگری که به‌عنوان چالش جدید برای شورای پنجمی‌ها مطرح می‌شود و رسانه‌ها هم قطعا آن را از قلم نمی‌اندازند، اضافه‌شدن یک بند دیگر به بندهای بررسی گزینه‌های شهردار سوم و جانشین افشانی است. تا پیش از این سابقه بیماری کاندیداها و عدم مشمولیت‌شان در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به‌عنوان اولویت‌های بررسی قرار داشت، حالا وضعیت تاهل و تجرد و موضوعات این‌چنینی هم باید مدنظر شورایی‌ها باشد تا مبادا در میانه راه، شهردار جدید هم همچون نجفی فیلش یاد هندوستان کند و قید بهشت را بزند و به فکر زندگی خودش باشد.

سوای این حواشی که پیرامون علت استعفای محمدعلی نجفی مطرح شده است، سوای دغدغه‌مندی‌هایی که فاطمه دانشور برای همسر اول نجفی ایجاد کرد، سوای شهر و بیلبوردهایی که ۱۳ آبان را در کلام رئیس‌جمهور نقش شهر می‌کنند که ایهاالناس تحریم‌های آمریکا اثر ندارد (که البته ان‌شاءالله این کج‌سلیقگی در طرح‌ها و نوشته‌ها از سر ندانستن است)، سوای محمدعلی افشانی که در برابر قانون ایستاده است و بهشت را رها نمی‌کند، سوای مجلسی که به فکر دور زدن قانون و خدشه وارد کردن به آن برای حفظ شهردار بازنشسته است و سوای آخوندی، ربیعی، کولایی و... تکرار اسم‌هایی که هیچ‌وقت نمی‌خواستند شهردار باشند در به‌اصطلاح لانگ‌لیست (لیست بلند) شورای شهری‌ها چه معنایی دارد؟

حجت‌الله میرزایی، معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه شهری، سیدمحمدصادق خرازی و ابراهیم انصاری‌لاری از لیست ۳۰ نفره نامزدهای معرفی‌شده از سوی شورای شهر انصراف دادند، این در حالی است که انصاری‌لاری و میرزایی در دفعات گذشته هم به‌عنوان گزینه شهرداری تهران معرفی شدند و همان‌موقع هم انصراف داده بودند. فارغ از اینها محسن هاشمی‌رفسنجانی، خارج از بحث تمام تلاش‌هایی که از سال ۹۲ و در جریان شورای قبلی شهر تهران تا به‌امروز برای شهردار شدن داشته، همواره به‌عنوان یک گزینه بازنده مطرح شده است.

و این دوره هم که فضا برای شهردار شدنش تا حدودی فراهم بود، شورای تازه‌کار به هر دلیلی دوست نداشت وزنه‌ای به نام هاشمی را از دست بدهد تا هم خودش دچار مشکل شود و هم مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران به این مجموعه وارد شود. با این همه اصرار بر حضور هاشمی در این لیست جدید هم به‌نوعی بازی با نام هاشمی است.

حالا که شورا مشی بی‌صداقتی را در پیش گرفته و در ارتباط با خروج نجفی بیماری او را بهانه کرده است، حالا که افشانی با تمام تلاشش برای ماندن با آن همه وعده و وعید هم باید برود، بهتر است سومین شهردار تهران را سریع‌تر از دفعات گذشته انتخاب کنند و او هم مدیرانش را انتخاب کند تا بیش از این هم بر بدهی‌های چند هزار میلیاردی شهرداری اضافه نشود.

هم چشم تهرانی‌ها بعد از یک‌سال به حضور یک شهردار مانا روشن شود، هم کلنگ پروژه‌ای جدید به زمین بخورد و نیمه‌کاره‌های قبلی هم به پایان برسد، هم ۲۴ آبان را به‌عنوان مهلت آخر برای ماندن افشانی در نظر بگیرد و درگیر تغییرات مجلسی‌ها نشود و هم کمی به فکر مردم باشد و درنهایت عضو شورایی نگوید که در یک‌سال اخیر فقط توانستیم حقوق کارمندان‌مان را بپردازیم.

به هر حال خود شورایی‌ها هم می‌دانند که جلسه مخفی با عباس آخوندی، وزیر پرحاشیه دولت دوازدهم بیشتر به شایعه شهردار شدن او بعد از استعفایش از وزارت راه و شهرسازی و عدم حضور در مجلس و استیضاح و پرسش و پاسخ نمایندگان دامن می‌زند و او را بین این ۲۷ نفر باقی‌مانده، بهشت‌نشین نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه کم از خدا بترسید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راستی همسراولش مرده بود؟ای بی ووجدان دروغگو توکه گفتی مریضم،... اصلاح طلبان اینجورین

      • بدون نام

        همسر اولش زنده است و با اونم زندگی میکنه

    • بدون نام

      حالا تمام مشکلات کشورمون حل شده ، فقط مونده ازدواج آقای نجفی.؟؟ آخه به من و شما چه ؟!؟
      خودتون قانون چند همسری وقتی تصویب میکنید ، دیگه چرا بیخود هیاهو میکنید ؟ای بابا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با 30 سال کوچیکتر مشکل داره و زن دومش مشکل داره وگرنه ازدواج که سنت پیامبره

    • بدون نام

      سر دبیر محترم یا روزنامه ولایتی به شما چه چرا تو زندگی شخصی مردم سرک میکشید وچنان تیتر روزنامه خود میکنید که انگار خلاف شرع کرده شما هر شهرداری که چون همسو با حزب شما نیست چوب لای چرخ میزارید وهر چند ماه یک شهردار عوض میکنید شهر تهران هم در فساد وهم در دزدی وجنایت مقام اول دنیا را کسب کرده دست بردارید از این پدر سوخته بازی هاتون .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شرفت گل گفتی

    • بدون نام

      دیگ به دیگ میگه روت سیاه.

    • بدون نام

      چرا آقای ولایتی در خصوص تجدید فراش خودش چیزی نمیگه ؟؟؟ واقعا کنکاش در زندگی خصوصی مردم به لحاظ شرع و عرف و قانون درسته ؟؟؟ خجالت بکشید همه حرمتها رو زیر پا گذاشتید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم تجدید فراش؟ منبع داری؟

    • رحیم شکری

      از اظهار نظرها وترس آقای نجفی که جواب خبرنگاهای فضای مجازی رانمیدهد دلخورم چرا اگر از فساد بگویم درمسئولین که چقدر دختر خیابانی درجامعه داریم وچقدرافرادمعتاد مردوجوددارندوبه همین علتها چقدرخانوادهها متلاشی شده اند وهمسران شهدای جوان که باید محروم از موهبات دنیوی به همان علت محروم بمانند وراه وروش دین مبین اسلام که چگونه جلوی این فسادها رامیتوان گرفت وبه صفر رساندو این شبکه مجازی هزاران دختروپسرکه به عمق گندوکثافت روابط نامشروع ومشروبات واعتیادروی میآورندراچگونه باید گرفت درحالی که هیچیک از مسلمانان که راهی که پیامبراسلام نهادینه کرده را مجاز ندانیم ونوعی خیانت درجامعه به حساب آوریم وبعدمیگوییم چرابه اسلام عمل نمیشود حتی برای قضات هم جای تعجب وهمین حکایت که فیلش یاده هندوستان کند یاشلوارش دوتدشده رااستفاده کنند چرا نباید به این معضلات به طوری جدی فکرکردواقعا درمملکت اسلامی مایا شرمست که افکار عمومی راخدشا دارکنند این شبکه خبرها

    • بدون نام

      رطب خورده منع رطب کی کند تو که فیلت چندسال پیش رفته هند

    • علی اکبر

      سلام، اولا تجدید فراش گناه نیست و سنتی فراموش شده از بزرگان دین ماست که اگر کمی زحمت مطالعه به خودتون بدید وجود داشته است و دوم اینکه ایشون رو مجبور به استعفا کردن و استعفا نداد، فشارهای آقای منتظری و قوه قضاییه و گروههای فشار رو که یادتون نرفته پس بهتره واقعیات به مردم گفته بشه نه چیزهایی که دوست دارید...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودش استعفا داد تا راحت زن دوم بگیره بعد 1 سال هم زن دومش رو کشت

    • بدون نام

      حوا باعث خروج آدم از بهشت شد این یکی مانع ورود به بهشت شده است

    • محمدرضا بختیار

      آقای رحمانی شما که اهل صداقت و دعاوی صداقت دارید ذره ای صداقت خرج دهید و در مورد فرزندان آقای ولایتی و حقوق و در آمدهای خانوادگی ولایتی در داخل و خارج برای ملت بیان کنید و مشمولیت آقای ولایتی و یا استثناء قائل شدن وی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان کشوری توضیح بفرمائید!!!!

    • بدون نام

      متاسفم برای این مرد

    • بدون نام

      راسته گفته بیچاره مشکل از قلبش بوده چرا میگویید شفاف نبوده گفتم قلبش مشکل داره حالا اگر شما مشکل قلب رو فقط بیماری میدونید مشکل شماست نه اقای نجفی

    • بدون نام

      راسته گفته بیچاره مشکل از قلبش بوده چرا میگویید شفاف نبوده گفتم قلبش مشکل داره حالا اگر شما مشکل قلب رو فقط بیماری میدونید مشکل شماست نه اقای نجفی

    • بدون نام

      یعنی چی روزنامه ولایتی؟ مثل آدم بنویسید روزنامه فرهیختگان.

    • ایزدی

      سلام نجفی کار غیر شرعی نکرده اتفاقا بهترین کار ممکن را کرده مسئولیت یک خانواده دیگری را قبول کرده .بزاریم حالشو ببره

    • بدون نام

      تو همین سایت نامه دروغشه که گفت به علت مریضی استعفا می دهم را یادمون است

    • بدون نام

      چیزی را که خدا هلال کرده هلال است کار حرامی که انجام نداده

    • بدون نام

      نجفی. افشانی. آخوندی.
      شورای بی بصیرت و جناحی همین میشه. چند ساله عملا شهرداری تهران تعطیه.
      شورای. محل تجمع خبره. ها و کار بلدهاست. نه میدان عقده گشایی و کینه ورزیها

    • بدون نام

      حالا این تو رو گفته و تموم شد شما خودتون چی

    • بدون نام

      ولایتی بیشتر از همه کیف دنیا را میکنه

    • بدون نام

      خوب به نمایند یا هر کس دیگر چه که نجفی رن گرفته یا نه مگر خلاف شرع ...

    • بدون نام

      هر کسی آزاده ازدواج کنه و این سنت پیامبر هست. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله ولی با 30 سال کوچکتر که همسن نوه آدمه میشه نتیجش همین قاتل شدن جناب نجفی

    • محمد

      خاک برسرتون که نظر من را نذاشتین

    • بدون نام

      ایشون که خلاف شرع نکرده دلش هم نمیخواد شهردار بشه حالا یه نفر هم خودشو بازنشست کرده شما نمیزارین.ابوالمشاغل هم یاد بگیره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج