جاباما
۷۹۱۸۴۴
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

آمار فروش گوشی‌های سونی ناامیدکننده است

کمپانی سونی در دوران خوشی به سر می‌برد و سران آن برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، انتظار رکوردشکنی در میزان سودآوری را دارند؛ اما شاخه موبایل این کمپانی وضعیت متفاوتی دارد. آمار فروش گوشی های سونی نگران‌کننده است و هیچ امیدی هم به تغییر شرایط در آینده نزدیک نیست.

گجت نیوز: کمپانی سونی در دوران خوشی به سر می‌برد و سران آن برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، انتظار رکوردشکنی در میزان سودآوری را دارند؛ اما شاخه موبایل این کمپانی وضعیت متفاوتی دارد. آمار فروش گوشی های سونی نگران‌کننده است و هیچ امیدی هم به تغییر شرایط در آینده نزدیک نیست.

آمار فروش گوشی‌های سونی ناامیدکننده است

بر اساس آمار رسمی اعلام شده، میزان فروش گوشی های سونی در سه ماهه منتهی به سی‌ام سپتامبر سال جاری، تنها 1.6 میلیون دستگاه بوده است. این رقم، کاهش شدیدی را نسبت به فروش 1.8 میلیون واحدی در مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. حتی در سه ماهه دوم امسال نیز، سونی 400 هزار گوشی بیشتر فروخته بود.

این میزان فروش در مجموع، درآمد 1 میلیارد دلاری را عاید کمپانی کرد؛ اما با وجود اتخاذ تمهیدات بسیار برای کاهش هزینه‌ها، باز هم سونی زیان‌دهی شاخه موبایل خود را بیش از رقم پیش‌بینی شده‌ی 265 میلیون دلاری گزارش کرده است. علت را هم می‌توان به کاهش فروش گوشی های سونی در اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه نسبت داد.

آمار فروش گوشی‌های سونی ناامیدکننده است

این موضوع بار دیگر غول ژاپنی را به تجدید نظر در پیش‌بینی‌های خود واداشت. در ابتدا برای سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۹، سونی انتظار عرضه‌ ۱۰ میلیون گوشی هوشمند به بازار را داشت؛ ولی در ماه جولای پیش‌بینی خود را تلطیف کرد و این رقم را به ۹ میلیون دستگاه کاهش داد.

اندکی بعد اما باز هم ناگزیر به تجدید نظر و هدف‌گذاری روی ۷ میلیون دستگاه شد. حالا شاخه موبایل سونی، انتظار ثبت رکورد تازه‌ای در زیان‌دهی به مبلغ ۸۴۱ میلیون دلار را دارد که حدود سه برابر بیشتر از رقم پیش‌بینی شده‌ی قبلی است.

همچنین بخوانید:

زمان انتشار آپدیت اندروید ۹ پای برای محصولات سونی اعلام شد

پیش‌تر مقامات سونی امیدوار بودند که با تکیه بر تکنولوژی ۵G از اواخر سال ۲۰۱۹ یا ابتدای ۲۰۲۰، به وضعیت فروش گوشی های هوشمند خود سر و سامان دهند؛ اما در حال حاضر، این کمپانی حداقل تا پایان سال ۲۰۲۰ امیدی به بهبود شرایط ندارد. در ضمن سونی اعلام کرده است که هزینه‌های عملیاتی مرتبط با تجارت موبایل خود را تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی دیگه سونی میخره؟

    • بدون نام

      بفرست ایران براش صف می بندند

    • بدون نام

      در ایران به خاطر گرانی بیش از حد،نا امید کننده تر!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج